2020-11-04, 00:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det kanske de har gjort fast ingen har skrivit om det? Vi kan ju alltid hoppas.

Det återstår att se, men det hade värmt i hjärtat.
Citera
2020-11-04, 00:11
Medlem
Citat:
Och vi vet att en del som blir smittade en andra gång får värre symptom så good luck säger jag bara.

De flesta bör få betydligt mildare symptom. Allt annat vore högst anmärkningsvärt. Få enstaka fall kan så klart bli konstiga, men generellt.
Citera
2020-11-04, 00:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
De flesta bör få betydligt mildare symptom. Allt annat vore högst anmärkningsvärt. Få enstaka fall kan så klart bli konstiga, men generellt.

Nu måste vi alla öppna ögonen och sluta med tramset, vi har en mycket kraftigt tilltagande ökning av fall nu och vi VET att många kommer att behöva sjukhusvård och somliga även iva-vård. Detta ser inte bra ut alls, vi kan försöka förvirra oss själva genom att påstå än det ena än det andra men verkligheten ser ut som den gör.

Alla måste försöka begripa detta, det är inte kvantfysik! Ju fler smittade desto fler kommer att kräva sjukvård och fler kommer att avlida. Det hör liksom ihop, det borde vara tydligt för de flesta vid det här laget.
Citera
2020-11-04, 00:25
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Det finns ingen syrgas där så det blir väl en spruta igen? Kanske försöker de med lite dropp först om de har tur.

Det är inte så svårt att ta till ärdreboendet några syrgastuber med slang och syrgasmaskar eller näsgrimmor. Jag har haft Hortons huvudvärk hela mitt vuxna liv och har syrgas hemma. Vem som helst kan lära sig koppla på slangen till flaskan och vrida på mängden syrgas/ minut och sätta på masken eller grimman på den äldre.

Jag fattar inte varför det inte redan finns eller finns det men inte används eftersom man ordinerat morfin istället.
Citera
2020-11-04, 00:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är inte så svårt att ta till ärdreboendet några syrgastuber med slang och syrgasmaskar eller näsgrimmor. Jag har haft Hortons huvudvärk hela mitt vuxna liv och har syrgas hemma. Vem som helst kan lära sig koppla på slangen till flaskan och vrida på mängden syrgas/ minut och sätta på masken eller grimman på den äldre.

Jag fattar inte varför det inte redan finns eller finns det men inte används eftersom man ordinerat morfin istället.
Ja, det är mycket märkligt?
Citera
2020-11-04, 00:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nu måste vi alla öppna ögonen och sluta med tramset, vi har en mycket kraftigt tilltagande ökning av fall nu och vi VET att många kommer att behöva sjukhusvård och somliga även iva-vård. Detta ser inte bra ut alls, vi kan försöka förvirra oss själva genom att påstå än det ena än det andra men verkligheten ser ut som den gör.

Alla måste försöka begripa detta, det är inte kvantfysik! Ju fler smittade desto fler kommer att kräva sjukvård och fler kommer att avlida. Det hör liksom ihop, det borde vara tydligt för de flesta vid det här laget.

Förkylningar ökar kraftigt varje år vid den här tiden. Det är höst just nu om du har missat det.

Att många behöver sjukhusvård och somliga IVA-vård sker varje höst och vinter. Den som inte begriper något här är du, som fått för dig att just i år på något sätt är unikt. Det är klart att vi pga maskbärande, handsprit, isolering, depression, inställda läkarundersökningar och behandlingar osv till följd av fake-pandemin kommer få se fler dödsfall och sjuka än ett vanligt år, men det beror ju inte på covid i sig utan endast på gemene mans korkade reaktion på covid.

Monterar man ned sitt immunförsvar genom ovan nämnda åtgärder så ska man inte bli förvånad om man blir sjuk så fort det blir höst och det börjar gå lite förkylningar. DET måste alla försöka begripa, DET är inte kvantfysik. Fast uppenbarligen är det det för många...

Seriöst, får du inte stressfel av att vara så rädd hela tiden? Du sitter ju här hela dagarna och hetsar upp dig och målar upp skräckscenarion. Kan inte vara hälsosamt.
Citera
2020-11-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Antalet döda är dock färre än i alla scenarier.

Hittills...

Inte en siffra rätt.

Man borde ha engagerat ett par apor från skansen för att sköta prognoserna...

Fler smittade och färre döda än någon prognos. Muterat virus som är något mer smittsamt och något mindre dödligt. För mig är det inte längre någon tvekan. Därmed inte sagt annat än att det fortfarande är så pass dödligt och sjukvårdskrävande om stora delar av befolkningen får det samtidigt.
Den som inte tror mig får gärna förklarar varför USA:s kurvor över smittade och döda lutar sedan början av september. Samt varför smittan rusar som aldrig förr i Europa. Bevisar iofs inte minskad dödligt, dock ökad smittsamhet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Citera
2020-11-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
FHM går från klarhet till klarhet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

https://www.dn.se/sverige/smittspridningen-hogre-an-fhms-varsta-scenario/

Inkompetensen hos Tegnell & Co är verkligen monumental... Det är nästan komiskt!

Det hade räckt med att han frågat oss alarmister här på Flashback så hade han insett vad som skulle komma. Jag skrev själv en trådstart i början av juni där jag helt korrekt förutspådde en mycket mörk november. ”Inte någonstans i Europa”... Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Citera
2020-11-04, 00:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
20% kan behöva sjukhusvård, you do the math!

"KAN"

Det är pga "KAN" som vi har monterat ned hela samhället och förstört framtiden för en hel generation. Det "KAN" bli 50 00000000 dödsfall om vi inte stänger ner, det "KAN" bli 40 miljarder smittade om vi låter "smittan" sprida sig, viruset "KAN" mutera till en dödligare form", viruset "KAN" ge permanenta skador osv.

När ska dessa jävla idiotiska spekulationer sluta?
Citera
2020-11-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Fler smittade och färre döda än någon prognos. Muterat virus som är något mer smittsamt och något mindre dödligt. För mig är det inte längre någon tvekan. Därmed inte sagt annat än att det fortfarande är så pass dödligt och sjukvårdskrävande om stora delar av befolkningen får det samtidigt.
Den som inte tror mig får gärna förklarar varför USA:s kurvor över smittade och döda lutar sedan början av september. Samt varför smittan rusar som aldrig förr i Europa. Bevisar iofs inte minskad dödligt, dock ökad smittsamhet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Dödligheten är lägre för att smittdoserna är lägre utomhus och i någorlunda varm luft osv. Vänta bara till den kalla och krispiga vinterluften kommer och folk håller sig inomhus. Det kommer bli en show vi aldrig glömmer.
Citera
2020-11-04, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Dödligheten är lägre för att smittdoserna är lägre utomhus och i någorlunda varm luft osv. Vänta bara till den kalla och krispiga vinterluften kommer och folk håller sig inomhus. Det kommer bli en show vi aldrig glömmer.

OK, så det är varmare i USA nu än i början av september? Bra, då vet vi det.
Citera
2020-11-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det hade räckt med att han frågat oss alarmister här på Flashback så hade han insett vad som skulle komma. Jag skrev själv en trådstart i början av juni där jag helt korrekt förutspådde en mycket mörk november. ”Inte någonstans i Europa”... Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Vissa har gissat bra, andra mindre bra! Ett Estonia om dagen i april var en gissning tex.
Jag tycker bara att de balanserade har gissat rätt. Om du tillhör en av dom kan jag inte avgöra.

”Alarmister” är en stor grupp här inne. Spannet är stort. Allt ifrån 100.000 döda till sommaren, till ”en mörk höst kommer”

Enligt mig kommer inte alla dö eller bli långtidssjuka. Detta är heller ingen sjukdom att förminska som en snuva eller hur nu vissa uttrycker sig.
Det finns något där emellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in