2020-11-04, 21:46
Medlem
Korders avatar
När fan väntas North Carolina och Georgia vara färdigräknade? De har ju stått och chillat på sina ca 95% sen i morse. Är det poströster från valdagen man ska räkna där?
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
problemet är att politikerna i sverige pensionerar sig själva vid 50
50 år. Biden kommer att sitta till han är 86. 36 år efter svensk pensionsålder då.

Likadant i Kina.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
För att han är labil och inkompetent. En starkare ledare, med samma åsikter, hade kunnat åstadkomma mycket mer för USA.

Biden är dement och senil, ett vrak, kan knappt hålla reda på namnen runt sin egen släkt när han pratar.

Trump är vital och full av energi, jämför mot trötte Joe Biden som snart fyller 80, pinsamt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
En till twist!

https://twitter.com/JoeGummKXXV/status/1324049677591916544
16k felaktiga röster i ett county.
33 andra countys kan också ha felaktiga röster som kan rättas.

UPDATE: The Antrim County Clerk’s Office in Michigan told me the election program it used (Election Source) had issues and the office is now reviewing 16,047 total votes. The source I spoke with said she believes 33 other counties used the program. #postelection2020

Det är lite för många ”ooops-moments” i MI, WI och AZ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Luktar desperation över det hela. Att stämningsansökningarna kommer så här tidigt och på så lösa grunder tyder på att man inser att man inte kan vinna utan fulspel.
Mja, att det hux flux dyker upp 150 000 röster från ingenstans som alla är 100% Biden-röster är ju onekligen liiiite fishy och helt korrekt att sådant utreds. Men Demokraterna kommer säkerligen svara med samma mynt beträffande Georgia, North Carolina och Pennsylvania, så vips har vi dragit igång en djäkla karusell. Frågan är ifall detta blir avgjort tills januari eller om USAs första kvinnliga (om än tillförordnade) president heter Nancy Pelosi?
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Joe Biden har kammat hem flest röster i ett amerikanskt val någonsin hittills - och det lär stå sig. Det är stort.

Tror inte många gillar Biden. Det är nog fler som ogillar Trump
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Är det konstigt att Trump blivit opopulär efter pandemin? Tycker du att han skött det bra?

Rätta mig om jag har fel men har det inte varit upp till varje delstat att hantera detta?

Kan väl inte vara så att det är Trump (presidenten) som ska ensam bestämma hur landet bör agera i en pandemi?

Tycker det är så konstigt då man ger "cred" för saker som presidenten egentligen inte ligger bakom och även skulden för saker som presidenten inte ligger bakom. (Speciellt när de pratar om ekonomi osv)
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Är det konstigt att Trump blivit opopulär efter pandemin? Tycker du att han skött det bra?
Detta ständiga dravel. Vad fan kunde någon göra mot smittan? Det var ju för fan vänsterblivna ute och förstörde gator och torg och höll inte avstånd alls.

Då kritiserade ni att han skulle gå in hårt med national guard, vilket han inte gjorde, så ni fick fel även där.

Hur han än gör är det inte bra, erkänn bara!
2020-11-04, 21:47
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag skiter i hur det går i valet, låt bäste man vinna. Har kikat lite på SVT och TV4. Jo jag vet att de är för Biden, det är ju svårt att undvika. Men jag förstår inte hur svensk vänster tänker och vill att Biden skall vinna. Det är ju rätt känt att Republikanerna stöds i mycket hög grad av vanliga arbetare, de så kallade Blue Collar, alltså arbetarklassen. Det är ju desamma som vänstern tar ställning FÖR här i Sverige. Varför sitter de då och håller på Biden som stöds av miljonärer, typ Soros, Bloomberg, Zuckerberg och majoriteten av eliten? Sossarna och vänstern har ju alltid sagt sig vara mot etablissemanget och den arbetarklassen. Fattar inte riktigt hur de tänker.

Demokraterna påstår sig vara pro-HBTQ och värna extra om minoriteter (alltså alla icke-vita). Det räcker för vänsterslöddret.

Sen om demokraterna skulle vara en bunch av miljonärer & kapitalister som har pedofilorgier skulle de tycka är ovidkommande då de är pro-HBTQ...

Fast å andra sidan. Var är svenska vänstern på arbetarnas sida idag? Vänsterpartiet består mest av ett gäng medelklassungar som vill vara hippa och progressiva. De ser ju på allvar ner på arbetarklass och låginkomsttagare och skrattar dem rakt i ansiktet eller ger dem absurda tillmälen när de uttrycker sin oro för samhällsutvecklingen.
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Tror någon skrev i tråden att ifall trenden fortsätter i Nevada så vinner trump den delstaten. Är dock osäker hur man kollar trender för röstningen per delstat.

Jag brukar kolla på The Guardians karta. Den ligger ganska långt före i uppdatering. I skrivande stund är 75% räknat i Nevada och det skiljer mindre än 8000 röster så det finns en liten möjlighet för Trump men då måste han fortsätta överraska i Las Vegas.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag VET att det finns alltid ett intresse att smussla med valsedlar från båda hållen. Därför säger jag att valfusk kommer, eller har skett.
Alltid när man talar om vänsterns fulspel så måste man inkludera den andra sidan.
När AFA kastar sten så skriker ni: "kommunister är samma skräp som naaazister".
När NMR gör något så hatar ni bara naaazister. Kommunister inkluderas inte då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Joe Biden har kammat hem flest röster i ett amerikanskt val någonsin hittills - och det lär stå sig. Det är stort.

Synd bara att det är på grund av hatet för Trump.
Hade så gärna velat se Tulsi Gabbard på den platsen istället för Creepy Joe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in