Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Svårt att ha någon sympati den här gången. Folk har varit medvetna om detta i 7-8 månader nu, dvs folk har haft gott om tid att lägga om sina vanor och stärka sina immunförsvar. Istället har folk försämrat sina immunförsvar genom isolering, maskbärande och handsprit under lång tid. Och nu kräver de nedstängning med ekonomisk depression och massarbetslöshet som följd för att de inte ska bli sjuka eller dö? Ta lite eget ansvar.
Vården har förövrigt inte varit överbelastad någonstans. Många sjuksköterskor vittnar om det lugnaste året i deras yrkesliv. Många har t om fått gå pga att det inte finns jobb. Lockdown dödar fler än vad detta virus någonsin kommer göra så visst har vården än hel del att se fram emot de närmaste åren.
Folk har under den här tiden fått diagnosen diabetes, påbörjat cancerbehandling, fött barn, blivit gravida, gått upp i vikt av olika anledningar, blivit sjuka i omgångar...
Man kan inte alltid ta ansvar för allt som händer i livet. Jag vill inte att mina föräldrar dör, eller min farmor, eller min moster med MS, eller min lillebror med diabetes, eller hans fru som är gravid, eller min väninnas dotter som har cancer, eller mina gamla grannar.