2020-11-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
När tycker du att räkningen ska stoppas? Om 3 månader? Tidigare? Senare? När?

Vad sägs om när alla röster är räknade?
2020-11-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Jag till exempel genom att förklara sig som vinnare innan röstarna var räknade.

Om du tar bort alla llegala röster så är Trump vinnaren. Det ör ju det som kommer att avgöras av HD.
2020-11-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vad jag förstår så kan de välja vem de vill. Aftonblaskan spekulerade tom i att Kongressen skulle kunna välja Pelosi som president.

Men visst, man hade älskat att se Trump och Biden.

Läste just en artikel från oktober där det stod att representanthuset väljer president bland de tre presidentkandidaterns med flest röster, och sedan gör senaten samma sak med kandidaterna till vice. Det skulle då alltså inte kunna bli den dynamiska duon Biden - Trump.

Däremot skulle det kunna bli, beroende på utfall i kamrarna, Biden - Pence eller Trump - Harris.
2020-11-06, 12:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Oavsett vem som än lyckas bli president, snarare än att vinna valet, kommer ingen av dem att SES som vinnare av ca 50% av folket. USA kommer att bli mer splittrat än någonsin, då dems kommer att köra identitetspolitik och hets mot vita till max.

Jag tror att det har fuskats, men har inga riktiga bevis. Men jag kommer att undersöka det väldigt noga de närmaste åren oavsett vem som blir president. Även om Trump skulle vinna är det fortfarande ett antiklimax. Att ha en president som vinner med en knapp marginal känns inte riktigt som en vinst. För vänstern betyder det säkert jättemycket om Biden vinner med en knapp marginal, då deras enda mål med politik är att få bort Trump. Inga åsikter, inga visions, bara hat.

Det är en väldigt sorglig utveckling väst går mot. Folk bryr sig inte längre om politik. Det enda som betyder något är etiketter, hudfärger, kön, sexualiteter och att vara emot nazister (som om inte det skulle vara en självklarhet).

På den republikanska sidan vet vi att det har fuskats när det kommer till poströsterna, deras postmästargeneral ska få förklara varför han har aktivt gått emot en domstolsorder och han ska göra det under ed.

De så kallade bevis om fusk från demokrater har (tyvärr) grusats, påståendet om att en kvinnas röstsedel nekades kunde motbevisas timmen efter att hon sa något om det, påståendet om en liten röd vagn med röstsedlar kunde motbevisas någon timme senare osv.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Det finns absolut inget bevis för något fusk. Den enda orsaken till att din hjärna just nu är upptagen av den tanken är att den notoriske lögnaren Trump planterat den där.

För övrigt, du som så säkert kan säga att valfusk skett utan att behöva några bevis för det; vad får dig att tro att det är just demokraterna som fuskat och inte republikanerna?
Jag har inte påstått att jag stödjer varken Trump eller Biden.
Det är något du försöker tillskriva mig.

Åter igen jag har inte påstått att det enbart är den ena sidan som har fuskat utan att jag ifrågasätter att folk är så förbannat naiva att de ärligt talat tror att inget fusk kan ha skett.
Det har skett i USA tidigare och i varenda demokratiskt samhälle runt om i världen i mindre och större skala även i Sverige.
Vilket med största sannolikhet enbart är toppen av isberget som med allt fusk i samhället om det så är bidrag eller gå före i bostadskön.

Men det är klart vi kan peka ut att de ryska valen inte gått rätt till trotts att ingen domstol har prövat frågan🤔

Kom igen nu vakna upp ur din bubbla och inse att människor är människor som kan fuska och begå fel oavsett vilket land de lever i eller kommer ifrån.

Va inte idioten som bara för att du är emot Trump väljer sida och anser att "sidan" du väljer är den goda och felfria som i någon sagan om ringen film med den enkla verkligheten där allt är givet.
Verkligheten ser inte ut så!
Det finns människor på båda sidor som är beredda att gå över lik för att få som de vill.
Människor som är i samma lag som dig men med en helt annan agenda.
Vägen till helvetet är kantad av goda intentioner som man brukar säga.
Vilket är drivkraften för i princip alla när de leker gud och börjar dra i trådar i tron om att de gör rätt.

Ifrågasätt istället och öppna upp dig för tänkbara möjligheter.
Saker kan fortfarande ha skett även om det i nuvarande läge inte finns några bevis för det.
Varför då inte ställa sig bakom en undersökning för att klarlägga så gott det går att det har gått rätt till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Om du tar bort alla llegala röster så är Trump vinnaren. Det ör ju det som kommer att avgöras av HD.

Nu finns det ju inga illegala röster så det faller ju. Eller du menar att republikanerna i GA och Arizona har riggat valet för Biden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
När tycker du att räkningen ska stoppas? Om 3 månader? Tidigare? Senare? När?
Tror att Nevada tar emot nya röster tom 10:e november. Dock inte säker, men det borde vara relativt enkelt att kontrollera.
2020-11-06, 12:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg

Hur vet du det? Vet du exakt hur många röster som är illegala och i vilka stater?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Oavsett vem som än lyckas bli president, snarare än att vinna valet, kommer ingen av dem att SES som vinnare av ca 50% av folket. USA kommer att bli mer splittrat än någonsin, då dems kommer att köra identitetspolitik och hets mot vita till max.

Jag tror att det har fuskats, men har inga riktiga bevis. Men jag kommer att undersöka det väldigt noga de närmaste åren oavsett vem som blir president. Även om Trump skulle vinna är det fortfarande ett antiklimax. Att ha en president som vinner med en knapp marginal känns inte riktigt som en vinst. För vänstern betyder det säkert jättemycket om Biden vinner med en knapp marginal, då deras enda mål med politik är att få bort Trump. Inga åsikter, inga visions, bara hat.

Det är en väldigt sorglig utveckling väst går mot. Folk bryr sig inte längre om politik. Det enda som betyder något är etiketter, hudfärger, kön, sexualiteter och att vara emot nazister (som om inte det skulle vara en självklarhet).

Så blir det.
För speciellt vänstern så verkar det viktigaste va att ledaren harmoniserar med deras ideologi, oavsett hur bra/dålig han är.

Gör han det så är överseendet med dåligt ledarskap enormt.
Gör han däremot inte det så tar de varje tillfälle att demonstrera, upploppa, kaosa ÄVEN om politiken inte alls är dålig för deras del.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Frågor till tråden:

a) När tror ni att Biden utses till vinnare av en major TV-kanal?

Själv tror jag att det kommer att vara Pennsylvania som fäller avgörandet. Redan mitt på dagen ET (vid 18-tiden svensk tid) så kommer han leda i PA med mer än vad det finns röster kvar att räkna. Då lär Biden kunna koras.

b) Vilken kanal blir det?

Jag tror att det ironiska är att det blir Trumps favoritkanal Fox som gör det. De har ett rykte av att vara lite snabbare på hanen än CNN, som är mer "försiktig" med prognoser.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vadå, ingen vettig människa kan väl tro att det där sant? Haha herregud lite källkritik tack. Till och med jubelidioten och Trumphataren John Bolton gick ju ut och sa att det inte är sant

Du är med på att det inte betyder så mycket hur Trump uttryckt saken eller ens om han verkligen sagt så, ifall tillräckligt många tror att det är så.

Trump har trovärdighetsproblem i försvarsmakten. Dels är han en "dodger" med flera (5) frikallelser från mönstring /draft (Vietnam, lätt att förstå, 4 pga studier, den sista medicinsk, och såklart ifrågasatt), dels det här uttalandet (oavsett om det är sant, så kan det uppfattas som sant).

Jag skulle inte tro att militärer i allmänhet är självklart pro-trump, oavsett om de är republikaner eller demokrater.
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Inte minst det! En mycket bra poäng. Därför blir det skittrist när valet i USA avgörs på ett sätt som svenska media kan utnyttja.

Om Biden vinner blir det garanterat fler direktiv från USA till svenska tidningsredaktioner via telegram, etc. Vi kan se fram emot mer PK-trams.
Grejen är kanske att svenska redaktioner är "källkritiska" på ungefär samma vis som svenskar i gemen? Har CNN sagt en sak återrapporteras detta bara, för CNN ska "anses vara en trovärdig källa"?

En fascinerande sak är att trumphatet här hemma har drivit MSM över all anständighetsgräns,
där vem som helst väldigt enkelt kan kontrollera att journalister rent ut ljuger. Om det är CNN eller vår svenska MSM som själva valt att sätta all sin trovärdighet på spel lämnar jag öppet, men som du också påtalar så blir det förstås en stor lättnad för MSM att slippa Trump i TWH om det nu blir
så.
Låt oss återgå till att prata illa om de rasistiska arbetarna istället!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in