2020-11-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway6548
Källa?
Gjort lite efterforskningar själv, det stämmer. Identiteten på Bo är den som tidigare givits och påståendet att han gick i årskurs 2 på naturvetenskaplig linje på polhemskolan i Lund stämmer också.
Citera
2020-11-03, 22:13
Medlem
Citat:
Källa?

Bekräftat av en personal på skola i lokal FB grupp.
Citera
2020-11-03, 22:15
Medlem
Citat:
Gjort lite efterforskningar själv, det stämmer. Identiteten på Bo är den som tidigare givits och påståendet att han gick i årskurs 2 på naturvetenskaplig linje på polhemskolan i Lund stämmer också.

Fått fram samma genom lokala FB grupper. Verkar tyvärr stämma.
Citera
2020-11-04, 00:06
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Var ett supersnille enligt hans gode man(kvinna)....

Från sydsvenskan.
Inte första och knappast sista gången.
Bo så tätt inpå Området, då hamnar man lätt snett, det kan vara äldre kriminella som ville tvinga honom begå brott.

Men kniven letade efter ynglingens hjärta och den misstänkte är känd sedan innan, men knappt för våldsbrott.

Detta betyder att den ensamkommande 17-åringen mäste ha utfört en, i 25-åringens tycke, horribel gärning, minst otrohetsaffär men mer troligt permanent skadat eller mördat någon familjemedlem.

För några år sen skedde en liknande händelse, denna artikel dyker ner lite bakom scenerna :

KvP
Citat:
Ursprungligen postat av KvP
Ali inser att Sverige inte är det förlovade land som han trodde. Åtminstone inte för honom och majoriteten av de andra ensamkommande afghanerna.

När en vän råkar träffa Ali i Malmö en dag känner han knappt igen honom. Han har börjat röka hasch, gått ner i vikt och verkar deprimerad.

”Det här livet är sämre än det vi lämnade”, säger han enligt vännen.
Citera
2020-11-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Du menar som BO eller jagad ev. GM...? Om Du menar BO - vad har Du för funderingar kring den saken? Vad talar för att han skulle varit med i skeendet? (Eller har jag missat något som gör att jag inte fattar vad Du menar...?)

Kan bilden föreställa BO?
Citera
2020-11-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan bilden föreställa BO?

Tips: Tejpa över frågetecknet på Ditt tangentbord. Du började med en fråga: Kan brottsoffret vara denne kille? - Och sedan en bild på någon rakt ut i det blå. Jag frågar vad Du har för info som Du inte delat, då jag inte begriper hur Du hamnade där. Och nu kommer som förklarande svar en ny fråga...? Har Du info från Polhem som saknar en elev, andra Facebook-sidor osv, så hade det kanske varit klädsamt att berätta detta, då jag inte har sådana - och inte tänker tävla med Dig här om vilken av oss som vet mest. För jag vet absolut inte ett skit! Jag kollade på Google, gick igenom husen i korsningen, hittade en enda 17-åring som dessutom bodde i en lägenhet själv, och frågade alla Er andra kunskapare initialt (!) om det kunde röra sig om den unge mannen. Så vad Du nu för fram begriper jag inte. Därav min fråga.
Citera
2020-11-04, 09:32
Medlem
Vad heter B0?
Citera
2020-11-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Tips: Tejpa över frågetecknet på Ditt tangentbord. Du började med en fråga: Kan brottsoffret vara denne kille? - Och sedan en bild på någon rakt ut i det blå. Jag frågar vad Du har för info som Du inte delat, då jag inte begriper hur Du hamnade där. Och nu kommer som förklarande svar en ny fråga...? Har Du info från Polhem som saknar en elev, andra Facebook-sidor osv, så hade det kanske varit klädsamt att berätta detta, då jag inte har sådana - och inte tänker tävla med Dig här om vilken av oss som vet mest. För jag vet absolut inte ett skit! Jag kollade på Google, gick igenom husen i korsningen, hittade en enda 17-åring som dessutom bodde i en lägenhet själv, och frågade alla Er andra kunskapare initialt (!) om det kunde röra sig om den unge mannen. Så vad Du nu för fram begriper jag inte. Därav min fråga.

Jag är i min fulla rätt att ställa min fråga här.
Citera
2020-11-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clue
Från Sydsvenskan.se
https://www.sydsvenskan.se/2020-11-03/17-aring-dod-misstankt-mord-i-malmo

Enligt artikeln som handlar det om stick eller skärsår. Det står även att 17 åringen inte har några kända anhöriga. Vi kanske kan anta att det är en nyanländ ungdom.

Trist som fan. Är vi på väg mot en knvimord trend? Likt det som har präglat England de senaste åren.

Klart trist med unga människor som dör, men ännu tristare att unga afghaner kommer hit och bara bråkar med varandra och sprider otrygghet.
Lär inte vara särskilt svårt för polisen å hitta mördaren, bor säkert på samma boende :P
Citera
2020-11-04, 17:42
Medlem
Vad heter den 25-åriga gärningsman som är begärd häktad?
Senast redigerad av arcenciels 2020-11-04 kl. 17:56.
Citera
2020-11-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vad heter den gärningsman som är begärd häktad?

Al* Reza?
Citera
2020-11-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Al* Reza?

Det finns 3 med det namnet boende i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in