2020-11-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja men om du testar så ser du att de har infektionen. Vi bör göra som Wuhan och Tjeckien, testa hela befolkningen, smittade - isolera!!!!!

Finns resurser att testa hela befolkningen, så absolut, det har jag inget emot, det måste bara göras rätt. I Slovakien (inte Tjeckien, där har det inte gjorts), så köade folk innan testningscentren öppnade. Känns ju så där smittsäkert...
Men visst, testa alla världens 7,5 miljarder människor varje dag, så är man i princip av med smittan med alla möjliga och omöjliga mutationer inom någon månad. Frågan är bara om det finns så många testkit.
Citera
2020-11-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo Kina gjorde just det i Wuhan.

Nä jag trivs bra här, men jag kan peka ut ett fel när jag ser det. Jag antar att du inte ens övervägt alternativet då dina barn är i fara?

Och felet enligt dig i detta fall är att vi inte har militär på gatorna som skjuter ihjäl våra egna medborgare?

"Nä jag trivs bra här" - det här är ett klassiskt problem med människor med så extrema åsikter. De vill inte själva bo i de totalitära diktaturerna som finns, de "trivs bra" här i öppna demokratier. Men likt förbannat så förespråkar de att att diktaturernas vidriga hantering av sina medborgare ska införlivas här. Samma obegripliga retorik som islamister och annat pack för.

Har läst lite vad du skrivit och du är en otäck jävel, jag hoppas säpo har kontroll på dig.
Citera
2020-11-06, 02:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Och förresten, om din bror eller syster sätter en köttbit i halsen och i panik rusar ut på gatan för att få hjälp, ska militären skjuta honom/henne då?

De ska göra Heimlich-manöver, det fungerar väl, jag förutsätter att det inte är idioter de sätter in. Det finns ingen panik här.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men vadå, fattar inte danskarna att munskyddspåbudet är för deras egen skull? Folk är som trotsiga små barn, som måste vägra ta på sig jackan fast de fryser...

Jadu finns väl många som tänker ” de drabbar inte mig” ta trafiken tex hur många kör inte för fort eller kör om ” farligt” fast vi vet att det kan innebära fara.
Citera
Bannlyst
Hesa Fredrik i kombination med Militärbefäl *luftburen smitta* *5 meters avstånd överallt* *skolor stängda tills smittspridning avtagit*.
Senast redigerad av snuttis 2020-11-06 kl. 02:51.
Citera
2020-11-06, 02:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ok det är tur det bara är en minoritet som vill skjuta ihjäl folk för ett virus med en beräknad mortalitet på 0,6 %. Men det är min åsikt och vi får ju tycka olika i detta land.

Jag ser inte problemet med min åsikt, men det är tur att tanken är fri.
Citera
2020-11-06, 02:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Och felet enligt dig i detta fall är att vi inte har militär på gatorna som skjuter ihjäl våra egna medborgare?

"Nä jag trivs bra här" - det här är ett klassiskt problem med människor med så extrema åsikter. De vill inte själva bo i de totalitära diktaturerna som finns, de "trivs bra" här i öppna demokratier. Men likt förbannat så förespråkar de att att diktaturernas vidriga hantering av sina medborgare ska införlivas här. Samma obegripliga retorik som islamister och annat pack för.

Har läst lite vad du skrivit och du är en otäck jävel, jag hoppas säpo har kontroll på dig.

Fast även om vi skulle införa utegångsförbud, så betyder inte det att polisen eller väktarna skulle ha rätt att skjuta oss. Man måste inte överdriva på det sättet! Om myndigheterna inte tar i med hårdhandskarna mycket snart nu, så kommer massor av människor att få en mycket plågsam död i sina hem i stället (på grund av att sjukhusplatserna inte räcker till). Det är fruktansvärt ångestfyllt att drunkna, och det är det man gör när man dör av covid. Det bildas en gel i lungorna, som inte går att hosta upp, och så drunknar man i den gelen i sina egna lungor. Jag skulle föredra att bli skjuten alla gånger, av någon polis som vet vilket nervcenter han ska träffa, så att det vore över innan jag hann fatta vad som hände...
Citera
2020-11-06, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast även om vi skulle införa utegångsförbud, så betyder inte det att polisen eller väktarna skulle ha rätt att skjuta oss. Man måste inte överdriva på det sättet! Om myndigheterna inte tar i med hårdhandskarna mycket snart nu, så kommer massor av människor att få en mycket plågsam död i sina hem i stället (på grund av att sjukhusplatserna inte räcker till). Det är fruktansvärt ångestfyllt att drunkna, och det är det man gör när man dör av covid. Det bildas en gel i lungorna, som inte går att hosta upp, och så drunknar man i den gelen i sina egna lungor. Jag skulle föredra att bli skjuten alla gånger, av någon polis som vet vilket nervcenter han ska träffa, så att det vore över innan jag hann fatta vad som hände...

Jag överdriver inte, personer jag svarade menar på fullaste allvar att vi ska ha militär på gatorna med order om att skjuta, och det var det mitt inlägg vände sig mot.
Citera
2020-11-06, 02:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Det är bisarrt vad Tegnell gör med människoliv, folk dör som flugor pga honom och han pratar bara skit om sin jävla flock-immunitet...vad gör du under helgerna träffar du vänner har du begränsat dig,

Jag träffar inte någon, alls. Det är lite psykiskt påfrestande kan jag tala om. Eller jo jag träffar mina barn utomhus och min flickvän, på avstånd. Träffar även vänner utomhus, vi brukar kramas, men inte nu. Jag vill krama min vän och hans fru men jag kan inte, det gör ont.
Citera
2020-11-06, 02:14
Medlem
358 döda i Polen. Högsta dödssiffran som Polen haft.

27 143 nya bekräftade smittfall.
Citera
2020-11-06, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Får två veckor sedan då jag åkte över bron med Öresundståg så var det munskyddstvång på danska sidan. Men köper du en kaffe fick du ta av det. Så mer än halva vagnen satt med kaffe i handen för att få ta av munskyddet. Så danske är inte alltid konsekvent ...

Det är trams. Jag håller med!
Citera
2020-11-06, 02:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Finns resurser att testa hela befolkningen, så absolut, det har jag inget emot, det måste bara göras rätt. I Slovakien (inte Tjeckien, där har det inte gjorts), så köade folk innan testningscentren öppnade. Känns ju så där smittsäkert...
Men visst, testa alla världens 7,5 miljarder människor varje dag, så är man i princip av med smittan med alla möjliga och omöjliga mutationer inom någon månad. Frågan är bara om det finns så många testkit.

Jag vet inte om vi ska testa dem varje dag, bara vinna oss tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in