2020-11-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfrida-Larsson
Ja, det är inte ett otroligt scenario.
Ja. Eller hvis de hadde et romantisk forhold og han sa noe slikt som "det kunne blitt oss to hvis jeg bare ikke var gift. Jeg kan ikke skille meg". Og hun deretter la en plan (uten at han visste det) om å drepe AE slik at TH ble fri til å gifte seg med henne (som en annen bruker også skrev).
Citera
2020-11-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
inte att TH skulle gifta sig igen, utan älskarinnan ville...
Ja, hvis det var et slikt scenario med en elskerinne, så tror jeg også at det var elskerinnen som ønsket å gifte seg.
Citera
2020-11-04, 10:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja. Eller hvis de hadde et romantisk forhold og han sa noe slikt som "det kunne blitt oss to hvis jeg bare ikke var gift. Jeg kan ikke skille meg". Og hun deretter la en plan (uten at han visste det) om å drepe AE slik at TH ble fri til å gifte seg med henne (som en annen bruker også skrev).
Nå er det TH som er siktet foreløpig, og han nekter å signere avhør og nekter å forklare seg videre. Om vi skal tenke tanken om en honningfelle så har TH guilty knowlegde og delaktighet på et vis. En aktiv rolle, som endte i en felle. Ellers ville han samarbeidet og saken vært løst for lenge siden.
Citera
2020-11-04, 10:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvis det er noe slikt som skjedde, så er det ikke sikkert at hun har fortalt han om hva hun har gjort.
Hvis han vet hva hun har gjort og han skjuler det for politiet, gjør han noe straffbart.

om det skulle finnas ett sådant scenario har TH visat detta här så länge att medverkan i mord är rätt anklagelse. Om en älskarinna fångas för detta är jag 95% säker på att hon säger att TH gick med på planen och det vet TH också..

Om denna teori är korrekt, är det mycket snart för sent att rädda sig genom att förklara fakta för TH, men som Minimus säger :
"men TH kan ikke sladre- kun subtilt hinte."
men jag tycker att det är brådskande för TH om detta är sant...
Citera
2020-11-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nå er det TH som er siktet foreløpig, og han nekter å signere avhør og nekter å forklare seg videre. Om vi skal tenke tanken om en honningfelle så har TH guilty knowlegde og delaktighet på et vis. En aktiv rolle, som endte i en felle. Ellers ville han samarbeidet og saken vært løst for lenge siden.
Hvis det har skjedd noe slikt som jeg skrev, så kan TH være uvitende om det. Det finnes mennesker som er i stand til å drepe og som innbiller seg selv at de kommer til å oppnå det de ønsker seg (ekteskap) hvis de dreper "den som står i veien for vedkommendes ønske om ekteskap".
Citera
2020-11-04, 10:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

exakt
Citera
2020-11-04, 10:49
Medlem
Citat:
Takk for interessant innlegg. Her tror jeg du kan være inne på noe. Jeg er sikker på at politiet vet - og dette kan være mye av grunnen til at TH nekter å signere avhør. Utroskap som er innrømmet muntlig i avhør. Vi må huske at TH er siktet for medvirkning til drap. Det kan tenkes scenarier hvor han er medviten og/eller har godkjent hva som skal skje uten at han nødvendigvis er hjernen bak.
Hvor sikker er du på at relasjonen er med den damen du nevner? Jeg hører om en annen dame - med russiske aner. Politiet har uttalt at de etterforsker forbindelser til Russland, både forretningsmessig og privat

Så også et bilde nylig, husker ikke hvor, av TH på tur i Moskva
Citera
2020-11-04, 10:52
Medlem
Hvem visste at kryptomannen og TH møttes i forbindelse med kryptomannens forretningsplaner?
Jeg tror at det er sannsynlig at GM valgte å bruke kryptovaluta i forbindelse med forbrytelsen etter å ha fått vite at kryptomannen og TH møttes.
Citera
2020-11-04, 10:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hvis det har skjedd noe slikt som jeg skrev, så kan TH være uvitende om det. Det finnes mennesker som er i stand til å drepe og som innbiller seg selv at de kommer til å oppnå det de ønsker seg (ekteskap) hvis de dreper "den som står i veien for vedkommendes ønske om ekteskap".
Du har ikke forstått hva en honningfelle er.

Du må gjerne fremme teorier om at TH kan ha hatt en elskerinne som ryddet AE av veien for å ha TH for seg selv, men det er altså en helt annen sak og et annet motiv enn det jeg foreslår og diskuterer.

Hadde det eksistert en "vanlig" elskerinne som fikk AE drept eller drepte selv hadde ikke dette vært en kompleks sak.
Citera
2020-11-04, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Så også et bilde nylig, husker ikke hvor, av TH på tur i Moskva

Tom Hagen (t. h.) og en av hans nærmeste venner T*m N*lsen på tur i Moskva for noen år siden.
https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/3424038349.html
Citera
2020-11-04, 10:59
Medlem
Citat:
Du har ikke forstått hva en honningfelle er.

Du må gjerne fremme teorier om at TH kan ha hatt en elskerinne som ryddet AE av veien for å ha TH for seg selv, men det er altså en helt annen sak og et annet motiv enn det jeg foreslår og diskuterer.

2) Hadde det eksistert en "vanlig" elskerinne som fikk AE drept eller drepte selv hadde ikke dette vært en kompleks sak.
Jo jeg forstår hva en honningfelle er. Men ettersom flere av dere diskuterer et scenario som inneholder en elskerinne, så er det ikke unaturlig å diskutere også andre scenarioer der det er en elskerinne.

2) Hvorfor kunne det ikke vært en kompleks sak i et slikt tilfelle?
Citera
2020-11-04, 11:21
Medlem
AE skal ha vært bekymret før hun forsvant. TH følte seg overvåket og har muligens delt sin uro med AE. AE sendte sms til venninne der hun nevnte bryllupsdagen TH glemte og vi har lest i media at de har funnet et kort der AE skriver at hun skulle ønske TH sa at "han setter pris på henne" av og til, hun avsluttet med "veldig glad i deg". Kanskje AE hadde funnet ut om denne evt K.K/Russerinnen? At det var TH som ønsket skilsmisse, han hadde jo særeie og greier. Han gir som kjent ikke ved dørene.Det burde vel K.K/russerinnen fått med seg? Eller er K.K mesterhjernen og har lurt ham trill rundt? TH og K.K er nok å håpe på for mye, skjønt hun har en viss erfaring, men litt spesielt at hun liksom bare MÅ ha seg hus? Går bokstavelig talt over lik for bolig?? Trodde ikke TH var intr i annet enn penger, men menn er menn
Ble så ivrig over å ha funnet mitt z-z-z-gen at jeg nærmest bobler over av "gode" teorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in