2020-11-05, 21:48
Medlem
Gronladans avatar
Fastän jag inte riktigt tror på konspirationsteorierna så är det ju ändå lite kul... Fan vad virrig han är:

https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0
2020-11-05, 21:48
Medlem
Korders avatar
Frågan är när elektorssystemet ska slopas eller göras om i USA? Dess ursprungliga roll har ju spelat ut sin betydelse. Fattar att republikaner ogärna ser en ändring då det är dem som skulle förlora mest på det i dagsläget, men om X antal år kommer det ju vara tvärtom... Det pendlar. Men nog fan är det lite skevt att en röst är värd mer om man bor i en glesbefolkad stat. "Men små stater måste ju också kunna göra sin röst hörd" - det kan man ju oavsett i form av senaten.
2020-11-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur det än slutar, så är jag 100 procent säker på att detta valet kommer att avgöras i HD.

Ja, alltmer lutar åt det. Prisa gud att RBG dog innan valet..

Hursomhelst, Trump vann. Att han leder så pass kraftigt, med tex 800 000 röster i pensylvania, för att det sedan ska bestämmas på delstatlig nivå att dom ska pausa räknandet, och från ingenstans dyker det upp tillräckligt med röster så att han riskerar en förlust. Detta sker samtidigt som det deklareras att Biden har vunnit med 100% i vissa countyn.

Gör er redo på 4 år till, Trump och hans administration kommer aldrig släppa detta.
Dom gjorde ett kanonval där dom bla tripplar afroamerikanska röster, jämfört med Mitt Romney 2012, och lyckas att få ca 45 % utav latinamerikanska rösterna.
2020-11-05, 21:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur ser det ut för GA?
2020-11-05, 21:50
Medlem
Bum1s avatar
Oj oj oj. Biden 0,2%-enheter bakom Trump i gerogia. Han kommer gå om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Men kan man inte förståelse för det då, att en del "röstar bort" någon snarare än att rösta på någon? Med tanke på hur det amerikanska politiska systemet ser ut, så är det inte så konstigt.
Jo, USA:s valsystem är fucked up. Det är inget snack om den saken. MEN de slipper med tvåpartisystemet låta en minimal minoritet få oproportionerligt stor makt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Så trump måste alltså vinna samtliga resterande stater där det står och väger?

AK,GA,NC,NV och PA?

AK och GA skulle jag kunna köpa Trump tar hem. Kanske NC med. Men PA och NV ser bleka ut för honom. Om det inte påträffas något valfusk så svärs Biden in.

Den lilla lilla chansen som finns vad jag förstår är m han hålla GA och PA och samtidigt plockar NV eller AZ
Medlem
fittslems avatar
Trump är inte glad över den rådande situationen :

https://youtu.be/NOUrvLjWxtM
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Angående BLM.
Polisvåldet står för vad, mindre än 1% av all våld som svarta drabbas av?

Sen när man ser stora bilden, t ex att svarta dödar/misshandlar/våldtar fler vita varje år än det omvända, så kan man nog inte prata om att svarta blir offer för systematiskt rasistiskt våld i den moderna USA, som BLM påstår, även från polisens sida.

Att de blir diskriminerade på annat sätt är jag säker att de blir. Men det är inte det som BLM pratar om.
Men nu är det så att svarta från alla klasser har gått ut och sagt att polisvåldet är ett stort problem för de. Varför skulle jag eller du vet bättre i den här frågan? Istället för att sopa dessa högljudda protester under mattan så kan man kanske erkänna problemet och försöka fixa det.
2020-11-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Vita medelklass och uppåt givetvis.
Uppåt i hudfärg eller samhällsklass
2020-11-05, 21:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Han var lysande.

Han kunde konsten att charmera folk. Samtidigt betedde sig journalister även sig mer respektfullt.

Detta är ju förstås från Johnny Carson, men det är värt att notera hur bägge två låter varandra prata till punkt : https://www.youtube.com/watch?v=CNmnmdtcdcg

Absolut sevärt för den intresserade.
2020-11-05, 21:52
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag har ingen aning varför Trump valde fake.news-vägen...

Däremot vet jag att Reagan inte hade några problem att handskas med media. På just det området var han ytterst professionell. Trots åldern...

Det kan bero på att du är gammal, du har kanske inte sett att media styr politiken. Ronald Reagan hade från början bra kontakt med media, han var redan en känd skådespelare och visste hur man smorde nyheterna och det gjorde han bra. Sedan att hans politik med att det ska sprinkla ner rikedom till de lågavlönade är och var ingen höjdare och jag tycker att han var en dålig president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in