Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Falsk marknadsföring?
(Påstår sig vara en religion, och dessutom den snabbast växande i världen, påstår sig vara baserad på vetenskap) I verkligheten är det inte någon religion i ordets rätta bemärkelse (ingen scientolog tror på några gudar och det finns heller inget att be till och inga ritualer att följa, alltså ingen religion enligt etablerade definitioner av religion, någon vetenskap är det inte heller eftersom inga studier baserade på vetenskapliga metoder har gjorts.)
Jaha, det var nytt för mig. Jag hade fått det till mig att de enbart klassade sig som en kyrka, en icke religiös enbart vetenskaplig eller filosofisk. Ja ja fast det kanske man kan kalla för en religion också då för de är väl godkända som kyrka iaf och därav skattebefriade väl? Som ritualer måste väl ändå deras kurser kunna räknas som och teknologin är ju något de dyrkar och värderar högre än något annat?
Citat:
Påstår att de kan bota sjukdomar utan att var legitimerade läkare?
(Påstår att de kan bota allergier, fobier, migrän, dålig syn, psykosomatiska åkommor mm.)
Jo men det är väl många som anser sig kunna göra. Det finns ju mängder av yrkesutövare som livnär sig på det med varierande resultat och fullt lagenligt.
Citat:
Att de anställer personer utan skäliga löneavtal?
Ja det är väl också något mycket utbrett och inget specifikt för SC, det sk volontärarbetet. Vidare är det ju många föreningar som låter sina medlemmar arbeta för föreningens bästa och helt utan annan ersättning än just det.
Citat:
(Endast fickpengar i lön och mer än 60 timmars arbetsvecka)
Tja vad säger bibeln om att inneha slavar
Citat:
Räcker inte det som anledningar till att börja med?
Tydligen ej....vad finns det för annat att anföra som underlag för ett förbud?
Vad finns det för positivt med dem? För det måste det väl ändå finnas eftersom de är lagliga med sin verksamhet?!
Förresten får de väl betalt i natura dvs kurser m.m. och de betalar så att säga med att ge/leda kurser för de som kommer in till kyrkan efter dem. Ja precis efter samma princip som de självförsörjande tolvstegsföreningarna gör.