2020-11-06, 02:16
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det var exakt det jag hörde med!

O det var även exakt det jag hörde någon berätta om i en video. Dom sa där att enda anledningen till att vänstern vinner så mycket mark är att dom är fullt villiga att ljuga, stjäla, slåss o till o med mörda sina motståndare bara för o få sin vilja igenom. Medans högern är mycket mer samarbetsvilliga och fredliga.

O sen jag hörde det sägas så har deras spel varit rätt jävla uppenbart.

Dom e Rattas!
Problemet är att vita cuckservatives inte slår tillbaka. Mycket snack om Proud Boys/Gay Boys som egentligen är ett gäng rätt cringiga lönnfetton i röda kepsar.

Erkänner sig Trump besegrad och lämnar vita huset, kan jag lova dig republikanerna vinner aldrig igen. Vid nästa val har Harris fyllt på landet med X antal miljoner negrer och sandnegrer - precis som i västeuropa där den antivita vänstern fyller på med valboskap från turd world countries.

Konservatismen är svag och handlingsförlamad. Radikala problem kräver radikala lösningar
2020-11-06, 02:16
Medlem
overnauts avatar
Trump är en tragisk människa. Och även väldigt många i den här tråden.
2020-11-06, 02:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Oroa dig inte, han kan nog ro hem feta fastighets-deals med Putin, Mohammed Bin Salman och alla andra mördare han bögat med under de senaste 4 åren.

Det krävs dock att man har pengar för det, han kommer att få ekonomiska problem tack vare Deutche Bank som ska köra inkasso så fort han lämnar ämbetet den 20:e Januari 2021, sedan är det bara en fråga om vad alla andra som han är skyldig pengar till kommer att göra.

Det är lite därför jag poängterar att jag tycker smått synd om honom, han är inte direkt en ungtupp och hans image är permanent förstörd, namnet Trump är för stunden så pass smutsigt att det lär smutsa ner alla hans släktingars framtid.

Detta ovanpå att han lär få sälja av en jävla massa byggnader, ingen lär vilja göra byggavtal med honom just för att hans image är förstörd och alla vet att han är utblottad (liten överdrift men du förstår vad jag menar) allt det där är ovanpå att han eventuellt riskerar att åtalas för skattebrott och en jävla massa annat.

Men med det sagt så tror jag att chansen är större att han bildar Trump TV där han får prata om allt han vill prata om tills hans hjärta inte längre orkar, han lär anställa folk som Tucker Carlson, Alex Jones (okej inte ens jag tror han lär förvärva honom) och andra gelikar som han tycker om vilket faktiskt i slutändan kan bli en succé speciellt om hans följare fortsätter att vara lika lojala.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Och ändå envisas han med att fortsätta, vad är det man brukar säga:

"The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."

smarta Bernie.

Uppenbarligen har hans primärvalskampanjer burit frukt. Finns en betydligt starkare progressiv vänsterfalang inom Demokraterna än för några år sedan.
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Det finns olika typer av demokrati. Så konstigt är inte det amerikanska systemet. Det är en representativ demokrati. Presidenten utses inte direkt av folket utan av elektorer som i sin tur röstats fram av folket. Precis som att EU:s ledarskap inte är direkt framröstade av EU:s medborgare.

Elektorssystemet är mycket äldre än det republikanska partiet och är till skillnad från exempelvis systemet med majoritetsval i enmansvalkretsar i Frankrike inte designat för att minimera ett specifikt partis inflytande. Proportionella val till franska nationalförsamlingen avskaffades i syfte att utestänga Front National.

Det finns inget i USA:s konstitution eller något annat som hindrar delstaterna att fördela elektorsrösterna proportionellt. Det vore ett problem om republikanerna fortsätter vinna presidentval tack vare elektorskollegiet men inte får en majoritet av rösterna, helt klart. Det är inte odemokratiskt i sig (den har gynnat demokraterna förr) men med tanke på hur polariserat USA är just nu vore det hemskt om Trump blir återvald samtidigt som hans motståndare har miljontals fler röster.
Senast redigerad av TKD_1337 2020-11-06 kl. 02:44. Anledning: Omformulering.
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag är medveten om detta. Om allt det här stämmer är det för jävligt. Det jag menar är att om man är president så ska man vara ödmjuk för att göra det på rätt sätt.
Allt han vill skapa är kaos.

Detr bra mycket snyggare att ta en förlust och respektera den men att gå vidare med ev bevis. Om det går att fuska så görs det på båda sidorna...
Han har varit lugn och sansad i alla sina uttalanden sen valet började.
Som president har han inte startat nya krig eller haft ihjäl i närheten så många som alla tidigare presidenter. Däremot historiska fredsavtal och lugnare relationer med länder som Nordkorea.
Ha koll på gränserna, för frihet och yttrandefrihet, emot korruption, kommunism, politisk korrekthet och globalism med dess krig är vad han gick till val på. Ingen aning hur allt han vill göra är att skapa kaos. Det ända är att han sa vissa polariserande saker för att få gratis PR under första valet vilket han gjorde på ett genialiskt sätt förklarat klockrent här:
https://www.youtube.com/watch?v=LibRNYJmZ-I&t
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det var längesedan (5-6 år) jag besökte USA nu men de imponerar inte på mig. Jag håller med om att de är ett u-land och det har de varit länge. Jag är mer imponerad av Asien som kommer att gå om Väst och bli den ledande regionen i världen. Kina kommer att ta över USAs roll som världshegemon.

Trump stretade emot detta det får man ge honom. Återstår att se hur Biden kommer att agera.
Andelen tandlösa banjospelande bönder tycks bara bli fler o fler.
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Inte säkert att han blir insläppt i ryssland. Vad bryr sig Putin o gänget om en skyskrapa mer eller mindre i Moskva. Får han gå i exil så kommer dom nog bara förnedra honom ytterligare i ren skadeglädje.

Är han mot alla odds tvungen att gå i exil så lär det bli Bahamas eller någon grannö.

Jag har förstått att Trump planerar att pensionera sig i Florida. Skulle inte förvåna mig om han blir en amerikask Bert Karlsson som srgt You tubar om sin hur illa det är, sin egen förträfflighet o erbjudande om att köpa fastigheter hans bolag bygger...
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är sådana här resonemang, motiverat med twitter-konspirationer och rena psykosfantasier, som gör er extremister, socialfall och villiga idioter på högerkanten till en ren samhällsfara och ett ämne för (FB) Brott och brottsbekämpning. https://www.csis.org/analysis/escalating-terrorism-problem-united-states

https://www.theguardian.com/world/2020/oct/22/white-supremacists-rightwing-domestic-terror-2020

Lock em up!

Ni bedriver folkmord och förväntar er inte bara att vi ska sitta tysta, vi ska även betala för vår egen undergång.

Era system saknar legitimitet och rent moraliskt bör ni alla avlivas
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Har du läst nåt om hur IS skapades alls?
Tomrummet som USA skapade under bush gav väg för IS, dom hade ju till och med al baghdadi i förvar och sen släppte fanskapet att skapa den islamiska staten i levanten. Allt började med Bush jrs invasion av iraq och den regering han och cheney (typ två hjärttransplantationer på honom redan för resten har ruttnat) tillsatte en regering som inte alls representerade folkets intressen utan bara USAs

Sen är det inte så svårt att ta en bil med några andra islamistiska polare till syren och börja härja där.

Fortfarande vad ger Obama rätten till att invadera Syrien eller Lybien... Assad mördade ISIS anhängare ganska bra tills Obama börja svamla om gas attacker och och mkt riktigt nån dag senare så pang giftas och USA lägger sig i.
2020-11-06, 02:18
Medlem
STABILO99s avatar
Trump var vita mannens sista hopp. Nu blir det mörka tider framöver. Frågan är om USA någonsin lyckas resa sig igen.
2020-11-06, 02:18
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Varför det? Man vill väl veta vem man diskuterar med.

Blev det nån polynesisk tatuering? Och väger du mer eller mindre än Trump nuförtiden?

Hahahaha "hm, du påstår att det är bra att Biden vann, men för 7 år sedan skrev du...."

Nej, det blev det inte! Väger 86 kg, tror det är betydligt mindre än Trump!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in