2020-11-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja jag fattar inte varför olika sidor visar olika. Någon som vet säkert vilket som stämmer?

Cnn.com visar också 253-213. Är det pga någon omräkning??

Det beror på om de räknar Arizona som avgjort eller inte. 11 elektorer där.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Skulle Apelsinen vinna så kommer han att ändra i konstitutionen så att han sitta förevigt! Han stora idol och bromo Putin har gjort den resan!

Missat ett par klasser i skolan?
ändringar i konstitutionen måste båda sidor vara överens om.
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Abe Lincoln.

Lincoln var republikan.
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
En "vinnare" ger sig aldrig
kan han så gör han det.. och också får stöd för det.
Han har säkert rätt i allt med, kommer vända upp och ner på förtroendet för valsystemet och leda till kraftiga förändringar i valsäkerhet till det bättre till följd.
Amerikanska systemet är skyddat mot likande diktatorer genom 2 periods-regeln i konstitutionen

Jag förstår fortfarande inte varför donald är så mån om att behålla jobbet, han har ju stålar och kan dra sig tillbaka när han vill. För mig helt obegripligt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Rösträkningen börjar igen i Nevada och Biden drar ifrån direkt. Det var sista hoppet för Trump. Nu blir Biden till 99,9% säkerhet bästa president. Om inte Trump listar ut något hehe
Nevada betyder inte ett skit.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ja jag fattar inte varför olika sidor visar olika. Någon som vet säkert vilket som stämmer?

De har olika metoder för att "calla" en stat, dvs när de tror att nån har ett säkert försprång.
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Många har Arizona som klar før Biden, andra har det inte. Därav skillnaden.
Medlem
Nevada är kört för Trump och det var det redan innan det ökade från 7k till 11k ledning för Biden. Platserna som är kvar att räkna till större delen är Las Vegas och där har Biden större väljarbas.
Chansen är mkt större i Arizona där de ställen Biden leder och många röster finns kvar är fd republikanska.
2020-11-05, 18:27
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/scrowder/...01467109814273

Citat:
BREAKING: Pennsylvania Supreme Court overturns lower court ruling allowing Trump campaign poll watchers to monitor ballot counting.

Värt att nämna är att Supreme Court i Pennsylvania styrs av Demokraterna.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Det stämmer men det är Politico säkra på kommer gå till Biden.

de satte den på valnatten om jag minns rätt.
har förmodligen glömt implementera en knapp för att återkalla.
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Precis så skulle jag också göra om jag ville fuska i valet, köra fram tre dundrande lastbilar med 15000 röster på bara en kandidat mitt under brinnande val. Helt omöjligt att upptäcka iom att ingen övervakar rösträkningen.

Eller hur. Sjukt att folk tror att systematiskt röstfusk skulle genomföras på ett så extremt uppenbart sätt. Men det säger väl en hel del om dessa foliehattars IQ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det var väl så många de printade ut helt enkelt. Färdigifyllda. Mail-in ballots behöver ju inte ens signatur om man gör sig av med observatören. Enkelt recept.
Kan du förklara närmare hur det går till? Liksom i Sverige har man givetvis röstlängder som garanterar att man bara kan rösta en gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in