2020-11-05, 21:26
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror du inte att det kan ha skett något som helst valfusk?
Nja åtminstone inget större organiserat fusk. En och annan valarbetare på bägge sidor kan nog ha gått över gränsen. Precis som i Sverige. Detta har med allra största säkerhet inte påverkat valet i någon omfattning.
2020-11-05, 21:26
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Är egentligen bara Clark och Washoe som är av vikt nu i NV. Som du märker på antalet röster.

Fattar inte din Georgia dock, det ska räknas kring 40 000 röster fortfarande sa dom själva alldeles nyss. Ingen av counties på din lista är i närheten av att vara så många röstande.
48 000
2020-11-05, 21:27
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror du inte att det kan ha skett något som helst valfusk?
Ingen aning. Trump har ju iallafall inga bevis. Läs hans twitter, där står något i stil med ”it’s a fraud, read media if you want proof”. Han har inget bevis alltså, och ändå hävdar han att det har fuskats i varje delstat som Biden vunnit. Fattar du hur hjärndött det är?

Dessutom sa han redan innan valet att han skulle bestrida det om Biden vann, menar du att han redan då hade bevis för valfusk?
Vakna upp för fan, människan är patologiskt narcissistisk och har ljugit hur många gånger som helst redan.

Det betyder inte att motståndarsidan - oavsett om det är Dem eller media - är så fantastiska, men Trump håller på att torska och pladdret om valfusk är hans sista desperata famlande för att hålla fast vid jobbet som världens mäktigaste man.
Senast redigerad av StJerome 2020-11-05 kl. 21:29.
2020-11-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man behöver inte vara en ungdom för att fungera politiskt, men Reagans erfarenhet och skolning i att arbeta politiskt var mer relevant för att reda ut presidentskapet än Trumps erfarenheter av att driva företag.

Sedan spelade dessa båda herrar sina roller helt olika. Reagan kan möjligen beskyllas för att spela rollen som president, Trump har spelat en annorlunda roll.

Skall man gissa varför det ser ut som att väljarna föredrar Biden handlar det troligen om att Trump gjort sig till fiende med media - helt onödigt och utan eftertanke. Den tabben skulle Reagan aldrig gjort.

Men hade Trump något val i relationen till media? Han har inte kunnat sitta ner och ge en enda ordentlig intervju där han gått på djupet om någon fråga. Han blir hysterisk när han får frågor som han inte är tränad nog för att svara på. Han har inte kunnat haft ett utbyte av en enda journalist just för att han inte kan något om det han jobbar med och är inte heller intresserad. Trumps intressen handlar inte om att föra någon politik. Så han trodde han skulle kunna mobba media. För att det var hans enda chans på grund av hans egen inkompetens.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Oddsen styrs ju av marknaden (spelarna). Det är många som satsar och har satsat sina pengar på Biden.

Jag tror inte marknaden har förstått valfusket som utreds just nu. Det är nog svårt att ta in.
Nej, det är bara Trumpfans som "förstått" det.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tack för svar om senaten. Känns som den viktiga biten nu. Fox har nån grafik men det var usel överblick var senatstriderna stod. De hade 48-48 just nu.

Det har 46. Men två är oberoende.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Lyckas Trump ta ca 57.5% av rösterna som är kvar att räkna där, vinner han, enligt mina uträkningar AZ.

Vilket han inte kommer. Som vanligt är det de stora städerna som drar Bidenröster.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiterShadeOfPale
Jo tack, jag såg det. Men kan man inte skilja på en psykopat och en narcissist kanske man borde tänka efter en gång innan man sätter den etiketten på någon.
De flesta politiker är narcissister så varför envisas du med att Trump är en?

Där Trump sticker ut ringer mina varningsklockor om narcissism. Ärligt talat tvekar jag inte att sätta en etikett där. Graderingar där det övergår till psykopat överlåter jag till experter.

Som jag skrev, det är skillnad på rena narcissister och att ha narcissistiska drag. Du och andra gör det för lätt för er att komma med svepande undanflykter att de flesta politiker är narcissister. Läs om de och ta Trump som studieobjekt.
2020-11-05, 21:29
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Fair enough, Tommy Lindhs föräldrar fick inte ha på sig tröjan "Glöm aldrig Tommy Lindh" på SVT, bestämt "från regeringsnivå".

kommer förmodligen från policy om att inte ha starka budskap till klädsel (oavsett budskap)
Åsikter kan diskuteras med banderoller reklamför
2020-11-05, 21:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Fast hon verkar vara 31 tror jag? Behöver nog stå på tillväxt ett tiotal år innan det blir aktuellt med nån presidentkampanj (om ni nu diskuterar det)

Javisst. Men hon kommer ju inte vara över 70. Tycker det vore trevligt för republikanerna att ha lite yngre på gång. Jag följde demokraternas val till presidentkandidat och även om minst 3 var från 40-talet, så är ju yngre på gång.
2020-11-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Är egentligen bara Clark och Washoe som är av vikt nu i NV. Som du märker på antalet röster.

Fattar inte din Georgia dock, det ska räknas kring 40 000 röster fortfarande sa dom själva alldeles nyss. Ingen av counties på din lista är i närheten av att vara så många röstande.
Georgia har varit en gåta hela tiden, Vafan händer där egentligen?
2020-11-05, 21:30
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Och du anser då att svarta amerikaner har en kriminell kultur?

Det har jag inte sagt. Vad jag skrev var:
"Du jämför två olika folk med olika kultur och levnadssätt och är förvånad när de inte producerar samma resultat."
Jag vet att jag generaliserar, men det måste man när man pratar om stora grupper. Men svarta och vita i USA lever oftast inte på samma sätt, de är två olika kulturer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in