2020-11-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Nej blandar ej ihop något. Att klimatkrisen påverkar människor, djurliv och natur är inte att blanda ihop saker.
Så du tror inte att något kan påverka klimatet? Du tror inte att exempelvis glaciärer kan smälta pga påverkan från människor.
Så anse att människan kan påverkan klimatet utan bevis är helt ok, men att tro på valfusk där det finns bevis är en omöjlighet? Snyggt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Ge mig något mer konkret som valsedeln den personen skickade in. Räcker inte på långa vägar med information på hemsida. Du tror inte den kan ha buggat?
Fortfarande värt att utreda. Det är det som är poängen. Om det är buggat eller ej vet vi inte.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag har tänkt samma sak, men tyvärr kan det ju vara så att de distrikt som räknar länge är större städer där Biden har massivt stöd. Kan hända att Trump får enstaka röster här och där som du och jag missar. Här finns det något att gräva i om man hinner jämföra ökningarna för bägge deltagare när det kommer nya siffror. Det gör de ju stötvis med längre mellanrum.

Är man statistiskt bevandrad och har tillgång till goda data kan man simplistiskt titta historiskt på valdistrikt och valkretsar och få en indikation på hur sympatierna brukar ligga. Ligger (exempelvis) vissa distrikt på 30/70 Republikaner/Demokrater är det att vänta sig utfall i den proportionen även "nästa gång".

Vi (dvs "intresserade svenskar") har inte tillgång till sådan data, och det är väl knappt proffstyckarna i USA har det heller.

Kan vi låna ut Sören Holmberg? Win-Win... :-)
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Se där ja. När blev klimat och miljö ett 🤣🤣

Det är inte ett och vet inte vart du får det ifrån. Men klimatet påverkar miljön vi lever i men du förstår ju inte det, så det är klart att du inte förstår mitt inlägg du citerar. Läs på och gör rätt, ett råd till nästa gång, lille vän 😉
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nu verkar det komma lite nytt från PA. Biden ligger uner med 160 000 röster och de kommer berätta hur många röster som är kvar att räkna.
Jag kan inte verifiera detta. Bifoga gärna källa som styrker ditt påstående på något sätt, så att vi kan ta ställning till det! Jag sitter här och hoppas som fan på att Trump ska lyckas hålla undan i Pennsylvania och Georgia.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Källa? Vad jag har hört så finns det "miljontals" poströster kvar att räkna i PA.

https://is2.4chan.org/pol/1604573182547.png

De kommer göra vad som krävs för att få hem segern till Biden.

CNN när jag skrev det.

Men nu ryker GA. 50 000 röster kvar att räkna. Trump leder med 18 000.
2020-11-05, 14:56
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Att inte göra det? Vad svamlar du om?

Att känna dig träffad. Har du läsproblem din outbildade hemmasittare? Fyfan vad jag hatar folk som dig.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vart får du siffran 168 000 ifrån?

CNN
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Det må vara den moderna demokratins hemland MEN allt kring valet ger lite 3:e världen vibbar. Hur länge ska det ta och räkna klart så att det blir ett slutresultat någon gång?!?

Det har gått... två (2)... dagar sedan valdagen. Rösterna brukar aldrig vara färdigräknade på valdagen i USA, eller ens två dagar efter. Detta är helt i linje med hur det brukar se ut i varenda val. Vilket i sig är imponerande i år, med tanke på hur hårt ansatta de är av pandemin samtidigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Ja, det finns andra counties också, men om det är 11.000 röster att räkna kvar i Fulton, där Biden lär ta runt 70-80 procent av dessa vilket är 7000-8000 röster, så måste Biden få totalt 10.000 röster till från två andra mindre folkrika counties.

Enligt CNN stämmer dina ca 11.000, men totalt 50.000 i Georgia, också enligt CNN.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ja jag menade just om man bedömde det som så pass omfattande att det rimligen kan ha påverkat utgången.

Om det föreligger bevis för omfattande fusk men man bestämmer att det "inte lär ha påverkat valets utgång" fast Biden vann med liten marginal, då blir det ju inbördeskrig. Hela tilltron till den representativa demokratin skulle ju rasa.

Men ja, bara vänta och se. Jag var bara nyfiken på vilka konsekvenserna kunde bli om det visade sig vara massivt.

Där har du det. Anledningen till nagelbitaren juden anordnat åt er. Det är bara en teater allting.

För att folket ska vara mer accepterande av ett nytt styrelsesätt måste tilltron till det gamla skadas. Man måste visa hur lätt det är att fuska på så många olika sätt som möjligt. Man måste visa vart det kan leda. Att man får en superkorrupt senildement affärspolitiker som dessutom pedofil och så gammal så han håller på att falla isär, till president.

Man visar fusket i tv-rutan. Om och om igen. Inför öppen publik.

Nu blir man mer mottaglig för "The Great Reset", den globala kommunismen där ingen slipper undan som slutar med utrotning av 90% av mänskligheten i ett mardrömsscenario som får Stalins Kommunism att likna sandlådan. Dit är vi på väg med Joe Biden.

Ska Trump rädda oss? Spännande va?
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det handlar inte om dåliga förlorare, utan det handlar om att rösträkningen går rätt till.

https://twitter.com/pnjaban/status/1324236398832971782?s=20

En bild på rösträknare är valfusk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in