2020-11-05, 21:45
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Dom har majoriet när man räknar in dom stater som ännu inte är klara.

I det läget, även om Biden "får" tillräckligt med elektroplatser för presidentposten, så är det mycket troligt att den republikanska majoriteten (i senaten, huset och HD) anser att det är legitimt att ändå utse Trump till president pga det omfattande valfusket som ju kraftigt kan ifrågasätta att det svängde så fort och på det sätt som det gjorde igår efter att valdistrikten officiellt pausat räknandet.

Så jag är ganska säker på att Trump kommer vinna och det här valfusket kommer gå till historien som ett av dom värsta.

Men är detta en majoritet vi förväntar oss sett till ställningen just nu, eller är där ett antal stolar som är osäkra som kan svänga hur som och avgöra?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Jag tänkte mig att valfusket skulle bli begränsat just för att DHS numera är involverat, men näh. När allt har lagt sig så kanske man har 40 miljoner Bidenröster ogiltigförklarade och Trumps land slide är ett faktum.

Eller så visar det sig att Republikanerna fuskat, de verkar alla jäkligt insatta i hur man fuskar.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Haha 4chan, rejäl neckbeard aura över dig.
4chan är som en chokladask. Mycket skitchoklad, men även en hel del godbitar.

Det är både historielöst och dumt av dig att avfärda någonting bara för att det postats hos 4chan.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag har ingen aning varför Trump valde fake.news-vägen...

Däremot vet jag att Reagan inte hade några problem att handskas med media. På just det området var han ytterst professionell. Trots åldern...

Han var lysande.
2020-11-05, 21:46
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Haha så jävla roligt att 90% av Biden väljarna inte vet ett skvatt om hans politik. Allt handlar om att bli av med Trump

Men kan man inte förståelse för det då, att en del "röstar bort" någon snarare än att rösta på någon? Med tanke på hur det amerikanska politiska systemet ser ut, så är det inte så konstigt.
2020-11-05, 21:46
Medlem
Jo visst, det kommer avgöras i HD, men då får det ske på natten för någon annanstans än i Trumps drömmar lär det inte ske.
2020-11-05, 21:47
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är å andra sidan om man kan jämföra amerikansk media idag med amerikansk media på 80-talet?

Det kan man naturligtvis inte.

Det är dock i dagens mediavärld som Trump verkar, och lösningen att hantera frågor med "FAKE NEWS, next question please" har ju inte fungerat så bra. Alla gillar en fräck uppstickare för ett tag, men när uppstickaren öppet agerar skitstövel (för så ser det ut om man inte kan få media med sig) funkar det inte så bra.

Det här valet ser ut att visa att det inte det republikanska partiet man (dvs, väljarna) ogillar, utan det är Trump.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Vi får se hur det går, jag tror Biden vinner valet men HD kommer ogiltigförklara delar av poströstningen till Trumps fördel.

När det var Bush Jr vs Al Gore så ogiltigförklarade dom omröstningen på lösa grunder när det visade sig att Bush var påväg att förlora, så det är inte omöjligt att något liknande händer denna gång.

Vi lär veta säkert om några veckor.

Vilka delar av poströstningen tror du HD kommer ogiltigförklara?
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Senaten verkar inte vara avgjord då 2 platser verkar behöva gå till omval i januari nu när Perdue inte verkar kunna få 50%:
GA Senate Election Results

Perdue (R): 49.98% (2,439,166 votes)
Ossoff (D): 47.71% (2,328,567 votes)

Estimated: > 99% votes in

Haha har sett den där stå på 50,00% på TVn hela dagen. Tänkte att när fan ska den droppa 0,01%. Den var seg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Vad är rätt typ av människa då?

Vita medelklass och uppåt givetvis.
Medlem
SveaBaners avatar
Så trump måste alltså vinna samtliga resterande stater där det står och väger?

AK,GA,NC,NV och PA?

AK och GA skulle jag kunna köpa Trump tar hem. Kanske NC med. Men PA och NV ser bleka ut för honom. Om det inte påträffas något valfusk så svärs Biden in.
2020-11-05, 21:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
USA:s nästa president blir en kvinna.

Kamala Harris som blir vice, tar över när gamlingen får en hastig hjärtinfarkt eller när alzheimern blommar ut ordentligt.
Det vore en blåsning som heter duga. Har svårt att tänka mig att speciellt många av Bidens väljare i detta val skulle acceptera det utan vidare. Nu är det visserligen inte främst på Biden man röstar, utan på demokraterna och — absolut inte minst — mot Trump. Så de kunde ha haft en fågelskrämma med pumpahuvud som kandidat i stället för Biden. Kamala Harris hade sannerligen inte manövrerat ut nämnda fågelskrämma så där helt utan vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in