Citat:
Ursprungligen postat av
Queenofqueens
Dom afghaner jag har mött är väldigt lugna och sansade, smarta, sansade och bildade.
Men en fråga jag undrar över. Vilka skador hade han? Enligt aftonblaskan hade han djupa skärskador men det vet vi ju kan ju lika gärna innebära ett avhugget huvud?
Dom skrev ju att dom i katedralen hade fått djupa skärskador i halsen och knivmördats. Inget om halshuggning.
Han verkade ju leva ett tag i alla fall så huvudet kanske inte var helt av. Är väll någon jävel som huggt besinngslöst så han blivit helt ihålig? Men tortyr brukar ju ofta vara välplanerat och utstuderat för vålla största möjliga skada.
Sorligt och vidrigt är det i alla fall. Sverige är inte tryggt för några 17 åringar varken för etniska svenskar eller afghaner eller andra utomstående. Något är fel.
Ja tragiskt det är det..
Vill inte förstöra din bild av afghaner (antar att du menar hazarer vilka av många i landet inte ses som riktiga afghaner)
men många spelar ju en roll när de kommer hit, de har inget val måste vara snälla, ödmjuka etc för att få hjälp av snälla svenska i familjehem etc. De har inget intresse av att gifta sig med nån svensk utan meningen är att familjen ska komma sen att de ska finna sig nån från sitt egna folkslag att gifta sig med och vips har vi en ny etnisk grupp i Sverige som lever enligt sin tradition.
Det är inte bara att en ensam snäll kille kommer hit o jobbar mm det leder till en kedja av händelser som påverkar Sverige i demografin. Det bästa för hazarerna är att förhandla med Afghanistan att bo i nåt område och där de får vara ifred. Fattar inte att inte Eu lägger krut på detta istället, att medla.
Sen undrar jag, hur levde dessa innan typ 90-00 talet?