2020-11-04, 12:04
Medlem
[quote=Alfrida-Larsson|73475639]Det var på tiden att han blev intervjuad i TV och blev en människa inte bara en seriekaraktär i "tabloidpressen". Valet av NRK jfr andra kanaler kan man ju bara spekulera i. Ser at många dryftar temat kroppsspråk i tråden vilket är mycket interessant och kan signalera ett helt annat budskap än det verbala. För att kunna tolka det på ett proffesionellt sätt behöver man ha god kännedom om vad som är det normala mönstret för personen i fråga i olika situationer. Personlighetsdrag kan oxå vara av betydelse. Svårt att dra korrekta slutsatser om detta för oss som publikum. Det blir bara tyckande baserat på egna personliga referensramar.
Jag bor i området i Lørenskog. Det är svårt att undgå "bygdedyret" i ett mindre område där alla har väldigt bestämda åsikter om familien Hagen, vare sig de känner någon av dem eller bara känner till dem. TH är ju lite av en doldis som de fleste har hört om även innan 2018. Det sladdras mycket om allt möjligt. Ont och gott beroende på vad folk tror eller tycker. Något som det ryktats mycket om i det tysta är ju att det hemligt figurerat/figurerer en blond snygg dam i 50-årsåldern. Denna dam ska visst inte vara någon random person. Hon blev dömd för ett mycket allvarligt och omtvistat brott begått på försommaren i 1999, i Sørum kommune, och fick ett långt fängelsestraff. En vän till kvinnan, som är bekant med min anhörig, har bekräftat att detta skall vara korrekt.
Skulle detta vara sant har TH verkligen "skjutit sig i foten". Ponera att damens forna bekantskapskrets från Balkan fortfarande har sansen för "snabba cash"............. 😮
Sant eller osant..... Detta kan knappast ha undgått Kling&Klang.

Hvis dette er sant, så er det VIRKELIG oppsiktsvekkende og kommer helt sikkert ut i offentligheten med et voldsomt brak.
Citera
2020-11-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrida-Larsson
Det var på tiden att han blev intervjuad i TV och blev en människa inte bara en seriekaraktär i "tabloidpressen". Valet av NRK jfr andra kanaler kan man ju bara spekulera i. Ser at många dryftar temat kroppsspråk i tråden vilket är mycket interessant och kan signalera ett helt annat budskap än det verbala. För att kunna tolka det på ett proffesionellt sätt behöver man ha god kännedom om vad som är det normala mönstret för personen i fråga i olika situationer. Personlighetsdrag kan oxå vara av betydelse. Svårt att dra korrekta slutsatser om detta för oss som publikum. Det blir bara tyckande baserat på egna personliga referensramar.
Jag bor i området i Lørenskog. Det är svårt att undgå "bygdedyret" i ett mindre område där alla har väldigt bestämda åsikter om familien Hagen, vare sig de känner någon av dem eller bara känner till dem. TH är ju lite av en doldis som de fleste har hört om även innan 2018. Det sladdras mycket om allt möjligt. Ont och gott beroende på vad folk tror eller tycker. Något som det ryktats mycket om i det tysta är ju att det hemligt figurerat/figurerer en blond snygg dam i 50-årsåldern. Denna dam ska visst inte vara någon random person. Hon blev dömd för ett mycket allvarligt och omtvistat brott begått på försommaren i 1999, i Sørum kommune, och fick ett långt fängelsestraff. En vän till kvinnan, som är bekant med min anhörig, har bekräftat att detta skall vara korrekt.
Skulle detta vara sant har TH verkligen "skjutit sig i foten". Ponera att damens forna bekantskapskrets från Balkan fortfarande har sansen för "snabba cash"............. 😮
Sant eller osant..... Detta kan knappast ha undgått Kling&Klang.

Det høres jo helt sprøtt ut, men KK matcher eksakt som GM- profil i horoskopet. Har hatt henne i søkelyset et helt år, men ikke visst noe om en eventuell konstellasjon mellom henne og TH. Min spekulasjon.
Citera
2020-11-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I et slikt scenario, hva kunne motivet til hjernen bak ha vært?

Kan vara motiv av ekonomisk affärsmässig karraktär, gammal hämd... kanske affärsplaner som inte fick önskat utfall och ledde til förluster eller uteblivna vinster.
Honningfeller är bara verktyg och har ju oftast bakmän med klar agenda som styr med i bilden.
Familjens rutiner kan ha varit kartlagda under lång tid. Knappast något överilat hastverk men eftersom han frångick sina rutiner på morgenen den 31 okt kan detta ha skapat problem för de som skulle utföra handlingen, oavsett om planen varit dråp eller kidnapping. Något kanske gick fel. Därav blodvask och misstänkt försvunnen vaskebytta.
Svaren ligger högst troligt i hans affärsnätverk.
Ytterligere hot mot barn och barnbarn kan ligga bakom TH's motvilja att samarbeta med politiet i tillägg till mistillit. I förbindelse med ett sånt tema kan han sitta på info som han inte kan/vill dela utan att utsätta familjen för fara. Om han gått i en fälla kan skammen inför banen vara omänsklig att bära. Det kan vara en mycket mer komplicerad bild bakom än äktenskapsproblem och försmådda älskarinnor. Egentligen vet vi ingenting.
Citera
2020-11-04, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Jeg lurer noen ganger på om enkelte brukere bare later som om de ikke forstår dette.

Skjønner bare ikke denne fornektelsen for at du forsvarer TH, og at du tilhører TT. Håper for din del at du ikke tror at det er slik at du ikke forsvarer TH. Enig i at alt kan ha sin naturlige forklaring, men innenfor naturlige rammer. At TH sto å tok av og på seg hanskene 4 ganger mens han leste brevet, ser jeg på som høyst unaturlig.
Citera
2020-11-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det høres jo helt sprøtt ut, men KK matcher eksakt som GM- profil i horoskopet. Har hatt henne i søkelyset et helt år, men ikke visst noe om en eventuell konstellasjon mellom henne og TH. Min spekulasjon.

Hun har jo relativt ny mann og nytt barn, så høres VELDIG merkelig ut.

Men skal høre med en slektning av henne og se om jeg kan finne ut/avklare noe
Citera
2020-11-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ellers ville han samarbeidet og saken vært løst for lenge siden.

Ville du samarbeidet dersom politiet anklaget deg feilaktig for drapet på din ektefelle gjennom 50 år? Det hadde ikke jeg gjort heller.
Citera
2020-11-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Ville du samarbeidet dersom politiet anklaget deg feilaktig for drapet på din ektefelle gjennom 50 år? Det hadde ikke jeg gjort heller.

Hvis jeg var uskyldig ville jeg skjønt at dialog med politiet hadde vært beste måten å bli kvitt anklagen
Citera
2020-11-04, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis jeg var uskyldig ville jeg skjønt at dialog med politiet hadde vært beste måten å bli kvitt anklagen

Slik tror jeg det er mange som tenker og ville gjort.
Citera
2020-11-04, 13:30
Medlem
Citat:

Ikke når man feilaktig blir siktet og anklaget som drapsmann, TH samarbeidet helt fint med politiet frem til dette.
Citera
2020-11-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Ikke når man feilaktig blir siktet og anklaget som drapsmann, TH samarbeidet helt fint med politiet frem til dette.

TH har skjønt at det smartest å holde kjeft, ettersom de tekniske bevisene - foreløpig - ikke står sterkt nok alene. Så snakker han seg ikke mer inn i saken.

Hadde han vært uskyldig hadde han snakket med politiet uansett om han var siktet eller ikke.

At han i stedet stiller opp i et TV-intervju med forhåndsgodkjente spørsmål er så lavmål at jeg håper dette teller i hans disfavør når saken kommer opp i retten. Som denne saken og offeret AE fortjener.
Citera
2020-11-04, 13:44
Medlem
Det er tydelig at kombinasjonen tom hagen kristin kirkemo har blitt hyppig søkt på google. Det bekrefter forsåvidt at det går noen rykter om disse to sammen.

Ryktene trenger ikke å være sanne for det.

KK ble løslatt i september 2011, og har sonet ferdig. Legger det lille jeg fant på henne i spoiler.

Senast redigerad av kornblomst 2020-11-04 kl. 13:54. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-11-04, 13:52
Medlem
Citat:
Nu har ju TH skrivit upprepande gånger till polisen vad som han tror har skett men polisen har valt att kalla det för vilseledning.
Senast redigerad av Fnero52 2020-11-04 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in