2020-11-04, 14:13
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En totalt genomkorrupt Joe Biden är bättre än jättebebisen Trump. Trump har gjort bort sig för all framtid.

Vad är det för människor som föredrar att företrädas av korrupta politiker? Det är synonymt med att sakna representation. Varför vill ni bli tagna i baken i val efter val av dessa yrkespolitiker? Det går inte att förstå. Jävla idioter är ni.
2020-11-04, 14:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ja, jag duckar off topic-frågor. Hur USA skulle se ut under Biden är en annan tråd. Vad jag känner inför Biden är inte en politisk diskussion överhuvudtaget. Det här är en valvaka.

I en valvaka kommenterar man också olika scenarier. En nu är hur du ser på en Biden-seger. Och på en Trump-seger om du också vill.
2020-11-04, 14:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hur då? Han har krigat mindre än t,ex Obama, skapat fler jobb och fått Amerikanske ekonomin att blomstra. Skapat fred med kommunisterna i Nord Korea, hur har han skämt ut sig?

Han har skämt ut sig bland anständiga människor. Melania kommer ta ut skilsmässa, var så säker!
Medlem
Tok-Franss avatar
Vad vi kan vara överens om är att valet kommer avgöras i domstol

Min fråga till Biden-supporters är.
Kommer ni acceptera ett negativt domslut?

(Amy coney barrett)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Kolla vad Twitter sysslar med (censurerar Trump):
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1323864823680126977

Han kanske ska sluta ljuga
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Men detta är hur lätt som helst att se igenom.

Well, miljoner och åter miljoner har blundat för Trump åtskilliga gånger tidigare. Frågan är hur de tar detta Lukasjenko-svammel.
Medlem
Generalanderssons avatar
Hörde nyss på norsk tv att vi kommer inte att få ngt svar om Nevada förrän kl 5 i morgon! Hur fan är denna poströst-skiten tillåtet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
tRump förväntar sig nog lite för mycket om att hans tillsatta domare ska försvara honom oavsett vad som händer. Dessa är ju trots allt meriterade jurister. Att tacka The GOPfather genom att kyssa ringen ingår liksom inte i sådanas arbetssätt. Tror du att de t ex skulle stoppa poströstningen bara med tRumps fantasier som grund får du nog tänka ett varv till.

Vid förra valet lovade tRump att bara tillsätta The best people. En del av dessa var faktiskt hyfsat kompetenta, och hade alltså ibland avvikande mening vs tRump om sina resp områden. Men sånt gillar han ju inte. Han vill bara att alla ska hålla med i hans faktafria svammel. Och alltså har han kickat alla som inte bara är rena ja-sägare. Men det kommer ju liksom inte att fungera med de livstidstillsatta domarna i Supreme Court.

Jag tror också att SC-majoritetens konservativa värderingar kommer att spela roll i hur de agerar i framtiden. Men jag tror inte alls att tRump bara därför kan få dem att t ex stoppa poströstningen utan att ha ett jäkligt bra case.

Du verkar ha glömt din historia. Bush vann 2000-valet genom domstolen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
I en valvaka kommenterar man också olika scenarier. En nu är hur du ser på en Biden-seger. Och på en Trump-seger om du också vill.

Men på FB finns det separata trådar för det.
Medlem
Jesusmarychains avatar
Biden avgår inom två år pga ålder och hälsa och demokraterna tar in den betydligt fräschare Jimmy Carter!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Obehagligt för oss alla, både demokrater och republikaner, att media haft sån makt att påverka utgången av detta val.

Det bör skrämma alla, från höger till vänster.

Det har inte skrämt vänster-svensken det minsta lilla de senaste 4 åren.

Just nu, om jag förstår det rätt, blir det Biden-seger alla vänstersvenskar kommer hålla för alldeles trolig och korrekt.

Men jag fattar inte tjusningen med Demokraterna av idag hos svenskarna. Tror de verkligen att världen befinner sig i en faktisk klimatkris och att allt hänger på USA?
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Endast 0.26% marginal nu.

90% räknat.

Strax går väl Biden förbi Trump i Michigan får man förmoda.
Det verkar knappt räknas något i Michigan längre men nyss rörde det aningen på sig.

Trump har stärkt sin ledning till 0.27%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in