2020-11-05, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Om ni läser nyheterna var inte BO afghan.
Han var persier/iranier.

I stort sett alla hazarer i Sverige bodde i Iran innan de kom hit, deras familjer flyttade från Afghanistan till Iran.
Citera
2020-11-05, 07:27
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag håller inte med dig om mordoffret! Det fanns inget som bevisade att han misskötte sig på något vis, dessutom tydde allt på att han var GODHJÄRTAD OCH EMPATISK, vilket det ju finns helsvenskar som inte är!! Mamman och lillasystern kunde gott ha fått stanna tycker jag, men såna typer som knivmördaren kunde dra åt helvete däremot!

Bra på fotboll och skulle bli läkare då antar jag?

Nu vill jag inte göra dig ledsen, men det är väldig, väldigt sällan sådana typer blir tagna av daga. Om det någon gång händer är det av misstag.

Men nu sparade vi väldig mycket skattepengar och så får vi hoppas att GM är av samma sort och förhoppningsvis blir utvisad. GM hade säkert också tankar på att få hit stora släkten. Nu blir det nog inte så och vi sparar ännu mera pengar för framtiden.
Citera
2020-11-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vaddå?
Cafeet ligger ju i en helt annan stadsdel. BO bodde vid sevedplan nära brottsplatsen (f.ö mysigt område med småhus och gammal bebyggelse trädgårdar)
Ska kolla upp det där boendet låter skumt, tack för tipset.
Alla som jobbar i den branschen tjänar bra med pengar gå in på Västerbo social omsorg och se deras lyxlägenheter i på bästa bostadsrätt adresser i Malmö!
En av ägarna bor i 180 kvm lgh centrala Malmö. Kanske ska ge sig in i branschen verkar betala sig bra

Den verksamheten har inget med saken att göra. Det är en urfin verksamhet som det är högst olyckligt att hänga ut här som ngt dåligt.
Verksamheten har byggt upp under flera årtionde. Absurt med avundsjukan kring hur upphovsmannen efter många års hårt arbete bor.
Citera
2020-11-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad heter den 25-åriga gärningsman som är begärd häktad?

Malmö TR B 11662-2
* Häktningsframställan
Man född 1995
Medborgare i Sierra Leone
Häktningsförhandligen var kl 9 idag, jag vet dock inte resultatet.
Citera
2020-11-05, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Den verksamheten har inget med saken att göra. Det är en urfin verksamhet som det är högst olyckligt att hänga ut här som ngt dåligt.
Verksamheten har byggt upp under flera årtionde. Absurt med avundsjukan kring hur upphovsmannen efter många års hårt arbete bor.
Ja ja, du kanske är i branschen, jag har inte mycket till övers för dessa hvb ställen. Varför så lyxigt oh varför så centralt på dyra adresser?
Citera
2020-11-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Svenska skattebetalare har sparat många miljoner kronor.

Grabben ville ta hit tjocka släkten & låta oss arbetande etniska svenskar som betalar skatt betala försörjningsstöd & bidrag till hans släktingar i resten utav deras liv i Sverige.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skulle-aterforenas-med-sin-mamma-mordades/

"Exakt en vecka efter pojkens död hade hans mamma och lillasyster en inbokad tid på ambassaden. De var mitt uppe i processen att ta återförenas med 17-åringen på svensk mark.

Bara några dagar före sin död hade 17-åringen suttit på ett café i Malmö och pratat om sin mamma. Han var glad och hoppfull inför mötet ambassaden.

– Han hoppades ju att hon och lillasyster skulle få komma till Sverige och att de snart skulle ses igen. Men nu blev det inte så, säger gode mannen."

Lustigt att det hävdas att de dör om de skickas tillbaka... Men de dör ju här också. Denne killen var ju på semester i landet han "flytt" från. Ibland misslyckas medier/aktivister verkligen med att dölja bedrägeriet. Men strax är det business as usual, "blodbad", "dör om han skickas tillbaka", och alltid "pappa dödad av talibaner", och ibland "kommer bli dödad för att han blivit kristen/homosexuell".
Citera
2020-11-05, 12:19
Medlem
Alex Abibu Suma är namnet på killen som är begärd häktad för mordet.
Citera
2020-11-05, 13:52
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Malmö TR B 11662-2
* Häktningsframställan
Man född 1995

Neger från Västafrika mördar hazar från Iran, på svensk mark. Vilken genomrutten ärkelögn globalisternas mångkultur är. Du betalar för för mardrömmen.
Citera
2020-11-05, 15:16
Medlem
Citat:
Malmö TR B 11662-2
* Häktningsframställan
Man född 1995

Häktas i sin utevaro. Han har dragit...
Citera
2020-11-05, 15:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Malmö TR B 11662-2
* Häktningsframställan
Man född 1995
Varför befinner sig en person från Sierra Leone i Sverige?
Där har varit ett inbördeskrig i landet ifråga, men det är över sedan länge.
"Inbördeskriget i Sierra Leone ägde rum mellan 23 mars 1991 och 18 januari 2002, då det officiellt förklarades vara över."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inb%C3%B6rdeskriget_i_Sierra_Leone
Så vad har han för skäl att uppehålla sig här hos oss?
Kom han hit innan inbördeskriget var slut månne?
Gjorde han inte det så finns det väl ingen anledning att bevilja honom uppehållstillstånd här?
Citera
2020-11-05, 15:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Lustigt att det hävdas att de dör om de skickas tillbaka... Men de dör ju här också. Denne killen var ju på semester i landet han "flytt" från. Ibland misslyckas medier/aktivister verkligen med att dölja bedrägeriet. Men strax är det business as usual, "blodbad", "dör om han skickas tillbaka", och alltid "pappa dödad av talibaner", och ibland "kommer bli dödad för att han blivit kristen/homosexuell".
Det skulle inte alls förvåna om mamman och systern nu får lov att stanna här om de vill.
Tänker på fallet med palestinska flickan Yara i Karlskrona, "ankarbarnet".
Efter mordet på henne så kom hennes föräldrar hit och de har sedan blivit kvar här.
Trots att det då egentligen inte fanns någon godtagbar anledning för att så skulle
bli fallet.
Citera
2020-11-05, 16:23
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det skulle inte alls förvåna om mamman och systern nu får lov att stanna här om de vill.
Tänker på fallet med palestinska flickan Yara i Karlskrona, "ankarbarnet".
Efter mordet på henne så kom hennes föräldrar hit och de har sedan blivit kvar här.
Trots att det då egentligen inte fanns någon godtagbar anledning för att så skulle
bli fallet.

Helt sjukt, så Yaras föräldrar stannade här? man tar sig för pannan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in