2020-11-04, 21:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Joe Biden har alltså slagit alla rekord. Ingen kanditat har någonsin fått så många röster som Joe Biden. Han är mer populär än Obama. Det trodde man inte på förhand!
Frågan alla ställer sig är ju vad som lockade mest med Joe.
De pedofila tendenserna med barnsniffande och smekande?
Att han är så dement så han till och från inte vet vart han är, talar om eller vem han kampanjade mot?
Eller är det att han är korrupt och mutorna från Kina som lockade amerikanen?
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag brukar kolla på The Guardians karta. Den ligger ganska långt före i uppdatering. I skrivande stund är 75% räknat i Nevada och det skiljer mindre än 8000 röster så det finns en liten möjlighet för Trump men då måste han fortsätta överraska i Las Vegas.
Så är det på alla andra också. The guardian är inte före nån.
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror faktiskt att det är allmän kunskap, så jag tror inte att det behövs. Han hade väldigt få som såg hans framträdande på internet. Detta vet alla som följt kampanjerna. På båda sidor.

Ignorerad är förmodligen ett ganska bra ord för att sammanfatta det.

Ok så "allmänt känt" men inga faktiska siffror? Tack då vet jag, synd att han inte hade några feta karavaner som blockade vägar då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Trump går nu totalt ner mot sin undergång. Hans grav står vidöppen och redo!

Snart kommer han hålla käften och vi alla kommer slippa hans förgängliga korkade CP uttalanden. USA går mot en bättre karaktär.

Japp!
Mer krig startade av usa!
100.000tals nya flyktingar till sverige och europa! Grattis!
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Säg det till Stefan 63 år...

Han är ju rena rama ungtuppen i jämförelse med dessa två herrar, som båda står med ena foten i graven.

Visserligen har Biden några år på Trump, men Trumps fetma jämnar ju ut det hela.
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Trump går nu totalt ner mot sin undergång. Hans grav står vidöppen och redo!

Snart kommer han hålla käften och vi alla kommer slippa hans förgängliga korkade CP uttalanden. USA går mot en bättre karaktär.

Med mentalt handikappade Joe Biden? Vet inte vem som är värst. Eller jo. Bättre med Biden än Trump tror jag.
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Exakt så. Skrämmande. Och tyvärr så gäller det inte bara i frågan om Trump.

Är ni dumma i huvudet? Trump och hans supportrar har ju varnat för fusket som skulle komma i månader. Ja enda sen förra valet. Ingen har påstått att USAs system är felfritt.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Om han inte tar Arizona efter att alla nya röster räknats där?

ARIZONA FOR TRUMP

Countys som Virtumannen önskade:

Gila: *2.3k
Graham: *1.1k
Greenlee: *650
La Paz: *900
Apache: 8.8k
Cochise: 8.6k
Coconino: 5.5k
Greenlee: 250
La Paz: 400
Maricopa: 390k
Pima: *46k
Pinal: *41k
Santa Cruz: *1.5k
Yavapai: *1.7k
Yuma: *10.4k
Graham: 825

Cirka 515K röster. Dessa är tidiga röster i lokal, en kraftig fördel för Trump 70/30, minst beräknar jag. Detta gör ca 360.000 röster för Trump och 140.000 för Biden plus ca 93.000 för Biden sedan tidigare.

Jag får detta till Trump Vinner Arizona med 125.000 röster (ta och ge 15.000)
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns ingen anledning att vänta. Viktigt att ta kontroll över en situation där demokratin är utsatt för ett attentat.

För demokratins skull.

Så vad du säger är att han initierar en statskupp för att försvara demokratin

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Är det konstigt att Trump blivit opopulär efter pandemin? Tycker du att han skött det bra?

Trump såg snabbt till att resenärer från Kina och länder i Europa inte kom in i landet. Ordnade snabbt respiratorer så att det inte fanns brist på dessa,

USA har knappt 50 miljonstäder..alltså trångbodda områden. Jättesvårt att försvara alla dessa.

Sedan kan man inte stänga gränser mellan delstater som vi kan göra i Europa. Detta gör det svårt.

Sedan skall man tänka på ekonomin.

Så Trump har gjort en hel men kanske kunnat göra mer. Trump och Löfven är på samma nivå i hanteringen kring Corona.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det har blivit tillsagda av SVT att avsky honom .

Svensken i ett nötskal. Vansinnesinvandring av klanmänniskor som märkvärdig medelklass inte ens vill vara i närheten.

30-40 års kvinnor i offentlig sektor har aldrig och kommer aldrig kommunicera med klan-jihadister.

Ändå älskar dom vid valen? Varför?
2020-11-04, 21:50
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Nej jag tänker på att det privata sjukvårdssystemet är svindyrt, det har blivit lite 'bättre' för de fattigaste med Obamacare men jag tror folk drömmer om Allmän sjukvård som i Europa med Demokraterna.

Jag tror många arbetare röstar Republikanskt för att dom är rädda att dom ska bli av med sina vapen plus att dom inte vill ha massvis med invandrare som kommer söderifrån.

Ja, det är ju det jag förstår att för många har Obamacare fungerat. Det med invandring är ju även en stor fråga för vanliga svenska knegare samt att man känner att etablissemanget i Stockholm styr ändå allt. Så det finns många beröringspunkter, utom vapen förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in