2020-11-06, 02:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror i slutändan att demokraterna ska tacka Jo Jorgensen för att hon saboterade Trumps chanser att bli omvald, hon verkar ha fått mellan 1-3% i alla stater och då hon är libertian så är det från republikanerna som hon har plockat

Ja, och det blev väl nästan samma sak 2016 då Johnson drog röster från Trump i flera key states
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det är inte cuck. Det är cuck att som antifa inte ha någon som helst självkontroll. Tror du dom skulle ha någon chans om det blev en riktigt fight någon dag?

Dom e Rattas som sagt. Enda gången dom vågar ge sig på någon är när dom är flera mot en.
Kanske fram tills valresultatet är klart. Men som sagt, detta är the last vote of the white man. Bye bye republicans efter detta. Vad är då alternativet, om man inte vill bli folkmördad? Varför fortsätta tro på förljugen idé om demokrati?

Screw the optics..
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Tror dock inte att det handlar om några vanliga människor som fuskar i denna skala. Tror det handlar om välplacerade tränade undercover-agenter som agerar vanliga personer, som genomför fusket.
Aha, "vältränade agenter" alltså. Vilken underrättelsetjänst har stått till förfogande med denna utbildning?

Detta låter ju mer spännande än en Tom Clancy-novell! vill höra mer om dessa superagenter; har de tillgång till nån hemlig pentagon-teknik också? De behöver ju det bästa om de ska kunna undgå denna intensiva bevakning och lyckas med sina tuffa uppdrag? Och hur har white trash på twitter lyckats avslöjas detta samhällsomspännande projekt som består av the best of the best?
https://www.openculture.com/2016/11/umberto-eco-makes-a-list-of-the-14-common-features-of-fascism.html
Citat:
Umberto Eco Makes a List of the 14 Common Features of Fascism

• The obsession with a plot. “Thus at the root of the Ur-Fascist psychology there is the obsession with a plot, possibly an international one. The followers must feel besieged.”
  • The enemy is both strong and weak. “By a continuous shifting of rhetorical focus, the enemies are at the same time too strong and too weak.”
  • Machismo and weaponry. “Machismo implies both disdain for women and intolerance and condemnation of nonstandard sexual habits, from chastity to homosexuality.”
Det här (FB) Konspirationer och alternativa teorier-dravlet ni ältat fram och tillbaks här i (FB) Politik: USA de senaste åren tickar av mer eller mindre varenda punkt i den där artikeln.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Ja jävlar vad han kammade hem det! Helt otroligt. Och du var först på bollen!

Fanns det inte en massa sedlar kvar?
Vågor dom inte ta med dom, isåfall har här hissats vit flagg.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Correlate all of what is said here with what Trump just said....
Trump "we have evidence that will make even You stand up" (pointing to press)

This is why the counting froze...They know once the counts are done, the feds move in and seize the evidence.

Där fick vi också svaret på varför det tar sån lång tid. Varje dag får vi veta att de har fler röster att räkna i så gott som samtliga distrikt, utan att något någonsin går i mål.

Det är ju uppenbart. De är rädda för vad som kommer hända. De har vid det här laget så många fuskröster i omlopp att de kommer att dingla.
2020-11-06, 02:27
Medlem
Citat:
Jag tror i slutändan att demokraterna ska tacka Jo Jorgensen för att hon saboterade Trumps chanser att bli omvald, hon verkar ha fått mellan 1-3% i alla stater och då hon är libertian så är det från republikanerna som hon har plockat

Varför ställer dessa människor upp val efter val som har 0% chans att vinna?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1

En mycket bra fråga!
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Om Trump vinner Pennsylvania, North Carolina, Alaska, men förlorar Georgia, så måste han vinna Arizona och Nevada, för att det ska bli oavgjort. Men då blir Biden ändå president medan Trump blir vicepresident. Detta är dock högst osannolikt.
Blir inte Trump automatiskt omvald om det blir lika?
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Det krävs dock att man har pengar för det, han kommer att få ekonomiska problem tack vare Deutche Bank som ska köra inkasso så fort han lämnar ämbetet den 20:e Januari 2021, sedan är det bara en fråga om vad alla andra som han är skyldig pengar till kommer att göra.

Det är lite därför jag poängterar att jag tycker smått synd om honom, han är inte direkt en ungtupp och hans image är permanent förstörd, namnet Trump är för stunden så pass smutsigt att det lär smutsa ner alla hans släktingars framtid.

Detta ovanpå att han lär få sälja av en jävla massa byggnader, ingen lär vilja göra byggavtal med honom just för att hans image är förstörd och alla vet att han är utblottad (liten överdrift men du förstår vad jag menar) allt det där är ovanpå att han eventuellt riskerar att åtalas för skattebrott och en jävla massa annat.

Men med det sagt så tror jag att chansen är större att han bildar Trump TV där han får prata om allt han vill prata om tills hans hjärta inte längre orkar, han lär anställa folk som Tucker Carlson, Alex Jones (okej inte ens jag tror han lär förvärva honom) och andra gelikar som han tycker om vilket faktiskt i slutändan kan bli en succé speciellt om hans följare fortsätter att vara lika lojala.

Men om nu Trump är så körd varför får han så många miljoner röster? En hel del stater har han direkt tagit utan snack. I de tajta är han nästan lika poppis som Biden. Jag tror din analys haltar något, sorry. Jag tror mer på devisen att all exponering är fruktbar även den negativa. Han är ju extremt älskad på väldigt många håll. Biden har en lugnare och samlad exponering men skulle ha ganska svårt att sälja sig. Jag talar naturligtvis endast från min erfarenhet av att jobba på en reklambyrå. Namnet Trump har ett extremt stort värde om man skall vara uppriktig. Hans persona har trots hans stolliga utspel ett högt värde.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Fyfan vilken kung han är!!

Dissar fittmedia stenhårt med en lugn röst och fakta efter fakta!

De får sitta och hålla käften och ta emot igen. BWAHAHA!
Det var riktigt bra. Detta trots att Trumpen borde vara helt slutkörd efter veckor och månader av hårt kampanjande. Mannen är en levande legend!
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Fråga Kanye West?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det finns inget i USA:s konstitution eller något annat som hindrar delstaterna att fördela elektorsrösterna proportionellt. Det vore ett problem om republikanerna fortsätter vinna presidentval tack vare elektorskollegiet men inte får en majoritet av rösterna, helt klart. Det är inte odemokratiskt i sig (den har gynnat demokraterna förr) men jag tror det vore hemskt om Trump blir återvald genom att förlora valet ännu en gång med miljontals röster med tanke på hur polariserat USA är just nu.

Fast nu blev ju inte Trump återvald. Det är möjligt att det går ändra till ett system med proportionellt fördelade elektorsröster. Å andra sidan är det naturligt att demokratier har inslag av "the winner takes it all". Många länder som exempelvis UK och Frankrike har majoritetsval i enmansvalkretsar till sina parlament istället för ett proportionellt system. Och i Sverige är ju regeringsmakten ej proportionellt fördelad (en helt proportionell demokrati hade således upplevts som väldigt främmande även för svenskar).

Viktigast är enligt mig, att oavsett vilket system så ska det vara unbiased på så sätt att det inte är skapat för att gynna eller missgynna ett visst parti. Och systemet i USA skapades ju inte för att gynna GOP. Däremot i länder som Frankrike är det ett problem då det proportionella systemet avskaffades i syfte att minimera ett specifikt partis inflytande. Alltså är systemet inte unbiased.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in