2020-11-04, 20:21
Medlem
Svenska skattebetalare har sparat många miljoner kronor.

Grabben ville ta hit tjocka släkten & låta oss arbetande etniska svenskar som betalar skatt betala försörjningsstöd & bidrag till hans släktingar i resten utav deras liv i Sverige.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skulle-aterforenas-med-sin-mamma-mordades/

"Exakt en vecka efter pojkens död hade hans mamma och lillasyster en inbokad tid på ambassaden. De var mitt uppe i processen att ta återförenas med 17-åringen på svensk mark.

Bara några dagar före sin död hade 17-åringen suttit på ett café i Malmö och pratat om sin mamma. Han var glad och hoppfull inför mötet ambassaden.

– Han hoppades ju att hon och lillasyster skulle få komma till Sverige och att de snart skulle ses igen. Men nu blev det inte så, säger gode mannen."
Citera
2020-11-04, 20:23
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2

Grabben ville ta hit tjocka släkten & låta oss arbetande etniska svenskar som betalar skatt betala försörjningsstöd & bidrag till hans släktingar i resten utav deras liv i Sverige.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/skulle-aterforenas-med-sin-mamma-mordades/

"Exakt en vecka efter pojkens död hade hans mamma och lillasyster en inbokad tid på ambassaden. De var mitt uppe i processen att ta återförenas med 17-åringen på svensk mark.

Bara några dagar före sin död hade 17-åringen suttit på ett café i Malmö och pratat om sin mamma. Han var glad och hoppfull inför mötet ambassaden.

– Han hoppades ju att hon och lillasyster skulle få komma till Sverige och att de snart skulle ses igen. Men nu blev det inte så, säger gode mannen."

Dessutom en ängel!
” Hon berättar att han pluggade naturvetenskap. Han skulle bli ingenjör.
– Han pratade om sina framtidsplaner och drömde om att få ett stipendium så att han kunde plugga vidare i USA eller Canada och sedan starta eget företag. Han var tekniskt kunnig och väldigt smart”
Citera
2020-11-04, 21:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Dessutom en ängel!
” Hon berättar att han pluggade naturvetenskap. Han skulle bli ingenjör.
– Han pratade om sina framtidsplaner och drömde om att få ett stipendium så att han kunde plugga vidare i USA eller Canada och sedan starta eget företag. Han var tekniskt kunnig och väldigt smart”

Märkligt att det mest är sånna snubbar som blir skjutna...

Kasnke intresset av det slappa livet i Sverige falnar, det framstår ju som ganska farligt när man kan bli mördad då man minst anar det.
Citera
2020-11-04, 22:03
Medlem
Mune Sangss avatar
Om ni läser nyheterna var inte BO afghan.
Han var persier/iranier.
Citera
2020-11-04, 22:09
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Om ni läser nyheterna var inte BO afghan.
Han var persier/iranier.

Ganska många afghaner som bor och är uppväxta i Iran
Citera
2020-11-04, 22:14
Medlem
Queenofqueenss avatar
Dom afghaner jag har mött är väldigt lugna och sansade, smarta, sansade och bildade.

Men en fråga jag undrar över. Vilka skador hade han? Enligt aftonblaskan hade han djupa skärskador men det vet vi ju kan ju lika gärna innebära ett avhugget huvud?

Dom skrev ju att dom i katedralen hade fått djupa skärskador i halsen och knivmördats. Inget om halshuggning.

Han verkade ju leva ett tag i alla fall så huvudet kanske inte var helt av. Är väll någon jävel som huggt besinngslöst så han blivit helt ihålig? Men tortyr brukar ju ofta vara välplanerat och utstuderat för vålla största möjliga skada.

Sorligt och vidrigt är det i alla fall. Sverige är inte tryggt för några 17 åringar varken för etniska svenskar eller afghaner eller andra utomstående. Något är fel.
Citera
2020-11-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Dom afghaner jag har mött är väldigt lugna och sansade, smarta, sansade och bildade.

Men en fråga jag undrar över. Vilka skador hade han? Enligt aftonblaskan hade han djupa skärskador men det vet vi ju kan ju lika gärna innebära ett avhugget huvud?

Dom skrev ju att dom i katedralen hade fått djupa skärskador i halsen och knivmördats. Inget om halshuggning.

Han verkade ju leva ett tag i alla fall så huvudet kanske inte var helt av. Är väll någon jävel som huggt besinngslöst så han blivit helt ihålig? Men tortyr brukar ju ofta vara välplanerat och utstuderat för vålla största möjliga skada.

Sorligt och vidrigt är det i alla fall. Sverige är inte tryggt för några 17 åringar varken för etniska svenskar eller afghaner eller andra utomstående. Något är fel.

Sydsvenskan (?) läste jag att det var hugg rakt i hjärtat.
Citera
2020-11-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Al* Reza?

Vad grundar ni det på? Sett namnet komma upp innan med. Hittar ingen 25 årig Al* Reza 24 och 26 hittar jag.
Senast redigerad av HerpesSupervisor 2020-11-04 kl. 23:04.
Citera
2020-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2

Jag håller inte med dig om mordoffret! Det fanns inget som bevisade att han misskötte sig på något vis, dessutom tydde allt på att han var GODHJÄRTAD OCH EMPATISK, vilket det ju finns helsvenskar som inte är!! Mamman och lillasystern kunde gott ha fått stanna tycker jag, men såna typer som knivmördaren kunde dra åt helvete däremot!
Citera
2020-11-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSupervisor
Vad grundar ni det på? Sett namnet komma upp innan med. Hittar ingen 25 årig Al* Reza 24 och 26 hittar jag.

Sök på Ratsit.
Citera
2020-11-05, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens

Ja tragiskt det är det..
Vill inte förstöra din bild av afghaner (antar att du menar hazarer vilka av många i landet inte ses som riktiga afghaner)
men många spelar ju en roll när de kommer hit, de har inget val måste vara snälla, ödmjuka etc för att få hjälp av snälla svenska i familjehem etc. De har inget intresse av att gifta sig med nån svensk utan meningen är att familjen ska komma sen att de ska finna sig nån från sitt egna folkslag att gifta sig med och vips har vi en ny etnisk grupp i Sverige som lever enligt sin tradition.
Det är inte bara att en ensam snäll kille kommer hit o jobbar mm det leder till en kedja av händelser som påverkar Sverige i demografin. Det bästa för hazarerna är att förhandla med Afghanistan att bo i nåt område och där de får vara ifred. Fattar inte att inte Eu lägger krut på detta istället, att medla.

Sen undrar jag, hur levde dessa innan typ 90-00 talet?
Senast redigerad av popll 2020-11-05 kl. 04:27.
Citera
2020-11-05, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Om jag nu råkar ha gissat rätt flyttade denne unge man Mohs*n Faz*li ? (*=e ) in ifrån Agnesgatan 11, där följande ligger på samma adress;
Om Kafé Agnez
Kafé Agnez är verksam inom heldygnsvård med boende för barn och ungdomar med sociala problem och hade totalt 28 anställda 2019. Antalet anställda har ökat med 3 personer sedan 2018 då det jobbade 25 personer på företaget.
Dock fortfarande min personliga spekulation om BO.
Vaddå?
Cafeet ligger ju i en helt annan stadsdel. BO bodde vid sevedplan nära brottsplatsen (f.ö mysigt område med småhus och gammal bebyggelse trädgårdar)
Ska kolla upp det där boendet låter skumt, tack för tipset.
Alla som jobbar i den branschen tjänar bra med pengar gå in på Västerbo social omsorg och se deras lyxlägenheter i på bästa bostadsrätt adresser i Malmö!
En av ägarna bor i 180 kvm lgh centrala Malmö. Kanske ska ge sig in i branschen verkar betala sig bra
Senast redigerad av popll 2020-11-05 kl. 05:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in