2020-11-04, 03:25
  #4189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Äh... Jag tar ju hellre IT-nörden än motorcykelknutten och vägrar både alkohol och andra droger.

Men jag är väl ingen normal kvinna.

Logiskt det också eftersom IT-nörden sannolikt kommer att nå högre i den sociala hierarkin. I min umgängeskrets väljer kvinnorna IT-nörden över motorcykelknutten i 9 fall av 10. Steven Jobs och Bill Gates hade det knappast svårt att få kvinnor de heller.

Mindre intelligenta kvinnor däremot går efter muskler. Så det hedrar dig att du är i den förstnämnda kategorin.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2020-11-04 kl. 03:30.
Citera
2020-11-04, 03:35
  #4190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men det jag menar är ju att vi inte kan rationellt "rewire" dessa egenskaper till att passa in i förhållanden som passar in i moderna samhällen.

En man med muskler är inte så mycket värd som han var i en tid då krigarens väg innebar makt och status. En IT-nörd som Minecraft-skaparen är ju betydligt mer vägen till makt än någon tattuerad badboy med muskler som kör omkring i motorcykel, men det innebär inte att en kvinna kan rewire hennes hjärna att få enorm sexuell attraktion för Markus Persson.

Våra sexuella impulser har ursprung i en annan Värld med andra regler, och dessa tar enorm lång tid att "rewire", då darwinistisk anpassning inte hinner med den snabba förändringen i skapandet av hierarkier som vår moderna informationssamhälle innebär.

Tänk på att 80% av våra besult tas av undermedvetna processer och när det gäller sexuell attraktion är det säkert 95% undermedvetna processer som gör alla beslut åt oss. Att vi ska drivas av medvetna rationella beslut när det gäller vem vi går till sängen med vore absurd, speciellt då vi tycks vilja guidas än mer av det irrationella genom att gärna ta droger och alkohol under förföringsfasen.

En kvinna kan rationellt gifta sig med en rik man (bara för att han är rik), men hon kan inte vilja vara oemotståndligt attraherad av honom rent sexuellt.

Valet av långvarig partner görs i hög utsträckning på rationell grund. Pengar, makt och social status är betydligt viktigare för en man på äktenskapsmarknaden än muskler.

Skulle säga det samma om kvinnor och bröststorlek. De söta kvinnorna med empati väljs av män framför de kvinnor som ser ut som porrstjärnor.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2020-11-04 kl. 03:40.
Citera
2020-11-04, 08:37
  #4191
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Logiskt det också eftersom IT-nörden sannolikt kommer att nå högre i den sociala hierarkin. I min umgängeskrets väljer kvinnorna IT-nörden över motorcykelknutten i 9 fall av 10. Steven Jobs och Bill Gates hade det knappast svårt att få kvinnor de heller.

Mindre intelligenta kvinnor däremot går efter muskler. Så det hedrar dig att du är i den förstnämnda kategorin.
Absolut. Och tack.
Citera
2020-11-04, 11:23
  #4192
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Nä, jag ska nog inte påstå att evolutionen har gjort några framsteg genom mig.
Jag är helt enkelt för egen och för sjuklig för att kunna ha något förhållande med män överhuvudtaget.
Men samtidigt kan jag inte tycka att det ytliga är särskilt attraktivt för mig.
Visst, det är sant att män med muskler också har sin plats i världen och hade det ännu mera tidigare i historien.
Men det känns som att även om jag levat på jägarstenåldern, så skulle jag ha letat efter andra egenskaper hos män.
Som snällhet och intelligens och kanske en förmåga att tänka utanför ramarna.
Jag skulle nog aldrig kunna vara lycklig i ett ytligt förhållande med en snygg men ansvarslös "bad boy".
Men han skulle nog också ha letat upp en vackrare kvinna än mig och inte vilja ha mig heller.
Fast det är hur som helst så att jag hellre är kinkig och ensam än att jag ger mig in i ett förhållande med fel person.
(Min kursivering.)

Det tror jag allmänt är en mycket sund inställning. Jag har en manlig bekant som är ensam och han är litet bitter för det. Jag brukar trösta honom med att det är så dramatiskt mycket värre att vara tillsammans med någon som är fel. Ensam är inte det värsta som kan hända.

Nå, jag beklagar att Du är sjuklig. Du tycks mig som en genomtänkt och trevlig person som förtjänat en bättre hälsa. Emellertid vet jag, både från erfarenhet och statistik att män inte är särskilt ytliga när det gäller val av livskamrat. Kvinnor av alla sorters utseenden och med de flesta egenskaper kan hitta någon. Det är män som har det svårt pga utseende, dålig ekonomi, låg status. Med allt fler kvinnor som har hög utbildning och i alla fall hyfsad lön, så blir det allt svårare med parbildning, ty majoriteten kvinnor söker män på samma nivå, eller högre, som de själva. En kvinna med hög utbildning och hög lön, tycks se det som en för dålig utdelning om hennes man håller en för låg social nivå (utseende/pengar/status).

Jämställdhet är inte så lätt när det gäller parbildning och i sin förlängning, familjebildning.
Citera
2020-11-04, 16:39
  #4193
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
(Min kursivering.)

Det tror jag allmänt är en mycket sund inställning. Jag har en manlig bekant som är ensam och han är litet bitter för det. Jag brukar trösta honom med att det är så dramatiskt mycket värre att vara tillsammans med någon som är fel. Ensam är inte det värsta som kan hända.
Ändå har många valt ett dåligt förhållande framför det hotande ensamheten.
Det kan bli svårt att förstå människan ibland.
Citera
2020-11-04, 17:31
  #4194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
(Min kursivering.)

Det tror jag allmänt är en mycket sund inställning. Jag har en manlig bekant som är ensam och han är litet bitter för det. Jag brukar trösta honom med att det är så dramatiskt mycket värre att vara tillsammans med någon som är fel. Ensam är inte det värsta som kan hända.

Nå, jag beklagar att Du är sjuklig. Du tycks mig som en genomtänkt och trevlig person som förtjänat en bättre hälsa. Emellertid vet jag, både från erfarenhet och statistik att män inte är särskilt ytliga när det gäller val av livskamrat. Kvinnor av alla sorters utseenden och med de flesta egenskaper kan hitta någon. Det är män som har det svårt pga utseende, dålig ekonomi, låg status. Med allt fler kvinnor som har hög utbildning och i alla fall hyfsad lön, så blir det allt svårare med parbildning, ty majoriteten kvinnor söker män på samma nivå, eller högre, som de själva. En kvinna med hög utbildning och hög lön, tycks se det som en för dålig utdelning om hennes man håller en för låg social nivå (utseende/pengar/status).

Jämställdhet är inte så lätt när det gäller parbildning och i sin förlängning, familjebildning.


Du har så rätt. Fast säg till honom att jobba för att nå sitt mål istället istället för att jämföra sig med andra.

Ofrivilliga långvariga singlelmän är i 99 fall av 100 ett resultat av lathet och brist på företagsamhet.
Citera
2020-11-04, 18:13
  #4195
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Valet av långvarig partner görs i hög utsträckning på rationell grund. Pengar, makt och social status är betydligt viktigare för en man på äktenskapsmarknaden än muskler.

Skulle säga det samma om kvinnor och bröststorlek. De söta kvinnorna med empati väljs av män framför de kvinnor som ser ut som porrstjärnor.

Ja, relationval kan göras rationellt, som jag sade. Kåthet kan inte slås på och av rationellt däremot.

Lösa sexuella kontakter som människor idag har en 20-50 gånger innan de slår sig ner är en annan historia.

Det är ju otroligt förolämpande för en man dock att ha blivid vald av kvinnan av pragmatiska skäl. Hela "alfa-fucks, beta bucks"-narrativet man hör igenom internet är väl en slags varnande finger åt män som inte kan väcka det irrationella och djuriska begäret hos kvinnor.

Finns inget värre för en man än att ha valts av kvinnans prefrontala cortex, hennes reptilhjärna och limbiska system kommer drömma om andra män, speciellt i perioden mellan hennes menstruella cykel.

Detta är cynisismen som gror i sexliberalismens skugga. Den rationella iaktagelsen att sann passion återfinns i kvinnors irrationella val, och därmed kan vi stryka alla förhoppningar om att göra kärlek, relationer och sex till att handla om rationella val.
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2020-11-04 kl. 18:55.
Citera
2020-11-04, 18:54
  #4196
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ja, relationval kan göras rationellt, som jag sade. Kåthet kan inte slås på och av rationellt däremot.

Lösa sexuella kontakter som människor idag har en 20-50 gånger innan de slår sig ner är en annan historia.

Det är ju otroligt förolämpande för en man dock att ha blivid vald av kvinnan av pragmatiska skäl. Hela "alfa-fucks, beta bucks"-narrativet man hör igenom internet är väl en slags varnande finger åt män som inte kan väcka det irrationella och djuriska begäret hos kvinnor.

Finns inget värre för en man än att ha valts av kvinnans prefrontala cortex, hennes reptilhjärna och limbiska system kommer drömma om andra män, speciellt i perioden mellan hennes menstruella cykel.
Då är det något mycket fel med min reptilhjärna, för jag drömmer inte om "alfa-fucks".
Citera
2020-11-04, 18:56
  #4197
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Då är det något mycket fel med min reptilhjärna, för jag drömmer inte om "alfa-fucks".

Jo, jag skulle aldrig påstå något alls om alka män eller alla kvinnor. Vi är mer komplexa som individer än den generaliserande bilden som berättas av varesig feminister eller manosfären i internet.
Citera
2020-11-04, 18:57
  #4198
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ja, relationval kan göras rationellt, som jag sade. Kåthet kan inte slås på och av rationellt däremot.

Lösa sexuella kontakter som människor idag har en 20-50 gånger innan de slår sig ner är en annan historia.

Det är ju otroligt förolämpande för en man dock att ha blivid vald av kvinnan av pragmatiska skäl. Hela "alfa-fucks, beta bucks"-narrativet man hör igenom internet är väl en slags varnande finger åt män som inte kan väcka det irrationella och djuriska begäret hos kvinnor.

Finns inget värre för en man än att ha valts av kvinnans prefrontala cortex, hennes reptilhjärna och limbiska system kommer drömma om andra män, speciellt i perioden mellan hennes menstruella cykel.

Detta är cynisismen som gror i sexliberalismens skugga. Den rationella iaktagelsen att sann passion återfinns i kvinnors irrationella val, och därmed kan vi stryka alla förhoppningar om att göra kärlek, relationer och sex till att handla om rationella val.

Många förväxlar en skitstövel med alfa. Det går att vara framgångsrik och välbärgad utan att vara en "beta". Är Trump en alfa eller beta? Jag tror inte precis han är bra på att slåss.
Citera
2020-11-04, 19:04
  #4199
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Många förväxlar en skitstövel med alfa. Det går att vara framgångsrik och välbärgad utan att vara en "beta". Är Trump en alfa eller beta? Jag tror inte precis han är bra på att slåss.

Nej, det essentiella är väl att man kan visa sig vara dominant i olika slags situationer, det kan till och med handla om enbart en intellektuell dimension.

En dominant man kan givetvis även vara generös och rättvis, en icke-dominant man kan vara extremt avundsjuk, fylld av undertryckt aggression, och otroligt egoistisk.

Inget kan enkelt delas in i två kategorier av män, men olika narrativ söker förenkla verkligheten, det tycks ju vara enklare för vanliga människor att förstå sig på.
Citera
2020-11-04, 19:10
  #4200
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nej, det essentiella är väl att man kan visa sig vara dominant i olika slags situationer, det kan till och med handla om enbart en intellektuell dimension.

En dominant man kan givetvis även vara generös och rättvis, en icke-dominant man kan vara extremt avundsjuk, fylld av undertryckt aggression, och otroligt egoistisk.

Inget kan enkelt delas in i två kategorier av män, men olika narrativ söker förenkla verkligheten, det tycks ju vara enklare för vanliga människor att förstå sig på.

Du sa att konservativa unga män är fler än konservativa unga kvinnor. Vilka partier i Sverige räknar du som konservativa? Om Moderaterna är konservativa så är unga på Östermalm konservativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in