2020-11-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tom Hagen, som på "tidlig -90-tall hadde 60 millioner på bok og nesten ingen gjeld" regelrett svindlet sin kone. Som var i sjokk og sorg etter å ha mistet sin stefar, og måtte støtte sin mor også, både med sorgen og kanskje økonomisk.

Jeg skjønner godt at advokat Bjørn Brodwall ikke vil vedkjenne seg å ha satt opp ektepakten av 1993. Men ektepakten av 1987 er ikke stort bedre.

Jeg synes det er så fryktelig trist. Det er fælt å lese.

Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den
Advokat Bjørn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Advokaten har gjennom 30 år vært styreleder i Elkraft der Tom Hagen er aksjonær.
Citera
2020-11-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg har nok husket feil her. Jeg ser nå på det originale innscannede dokumentet, at Sloraveien 4b ble overført til Anne 23.10.1987

Hva? Tinglyst på henne i 87? Og tinglyst tilbake til han etter ektepakten? Misforsto jeg nå?
Hva menes med tinglyst?
Men hun har hatt den, og det var etter at barna var født. Og så mister hun den igjen etter ektepakt 2 ? Er det sånn å forstå.
Citera
2020-11-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Hun fikk borett i huset, men da måtte hun bo med han. Så skilsmisse ville bli vanskelig å gjennomføre. Også i forhold til NAV mens barna bodde hjemme. Vet ikke når stønadene kom, men overgansgstønad, dobbel barnetrygd ville ikke NAV godtatt når de bodde sammen. Nei, hun har virkelig hatt få muligheter.

Jeg tror det er sannsynlig, i lys av det vi vet han har gjort med de andre avtalene, at han har lagt inn en klausul på salg av boligene. Og han ville ikke ha boliger på kloss hold. Så det spørs om det ville være mulig å bygge noe der.

Veirett måtte vel bli at stien ble bilvei frem. Det må gjennom kommunen. Det er ikke liv laga for noen av utveiene, det blir for mye plunder med myndigheter, NAV, jobb, inntekt, evnt barnepass/dagmamma, bolig og ikke minst NAV. Ikke utenkelig å føle overmakten og bli boende til passende nye tider. Og det var nå, på mange måter.

Til beskyldninger om at jeg forhåndsdømmer, nei jeg gjør ei. Jeg tenker utelukkende på hva som måtte til for å etablere seg på nytt på den tiden med tre barn uten bolig, penger å rutte med, jobbmuligheter. Og kanskje mer utdannelse. Hun ville ikke kunne regne med barnas tid hos far, slik at hun f.eks kunne studert. Han jobbet og reiste.

Så hva skulle hun gjøre? Bo der hun var og bite i seg ekteskapskontrakt og uverdig behandling. Det var hun vant med.

Tror du oppsummerer det korrekt. Hun ville ikke fått noen stønader om hun tok ut skilsmisse og bodde i ektefellens bolig. Han låste henne fast. Som en livegen eller en slave.

Citat:
Så sannheten er verre enn ektepakten. Trodde ikke det var mulig. Tomtene er barnas arv. Og de har han. Om det ikke kan bestrides. Hvem er det som oppfører seg sånn ovenfor sine nærmeste. Han flommer i penger.

Hva fikk henne til å underskrive? Avmakt?

Avmakt og kanskje skam? Det må oppleves som skammelig å ikke greie å forsvare egne rettigheter innad i ekteskapet?

Som flere har nevnt, en variant av Stockholmssyndromet.

Det er ødeleggende å bli behandlet så dårlig.

Citat:
Hva? Tinglyst på henne i 87? Og tinglyst tilbake til han etter ektepakten? Misforsto jeg nå?
Hva menes med tinglyst?
Men hun har hatt den, og det var etter at barna var født. Og så mister hun den igjen etter ektepakt 2 ? Er det sånn å forstå.

Du oppfatter det korrekt. Tomten ble overført til henne ved første ektepakt i -87, og tilbakeført til han i ektepakten i -93.
Citera
2020-11-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ekteparet kjøpte SV4A og SV4B sammen, og AEH ga fra seg felles eiendomsrett til både den bebygde og den ubebygde tomten i den fryktelige ektepakten.

At AEH skal ha stått som eier av SV4B er mest sannsynlig en trådsannhet.

Edit

Så det andre svaret ditt nå.

Det er ektepakten av 1993 som ble tinglyst 02.02.1994.

Sloraveien 4 B, 1462 Fjellhamar
Tinglyst 02.02.1994
Overdratt for 0,-
(Er del av en annen overdragelse. Se info om eiendommen)
Type Uoppgitt. Gnr 107 - Bnr 2029
Citera
2020-11-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg har det originale innscannede dokumentet foran meg her, og det står:

15.12.1980 skylddeling
Utskilt fra gnr.107 bnr. 200

Hjemmelsdokumenter

23.10.1987 Hagen Anne Elisabeth
iflg. ektepakt. er denne eiend. overført Anne Elisabeth Hagens rådighetsdel.

Så det må jo bety at de sammen har stått som eier.
Jeg kan legge ut dette dokumentet i morgen på Imgur.

Og så tilbake til TH i en ekteskapskontrakt der hun skulle få denne, som allerede sto på henne. Eiendommen har tvert imot blitt overført motsatt vei. Sammen med hennes del av huset Vil jo kalle det xxx.

Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Dette var sjokkerende
Citera
2020-11-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den
Advokat Bjørn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten som gjorde at Anne-Elisabeth Hagen kunne ha mistet hjemmet sitt.
Advokaten har gjennom 30 år vært styreleder i Elkraft der Tom Hagen er aksjonær.

Både ektepakten av -87 og ektepakten av -93 er ifølge papirene satt opp av BB.

Det er kun den siste BB nekter for å ha hatt noe å gjøre med.

Men, hva er alternativet? At TH har satt den opp selv, og forfalsket advokatens navn på dokumentene?

Det høres da lite trolig ut. Jeg heller til at BB angrer at han hjalp TH med dokumentene.
Citera
2020-11-04, 23:15
Medlem
ErikJs avatar
Är det inte smått otroligt att det efter drygt 2 år inte finns en enda ledtråd.
Detta bör ju även innebära lång planering och flera inblandade.

Får inte ihop nånting i detta fall.
Citera
2020-11-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Sloraveien 4 B, 1462 Fjellhamar
Tinglyst 02.02.1994
Overdratt for 0,-
(Er del av en annen overdragelse. Se info om eiendommen)
Type Uoppgitt. Gnr 107 - Bnr 2029

Må se på selve ektepakten der TH skulle betale for noe vedlikehold eller utbedring av eiendommen i Gjøvik. Muligens nedbetale noe gjeld.

Om regnestykket er "rettferdig" etter datiden markedspriser.

Citat:
Og så tilbake til TH i en ekteskapskontrakt der hun skulle få denne, som allerede sto på henne. Eiendommen har tvert imot blitt overført motsatt vei. Sammen med hennes del av huset Vil jo kalle det xxx.

Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Dette var sjokkerende

Jeg synes hennes bistandsadvokat burde gå igjennom ektepaktene, og gjøre en vurdering av lovligheten av disse.

Og opplyse allmennheten om hva slags følger ektepaktene fikk for AEHs økonomiske handlerom.

Gard Lier heter han som ble oppnevnt til hennes bistandsadvokat i april i år.
Citera
2020-11-04, 23:26
Medlem
Citat:

Men, hva er alternativet? At TH har satt den opp selv, og forfalsket advokatens navn på dokumentene?

Det høres da lite trolig ut. Jeg heller til at BB angrer at han hjalp TH med dokumentene.

Og så var han gjest i hjemmet og AE serverte kaffe og sa hun hadde alltid noe søtt i skapet. Det fikk han til. Hvor går grensen hans.
Lyger om at papirene ikke er satt opp av han. Det ville jo sige opp i dagen, hva lyger han for. Verre det enn å legge sg flat. For sitt eget ry mener jeg.

Hvorfor skriver de under på disse papirene fra TH. Og barna vet vel om alt dette og kaller det et godt hjem.
Disse opplysningene i dag var skikkelig tunge. Ikke hadde hun barna med på laget heller siden de roser faren og ikke farer opp over alt som har skjedd.

Politiet har jo dette bildet, og mer til. Dette fremstår som noe ekstraordinert i livet hennes. Og det er det politiet startet søket med.
Citera
2020-11-04, 23:26
Medlem
Citat:

Meget interessant.

Det lukter vondt. Enten har han signert en blanco ektepakt som en tjeneste eller så lyver han. Begge deler er tvilsomt.

TH kan ha forfalsket underskriften til BB, det vil bli skriftanalyse uansett hva.
Citera
2020-11-04, 23:27
Medlem
Citat:
Og så var han gjest i hjemmet og AE serverte kaffe og sa hun hadde alltid noe søtt i skapet. .
Det var vel GHH som fortalte om søtt i skapet?
Citera
2020-11-04, 23:28
Medlem
Slettsnokens avatar
AE har ingen bistandsadvokat, alle snakker TH og barnas sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in