Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Julen är inställd, det har jag sagt till mina barn. Min födelsedag är också inställd! 2020 blev ett skitår pga ett virus. Tur jag har vuxna barn, tungt att säga till en 4-åring att julen är inställd.
Jag har inga barn. Däremot har jag syskonbarn. Dom kommer förmodligen att få en ganska normal Jul.

Men jag kommer inte att kunna åka till syskonbarnen, och delta i deras normala julfirande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
Vad är det som är inställt? Allt kommer ju va som vanligt förutom att hela stora släkten samlas
Vilka smittorisker utsätter sig Jultomten för? Riskerar han att fastna i karantän när han reser över gränserna?
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Då är det ju inte som vanligt!

Om det här får löpa fritt som det gör nu så kanske du har ett par släktingar på IVA till jul, vad blir det för jäkla jul?
Och nästa Jul efter det, så får man hälsa på släktingarna på kyrkogården.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Danmark har stängt bron så där kommer du inte in förrän vi fått ner smittotalen. Misstänker att Norge har samma krav. Du får stanna hemma, precis som Tegnell förespråkar, även om du inte är sjuk.
Så länge smittotalen är höga, så planerar jag att stanna hemma, även ifall gränserna skulle öppnas. Jag har kommit fram till att virus skulle vara en riktigt dålig julklapp. Därför har jag beställt böcker av några jultidningsförsäljare som knackade på. Julklapparna åker iväg med posten, och jag blir kvar hemma. Tack för det Folkhälsomyndigheten!
Kan Anders Tegnell ingå i några julrim, där man beklagar att man måste stanna hemma?