2020-11-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men vittne 1 hade ju sett in i bilen för att den råkade stå stilla några sekunder, vilket kanske krävdes för att kunna se in.
Hur vittne 2 kunde se något kommer jag inte ihåg.
Om bilen åker fort hinner man väl inte se så mycket att man kan vittna tänker jag, oavsett hur stort brottmålet är.
Det jag fetade förstod jag inte.
Vitne 2:
(23.06.2020) I det hun skulle krysse veien utenfor huset sitt, la hun merke til en rødfarget bil som kom mot henne. Det satt to personer foran og en kvinne i baksetet.
– Jeg la merke til sjåføren. Han hadde maske på, eller en slags hette, slik at hele ansiktet var dekket, bortsett fra øynene og munnen. Jeg så ham rett i øynene, forteller hun.
Men det var synet av kvinnen i baksetet som gjorde sterkest inntrykk på Eriksen.
– Damen stirret veldig på meg, og jeg lurte på hvorfor hun gjorde det. Hun var blek, og jeg opplevde at hun hadde et alvorlig og desperat blikk. De øynene glemmer jeg ikke, forteller vitnet.

– Kan det ha vært noen andre enn Anne-Elisabeth Hagen du så?
– Jeg har veldig vondt for å tro det, blant annet på grunn hårfasongen, rødskjæret i håret og det bleke ansiktet.

https://www.tv2.no/a/11513128/

Edit: Om vitne 1: Jeg forstår det også slik (som du skrev) at bilen ble stående en stund, ettersom vitnet rakk å gjøre så mange observasjoner av detaljer.

Det var det publiserte passbildet av AE som gjorde at vitne 1 kjente henne igjen:
(15.06.2020) 9. januar 2019 går politiet offentlig ut og forteller at Anne Elisabeth Hagen er antatt bortført. Saken dominerer nyhetsbildet, men Irene reagerer ikke umiddelbart når hun leser om det.
– Jeg hadde jo nærmest fortrengt denne opplevelsen, så det var først et par dager senere jeg så dette passbildet av Anne Elisabeth Hagen at alt kom tilbake til meg.

https://www.tv2.no/a/11499053/
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-04 kl. 20:30.
Citera
2020-11-04, 20:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er Sloraveien 4A og 4B. Begge disse har en egen eiendom mot vannet, så det er to smale eiendommer ved vannkanten. Sitter også med den følelsen av at hun ble utarmet økonomisk. Fastlåst rett og slett. Muligens hadde han forkjøpsrett. Det kanskje går ann å finne ut av.
Ja, den vil jo bli verdiløs hvis det ikke er veirett gjennom S4 til S4B.
Å lage egen innkjørsel til S4-B går jo heller ikke siden veien videre er gangvei. Sloraveien stopper ved S4.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
sloraveien 4 b kan man si er skogholtet

Men gick på kartan nu och alla tre fastigheter i SV ägs av TH
Gnr : 107 Bnr : 200 dato : 1994-02-02. SV4A.
Gnr : 107 Bnr : 2029 dato : 1994-02-02. SV4B.
Gnr : 107 Bnr : 2025 dato : 1979-04-27.strand tomt.
Citera
2020-11-04, 20:23
Medlem
Hvorfor sier han at han ikke var redd for å gi bort noe når ektepakten viser noe annet?

Ser intervjuet for n’te gang nå.. 11 minutter ut så sier han at penger og status ikke er viktig for han, «så det er ikke noe sånne motiver bak». Neivel, så hvilke motiv er bak da? Virka for meg som om han avslørte seg litt der.
Citera
2020-11-04, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det finnes flere vitner, så kan det hende at de ikke ønsker å stille opp i intervju i media og at de derfor ikke har kontaktet media. Politiet kan ha avhørt flere vitner som har sett den bilen, og politiet kan ha valgt å ikke opplyse media om dette.

Det andre vitnet hadde jo observert bilen bare noen hundre meter lengre bort, så da er det lite sannsynelig at bilen har vært ved Sloraveien, for da ville flere vitner meldt seg. Det er jo en times kjøretur unna. Dessuten var dette flere timer etter at politiet antar at AE forsvant.
Citera
2020-11-04, 20:33
Medlem
Citat:
Det andre vitnet hadde jo observert bilen bare noen hundre meter lengre bort, så da er det lite sannsynelig at bilen har vært ved Sloraveien, for da ville flere vitner meldt seg. Det er jo en times kjøretur unna. Dessuten var dette flere timer etter at politiet antar at AE forsvant.
Jeg er enig i at det er lite sannsynlig at den røde bmw-en har vært i S4 den dagen. Hvis den bilen er brukt i forbindelse med bortføringen av AE så har GM sannsynligvis byttet bil en eller flere ganger underveis mellom S4 og Ås tenker jeg.

Vi vet ikke om flere vitner kan ha sett den bilen i Ås eller andre steder og vi vet ikke om de eventuelle vitnene har meldt fra til politiet.

Fetad: GM kan med hensikt ha ventet et sted mellom S4 og Ås før GM kjørte videre mot Ås. En annen ting: "vi har ikke låst oss til at det skjedde mellom 09.14 og 09.48, slik det spekuleres i, fortalte Brøske".

Citat:
(28. april - 20) "– Jeg kan ikke kommentere hvilket tidsintervall vi mener at ugjerningen har skjedd, men vi har ikke låst oss til at det skjedde mellom 09.14 og 09.48, slik det spekuleres i, fortalte Brøske til Dagbladet".
https://www.dagbladet.no/nyheter/gatene-i-hagen-saken/72216127
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-04 kl. 20:46.
Citera
2020-11-04, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Mener det er 4 stk eiendommer. 2 i strandsonen. Skal sjekke i morgen. Er det kartverket du har vært inne på? Mulig at han har fått eiendommen over på seg etter hennes død, vet ikke. Noen mnd siden jeg sjekket der sist.
Citera
2020-11-04, 20:40
Bannlyst
Citat:
Jeg er enig i at det er lite sannsynlig at den røde bmw-en har vært i S4 den dagen. Hvis den bilen er brukt i forbindelse med bortføringen av AE så har GM sannsynligvis byttet bil en eller flere ganger underveis mellom S4 og Ås tenker jeg.

Vi vet ikke om flere vitner kan ha sett den bilen i Ås eller andre steder og vi vet ikke om de eventuelle vitnene har meldt fra til politiet.

Men flere ville uansett ha lagt merke til fjeset hennes hvis det var så stirrende og blekt, og siden det er en lang strekning fra Sloraveien til Ås. Uavhengig av om de har byttet bil eller ikke. Logikken og sannsyneligheten sier at den røde bilen tilhører i Ås, og at AE ikke har sittet i den bilen, siden vitnene observerte bilen med bare noen få hundre meters mellomrom.
Citera
2020-11-04, 20:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Mener det er 4 stk eiendommer. 2 i strandsonen. Skal sjekke i morgen. Er det kartverket du har vært inne på? Mulig at han har fått eiendommen over på seg etter hennes død, vet ikke. Noen mnd siden jeg sjekket der sist.

ja var kartverket, men är 3 egendomer, och datumen som den överförs på TH är datumen i mitt tidigare svar
Citera
2020-11-04, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Så da er det kun ektepakten som viser at SV4B var AEHs eiendom da. Det ville jo ha kostet å tinglyse eiendommen i AEHs navn.

Synes dette at AEH ble frasvindlet arv i ektepakten, er veldig underkommunisert i mediene.

Det spørs også om TH har oppfylt forsørgerplikten i ektepakten. Om ektepakten i det hele tatt kan være gyldig.

Mediene burde finne flere advokater som vil uttale seg, spesielt om dette at han utnyttet hennes sorg og sjokk etter stefarens død og mens moren trengte støtte, kanskje også økonomisk støtte, i den tunge tiden etter dødsfallet.

Som Braskamin58 skrev:

" Det er helt galt å behandle et individ på denne måten."

Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Hvorfor sier han at han ikke var redd for å gi bort noe når ektepakten viser noe annet?

Ser intervjuet for n’te gang nå.. 11 minutter ut så sier han at penger og status ikke er viktig for han, «så det er ikke noe sånne motiver bak». Neivel, så hvilke motiv er bak da? Virka for meg som om han avslørte seg litt der.

Hevn, tror jeg. Hevn, for muligens innbilt utroskap som AEH skal ha begått.

Under intervjuet smiler Tom Hagen til journalisten, og peker på seg selv, og sier: jeg ble redd ... jeg ble redd ... for skilsmisse .. osv.

Husker ikke om han nevnte at han var redd for å bli kastet ut fra boligen i S4, sa han det ikke direkte så var det underforstått.

Så da tvang han AEH til å gi fra seg hennes andel i felles bolig. Det er uhørt. Skamløst.

Og man ser i intervjuet, han skammer seg ikke. Han mener å ha rett til bruke sin makt til å sette AEH i en posisjon som bare kan sammenlignes med leilending eller slave. Løsarbeider. Som får husvære i lønn av sin arbeidsgiver.

Nei, det er fælt.
Citera
2020-11-04, 20:51
Medlem
Monsens avatar
Er det noen som skriver fort og effektivt på PC som vil transkribere intervjuet på NRK?

Jeg kan ikke touch selv ...
Citera
2020-11-04, 20:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så da er det kun ektepakten som viser at SV4B var AEHs eiendom da. Det ville jo ha kostet å tinglyse eiendommen i AEHs navn.

Synes dette at AEH ble frasvindlet arv i ektepakten, er veldig underkommunisert i mediene.

Det spørs også om TH har oppfylt forsørgerplikten i ektepakten. Om ektepakten i det hele tatt kan være gyldig.

Mediene burde finne flere advokater som vil uttale seg, spesielt om dette at han utnyttet hennes sorg og sjokk etter stefarens død og mens moren trengte støtte, kanskje også økonomisk støtte, i den tunge tiden etter dødsfallet.

Som Braskamin58 skrev:

" Det er helt galt å behandle et individ på denne måten."

Hevn, tror jeg. Hevn, for muligens innbilt utroskap som AEH skal ha begått.

Under intervjuet smiler Tom Hagen til journalisten, og peker på seg selv, og sier: jeg ble redd ... jeg ble redd ... for skilsmisse .. osv.

Husker ikke om han nevnte at han var redd for å bli kastet ut fra boligen i S4, sa han det ikke direkte så var det underforstått.

Så da tvang han AEH til å gi fra seg hennes andel i felles bolig. Det er uhørt. Skamløst.

Og man ser i intervjuet, han skammer seg ikke. Han mener å ha rett til bruke sin makt til å sette AEH i en posisjon som bare kan sammenlignes med leilending eller slave. Løsarbeider. Som får husvære i lønn av sin arbeidsgiver.

Nei, det er fælt.
det anges också i fastighetsdokumenten att det är :
"bestemmelser om særeie ifølge ektepakt"
Citera
2020-11-04, 20:54
Medlem
Citat:
Men flere ville uansett ha lagt merke til fjeset hennes hvis det var så stirrende og blekt, og siden det er en lang strekning fra Sloraveien til Ås. Uavhengig av om de har byttet bil eller ikke. Logikken og sannsyneligheten sier at den røde bilen tilhører i Ås, og at AE ikke har sittet i den bilen, siden vitnene observerte bilen med bare noen få hundre meters mellomrom.
Jeg forstår ikke din måte å beregne sannsynlighet på og jeg forstår ikke din logikk.

Andre vitner kan ha observert bmw-en og kan ha meldt fra til politiet, uten at dette har blitt offentliggjort.

Hva om AE nylig hadde våknet av at bmw-en bråstoppet i Ås, rett før det første vitnet gjorde sine observasjoner? Og hvis AE hadde sovet eller vært bevisstløs og hadde ligget under et teppe i baksetet (i bmw-en og i eventuelle andre biler) på vei fra S4 og til Ås, så kan det være forklaringen på hvorfor eventuelt ingen andre har observert AE og ansiktet hennes i den bmw-en eller i andre biler.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-04 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in