2020-11-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tvivlar på det. Inse att Biden vinner med flest röster i dom rätta delstaterna. Det är 100% säkert att ryssland blanda in sig för att påverka valet 2016 till Trumps fördel med påverkanskampanjer på sociala medier.

Jag tycker att Trump ska avgå. Men att hävda att det inte finns några bevis på fusk är helt felaktigt. Det är 100% säkert att det har fuskats i detta valet. Förhoppningsvis visar utredningarna att de avvikelser vi sett varit oavsiktliga. Låt oss vänta på domstolarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Vilka konsekvenser kan detta få för valet som sådant? Kan domstolen ogiltigförklara hela valet så att det blir omval och i så fall, kan man förbjuda poströstandet som tycks vara det mest sårbara sättet att rösta?

Hur kan man gardera sig mot valfusk egentligen?

Klart att det förekommer valfusk. Det tror jag ingen frågasätter. Det är ju standard i varje demokratiskt val. Även i vårt eget. Det kommer säkerligen att gå att hitta bevis för valfusk på en massa platser i USA. Precis som man hittade bevis för Röstskolan i Vivalla 2018 och fällde den i valprövningsnämden.

Frågan blir hur omfattande valfusk som hittas (för några fall av fusk kommer säkerlligen hittas) och om man kan övertyga domstolar att agera. Tror att det blir svårt även om HD är stabilt republikansk.

Det är bara att vänta och se...
Medlem
Det finns inga som helst bevis för valfusk. Släpp det och gå vidare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Jag gör en egen analys. Som sagt, jag bryr mig inte om oddsen och jag vet inte exakt hur de räknas ut. Om man ska förlita sig på odds sp borde man väl veta exakt hur de räknas ut?
Jag vet hur de räknas ut. På betfair ändras oddsen bara utefter hur folk spelar. På andra finns det oddssättare också. Så där är det en blandning. Som sagt du får gärna göra din egen analys men så länge du inte vet bättre än alla andra borde du titta på oddsen om du vill få det mest trovärdiga.
2020-11-05, 14:38
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
3 miljoner dollar är en struntsumma för att säkra valets integritet.

Om högsta domstolen kräver en omräkning så kommer det ske en omräkning. Finns ju ingenting att bekymra sig över för demokraterna om allt gick rätt till.

Det genomfördes en omräkning i WI 2016 också. Då justerades cirka 300 röster. Det är med andra ord dödfött att försöka ta igen en ledning på över 20 000 röster. Trump gör vad han kan för att kasta grus i maskineriet och underminera allmänhetens förtroende för valresultatet. Men att vända WI är i princip omöjligt.
Medlem
Ytterligare ett av många korkade uttalanden av Kellyanne Conway, där hon ifrågasätter varför man har bråttom med resultatet.
Inser hon inte att det är hennes egen Dear Leader som hetsar och utropar sig som segrare i förtid, innan rösterna ens är färdigräknade?
https://twitter.com/therecount/status/1324340647927709697
Medlem
hjaelploskilles avatar
https://twitter.com/dpakman/status/1324343678354313217

Donald Trump's leads are now down to 0.4% in Georgia and 2.6% in Pennsylvania, the smallest they've been in either state since Tuesday.

Snart vänder det
2020-11-05, 14:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ingenting har fuskats! Trump visar bara desperation och besatthet. Joe Biden har vunnit tack och lov.

Det har fuskats e x a k t lika mycket, eller lika lite, som föregående val 2016.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Får vi ett resultat idag?

Nej, det dröjer nog nån dag till innan alla röster räknats.

Sen ska väl Trump begära omräkning av Wisconsin ifall han förlorar valet om jag förstått det hela rätt. Det dröjer några dagar till den omräkningen kan ske. Och det tar ju X antal dagar. Sen kan han eventuellt begära någon fler omräkning.

Ovanpå det kan han vilja dra vissa valresultat till HD om han förlorar.

Så sista ordet är inte sagt.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det är just det som är så märkligt. I endast de valdistrikten, ingen annanstans och ALLA röster går till Biden av de som kom in.
Jag har tänkt samma sak, men tyvärr kan det ju vara så att de distrikt som räknar länge är större städer där Biden har massivt stöd. Kan hända att Trump får enstaka röster här och där som du och jag missar. Här finns det något att gräva i om man hinner jämföra ökningarna för bägge deltagare när det kommer nya siffror. Det gör de ju stötvis med längre mellanrum.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Som alltid så måste den tråkiga verkligheten sticka hål på sektens önskedrömmar...
https://chicago.suntimes.com/news/2019/5/8/18619206/under-donald-trump-drone-strikes-far-exceed-obama-s-numbers

https://www.nytimes.com/2020/01/11/us/politics/iran-trump.html

Själva poängen är att det Liberala Imperiet kanske inte ska befinna sig i MENA och föra liberala krig över huvud taget.
2020-11-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ja, men enligt etablissemanget så är 10 "nazister" farligare än 1000 antifa/blm som förstör sina städer.

Och tyvärr köper folk det då de indoktrinerats år efter år med detta.
Jag tycker att det är helt psykotiskt. Det värsta jag har hört talas om i Sverige de senaste 15 åren, är demonstrationer där det oftast är vänstern som står för våldet. I USA hade vi Charlottesville där en person dog. Hur många dog i protesterna angående Floyd, som tydligt gjorde kraftigt motstånd och dog av en drogöverdos.

Alla de som kallas för nazister är bara helt vanliga konservativa som inte vill prata nedlåtande mot svarta. De ser inte de som offer, även om de flesta anser att deras skolor borde bli bättre, och att polisen i väldigt enstaka fall gör saker de inte borde. Men att ta några fall och sedan sprida ut att polisen för ett krig mot svarta är bara patetiskt, och oerhört ohederligt, vilket bara splittrar USA. Jag kan garantera att de flesta svarta som hatar vita, vilket det finns många av, gör det pga vad de har hört från CNN och annan fake news-media.

Min största önskan just nu är att västvärlen skulle kunnat enas i vissa frågor, eller åtminstone en ömsesidig respekt, där religion, patriotism och kärnfamiljen vore det centrala. Jag vet att dessa tre saker gör människor lyckliga och ger en känsla a gemenskap. Jag vill verkligen att kvinnor ska sluta dra paraleller mellan Trump och hat mot kvinnor. Har har utsett många av dem till väldigt viktiga poster. Konservativa anser att kvinnor har fått en gåva som ingen man har, och vi vill bara att ni ska utnyttja denna välsignelse så att vi alla kan bilda lyckliga familjer.
Snälla jag ber er. Låt inte ert hat mot Trump göra er blinda.

Globalismen och karriärpoliker är lika negativt för konservativa som det är för vänstern. I varje fall i det långa loppet. Om ditt enda mål är att få bort Trump, även om en karriar-politer som Biden tar plats, så jag jag ingen vinst för någon, förutom alla de som hatar Trump even if he wont change anythin, exept for conflicts with Iran and others. I big number of people.

Even om Trump still get 4 more tears. The victory will only been for show. Nothing big with change.

I have started to same money in order to start a show on youtube, where i will keep pushing for Conservatives values. The left and the librals will probably come up with a big arrogant campain against the people believes in abolishing the 2th amendment, the first amensment.

If the left calls yourself a conservatives voterfrauds, i will look in to it. You got my work on that. Iam pretty sure that there is a voterfraud, witch makes me want to get right way från this bias från people.

Just like 2016, many on the left, and anyone who voted a nazi. Its discraceful!!! Thie real results are going to take some time.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in