2020-11-05, 14:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Räknas det ingen stans nu!?

Jag tycker siffrorna ser likadan ut som för 12h sedan.

Har alla stater nattstängt?

Det kanske inte finns tillräckligt med personer så man kan räkna dygnet runt? Eftersom det är ett långdraget arbete som kan vill vars korrekt, så låter man valarbetarna åka hem och sova.

Det kan också vara så att det räknas, men det är förmodligen bara en eller ett fåtal som har rätten att redovisa röster. Och de kanske har behövt sova pga av allt ansvar.

Nu är klockan snart 9 på morgonen i Georgia, så där tar det nog fart igen. Och 7 i Arizona. Nevada skulle inte presentera röster förrän vid middagstid svensk tid. Men vad jag förstått kommer de ändå att räkna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Att Biden tar Arizona och Nevada (förväntat), Georgia och Pennsylvania (också förväntat).
Trump tar North Carolina och Alaska.
Ja, bra räkning.
Trump säger att det enda vägen att demokrater vinner PA är att fuska !
Han vann själv PA med bara 1% marginal 2016.
Demokraterna skulle stämt honom redan då för PA men det gjorde de inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Det kan ju ha varit så att han inte visste att den var stagead. Det hade inte jag heller trott.

Haha, med största sannolikhet visste han det. Det är en väldigt vanligt förekommande taktik i Trump-lägret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Det finns inga som helst bevis för valfusk. Släpp det och gå vidare.
Du har rätt i att det ännu inte finns riktiga bevis. Det fanns heller inga som helst bevis på att det fanns massförstörelse vapen i Irak. Men det hindrade inte USA från att jämna landet med marken. Det finns mycket ohederliga människor, och mycket extrem bias som hindrar dem från att tänka logiskt.

Vad många helt och hållet verkar ha glömt, är att Demokraterna verkar helt ignorera att den stora majoriteten inte kommer att gå över, då de vet att de har rätt.

Detta valet kommer att leda till mycket våld oavsett vilka som än tar över vita huset. Jag hoppas att de kommer att att förstå att de behöver extremt många. God bless the Rebublicans
2020-11-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
CNN när jag skrev det.

Men nu ryker GA. 50 000 röster kvar att räkna. Trump leder med 18 000.

Frågan är väl om Biden kan skrapa ihop 75% av dessa, vi får se.
Medlem
AreYouBacks avatar
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-biden-election-results-11-05-20/h_5dbcd7e9b38111f1ab70e750060a7acb
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Tycker du det vore okej om några rösträknare i en svensk vallokal sitter med S-jackor?

Nej. Men det bevisar inte att det har förekommit valfusk.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Jag gjorde en enkel beräkning. Philadelphia är som du säger den som kommer ha mest påverkan.

Populationen där är 1,5 miljoner.
Jag gör antagandet att valdeltagandet är 80% -> 1,2
Det är ca 80% röster kvar att beräkna = 960.000
Om det blir en 70/30-fördelning så väntas Biden få 672.000 till röster av Philadelphia.

Populationen i Pennsylvania är 12,8 miljoner.
Uppskattar det kommande antalet Trumpröster från andra counties till 200.000
960.000-672.000 = 288 trumpröster från phil.

Biden måste få minst 160.000 (Nuvarande skillnad) + 288.000 (Uppskattade kommande trumpröster från Phil) + 200.000 (andra counties för trump) = 160 + 288 + 200 = 648. Det blir alltså en väldigt liten marginal.

Så ja han kan mycket väl nå ifatt Trump. Men man gör antagandet att 70/30-fördelningen kommer kvarstå, och ett par andra antaganden.
Du räknar som en kratta.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har vi någonsin sett ett så utbrett valfusk förut?
Nä. Trump måste skämmas att han låtit det gå såhär långt. Han är president och har makten att se till att det går till rättvist.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
https://twitter.com/fleccas/status/1324216584219623424

Solklart exempel på fusk när en död person röstat. Tycker inte du det?

Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
De håller på och arbetar med det nu. Flera lawsuits lagda. Wisconsin, Pennsylvania och Michigan. Kommer förmodligen även att bli i Georgia (om det slår över till blått nu sista 2%), Nevada och Arizona.

Det är inte bara en avliden som har röstat. Det är många som redan hittats och avslöjats. Det rör sig förmodligen om hundratusentals.

Påminner mig om filmen Gangs of New York. Där de ska rösta till NY valet och låter de rösta engång sen klipper man lite så går de rösta igen sen så rakar man de så de ser annorlunda ut så en person kan rösta minst 3ggr och det slutar med att en sida vinner med 3000 röster mer än vad det finns väljare
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvstjockisen
Jävlar vad folk ska prata om valfusk när det inte har några som helst belägg för det. Biden var klar favorit inför valet och beräknades vinna med större marginal än det nuvarande resultatet vi har. Trump har ökat med extremt mycket röster sen förra valet, detta är ju tecken på valfusk om något. Jag tror inte att någon av parterna är helt oskyldiga, men jag finner det lite roligt att folk verkar förvånade att Biden vinner.
Dessa s.k beräkningar fungerar sällan särskilt bra längre.
Speciellt inte i val med ett val eller en kandidat som står utanför etablissemangets ramar och regler. Brexit är ju ett annat exempel.
Medlem
Nevada är det allt hänger på då?
Om Trump tar NC,GA och PA vilket det ser ut som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in