En "vinnare" ger sig aldrig
kan han så gör han det.. och också får stöd för det.
Han har säkert rätt i allt med, kommer vända upp och ner på förtroendet för valsystemet och leda till kraftiga förändringar i valsäkerhet till det bättre till följd.
Amerikanska systemet är skyddat mot likande diktatorer genom 2 periods-regeln i konstitutionen
Jag förstår fortfarande inte varför donald är så mån om att behålla jobbet, han har ju stålar och kan dra sig tillbaka när han vill. För mig helt obegripligt.
Rösträkningen börjar igen i Nevada och Biden drar ifrån direkt. Det var sista hoppet för Trump. Nu blir Biden till 99,9% säkerhet bästa president. Om inte Trump listar ut något hehe
Nevada är kört för Trump och det var det redan innan det ökade från 7k till 11k ledning för Biden. Platserna som är kvar att räkna till större delen är Las Vegas och där har Biden större väljarbas.
Chansen är mkt större i Arizona där de ställen Biden leder och många röster finns kvar är fd republikanska.
Precis så skulle jag också göra om jag ville fuska i valet, köra fram tre dundrande lastbilar med 15000 röster på bara en kandidat mitt under brinnande val. Helt omöjligt att upptäcka iom att ingen övervakar rösträkningen.
Eller hur. Sjukt att folk tror att systematiskt röstfusk skulle genomföras på ett så extremt uppenbart sätt. Men det säger väl en hel del om dessa foliehattars IQ.
Det var väl så många de printade ut helt enkelt. Färdigifyllda. Mail-in ballots behöver ju inte ens signatur om man gör sig av med observatören. Enkelt recept.
Kan du förklara närmare hur det går till? Liksom i Sverige har man givetvis röstlängder som garanterar att man bara kan rösta en gång.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!