2020-11-03, 23:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, frågan är om det var han som köpte det frivilligt eller om det var produktionen som ville att han skulle köpa det.
Klart han köpte den på eget bevåg. Men kanske någon råkade visa honom ett prospekt på en ny modell?
Citera
2020-11-04, 00:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Han med Xbox:en, var det inte han som kom hem med en sprillans ny väderleksstation (givetvis på avbetalning) medan Lyxfällan satt i köket med frugan?

Edit: precis det avsnittet som constant berättar om.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Möjligt, men nog hade han köpt en ny väderstation. Ser gärna igen - Någon som vet vilket avsnitt det var?
Lyckades hitta avsnittet: https://www.viafree.se/program/under...g-11/avsnitt-5 det finns också ett klipp när försäljningen skulle äga rum här: https://www.youtube.com/watch?v=tqBEdjT2W1U

Det var också ganska kul i avsnitt 10 av säsong 25 när ett PS4 skulle säljas.
Citera
2020-11-05, 22:09
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag kollar genom Retrospect i Kodi och då är all reklam borttagen för alla kanaler som har Play vilket även gäller Youtube i Kodi

Gillade avsnitt 2 av säsong 23 där Jesper fick vansinnesutbrott när hästarna skulle säljas
Avsnitt 11 på samma säsong var rätt kul också med en som bor i husvagn.
Avsnitt 7 på säsong 14 om 45-årige Robert som var lite dystert komisk.
Castar till TVn och när reklamen ska ladda kommer den ibland, ibland inte. Har sett de två första du nämner tidigare.

Såg på viaplay nyss paret (tror de var gifta) som blivit vräkta men snubben (Johnny) ville inte sälja sitt Playstation. Skrev ju innan att jag led med många pga. hur de mår psykiskt med ångest osv. men fan några är bara.. vet inte vad.

Han vill inte sälja sitt Playstation. En av anledningarna var att han spelar med fruns son (som bor på fosterhem) IBLAND. Han går ut med bruden och går med på att sälja ifall han får behålla en kontroll (undrar varför..) när den sponsrade värderingsmannen säger att han får behålla Playstationet men ändå får lika mycket pengar. Då kramar han den stackars mannen som ser obekväm ut och börjar gråta. Då borde han ju sälja Playstationet ändå och få in ännu mer!? Samma snubbe som påstod att han "diskade en timme" genom att vänta på diskmaskin. Sen gav de alla möjliga allmossor till honom, fick en ring att ge till frun och på nåt sätt trollade de bort vräkningen. De fixar ett jobb åt honom men en månad senare "nä jag jobbar inte men jag ska söka ett nytt ikväll" Åh vad bra att det går framåt säger programledaren Någon som vet hur det gick för dem? Märkligaste avsnittet jag sett där det mest kändes som programmet öste pengar över dem. Där önskade man att de skulle sagt till frun att lämna honom och att man inte hade rivit kontraktet.
Citera
2020-11-05, 22:32
Medlem
Citat:
Klart han köpte den på eget bevåg. Men kanske någon råkade visa honom ett prospekt på en ny modell?

Det är möjligt att vi tänker på olika avsnitt. Det här är det jag tänker på: https://www.viafree.se/program/under...ng-1/avsnitt-4
(11:00 - 12:37)
Fast jag märker att det även pratas om säsong 11 avsnitt 5.

Absolut första inlägget i den här tråden handlar om det förstnämnda avsnittet:
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag har sett några avsnitt nu och jag undrar hur folk tänker igen?
Nu senast var det en kille som tokköpte elprylar,men var det inte lite riggat när han köpte väderstationen?
Ekonomkillen fick spel iaf.

Någon som känner några av de medverkande?

TVdags skrev följande:
Citat:
Ja, det är folk som tagit dumma beslut och som inte tänkt igenom och som bara fortsatt fortsatt fortsatt, men det är allt färre som har köpt designprylar, som struntat i att betala in företagsmoms, som köper en till väderstation medan programledarna funderar igenom deras situation. (Även om just det nu var en pinsamt uppenbart regisserad situation.)
https://tvdags.se/artikel/lyxfallan-...ll-manniskosyn
Citera
2020-11-06, 14:33
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Sen gav de alla möjliga allmossor till honom, fick en ring att ge till frun och på nåt sätt trollade de bort vräkningen. De fixar ett jobb åt honom men en månad senare "nä jag jobbar inte men jag ska söka ett nytt ikväll" Åh vad bra att det går framåt säger programledaren
Ja just det nu minns jag avsnittet mer och vad jag har märkt är att programledarna byter taktik ibland så att istället för att skälla och vara hårda så daltar de och försöker ge en morot till deltagaren att bättra sig men i detta avsnittet var det nog fel taktik när han var så bortskämd och otacksam.

Castar du från mobilen eller surfplatta / dator? Man kan ha Kodi på mobilen också men tror att det blir för smått med menyerna om du inte ansluter en trådlös mus via bluetooth.
Citera
2020-11-07, 18:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja just det nu minns jag avsnittet mer och vad jag har märkt är att programledarna byter taktik ibland så att istället för att skälla och vara hårda så daltar de och försöker ge en morot till deltagaren att bättra sig men i detta avsnittet var det nog fel taktik när han var så bortskämd och otacksam.

Castar du från mobilen eller surfplatta / dator? Man kan ha Kodi på mobilen också men tror att det blir för smått med menyerna om du inte ansluter en trådlös mus via bluetooth.
Det var hyfsat nytt avsnitt. Kollade ett gammalt. Då var det nån tjej som gick typ 6k back per månad och inga jätteskulder. Men hon blev utskälld. Men några som är på väg att bli vräkta och som börjar gråta över ett Playstation slänger man allmossor över.

Äger ingen dator. Antingen mobil eller smart-TV. Surt att inte viaplay har alla säsonger.
Citera
2020-11-16, 13:28
Medlem
constants avatar
Tittade precis på säsong 23, avsnitt 6. Är det inte sorgligt att de tar med ett par som är så uppenbart intellektuellt funktionsnedsatta?
Citera
2020-11-26, 08:43
Medlem
bombaccis avatar
Brukar titta på de gamla avsnitten som går på morgonen. Tycker det var bättre programledare då än det är nu medfd gladiatortjejen men det är ganska trist att det alltid är samma upplägg, t ex om att de ska visa hur mycket chips, pizza osv folk äter.

Många gånger tycker jag inte det är speciellt farligt rent ekonmiskt i alla fall. På något avsnitt försökte de göra en stor grej av att de äter en kanellängd "52 gånger per år!!!!" oki så en gång per vecka då...

sen när de säger att någon har slösat 12 000 kr på skräpmat på ett år så är det ju ca 1000 kr/månad. Visst det är onyttigt men någon som jobbar heltid har ju råd att köpa mat för det.

Det värsta är ju alla lån som de tar, sen att de ska sälja av sina playstationspel när de är skyldiga någon miljon blir ju bara fånigt

lycka till att gå till de man är skyldiga o säga "ingen fara klara, vi är visserligen skyldiga er någon miljon men ska sälja lite gamla playstationspel för ca 2-300 kr styck så räknar med att få in ca 2000kr, grattis till er!"

Det roligaste är dock när det blir tjafs och de inte lägger sig platta bara. Det var mer tjafs förut, idag är det för mycket att de lägger sig platt.
Citera
2020-11-26, 09:12
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Tittade precis på säsong 23, avsnitt 6. Är det inte sorgligt att de tar med ett par som är så uppenbart intellektuellt funktionsnedsatta?

blev sugen på att kolla på avsnittet o se vad jag tyckte men hittade inte avsnittet på youtube.
Citera
2020-11-26, 12:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
...men hittade inte avsnittet på youtube.
De flesta avsnitten finns på Viafree: https://www.viafree.se/program/underhallning/lyxfallan/
Citera
2020-12-09, 02:35
Medlem
Klossmongos avatar
Har Patrick Grimlund kommit tillbaka igen?
Citera
2020-12-13, 14:38
Medlem
Det jag har reflekterat över det senaste tre åren är att jag har lagt enormt mycket pengar på skräpmat dvs utemat. Det kan ibland nästan bli 600 sek utöver de mat jag handlar in i veckan.

Att jag sedan har Netflix, Disney +, Spotify må ju vara en sak då jag varken går ut på bio eller krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in