2020-11-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
20% kan behöva sjukhusvård, you do the math!

Det tror jag är vilt överdrivet. Viss immunitet kommer ju också hjälpa till att ta ner sjukhusfall.
Citera
2020-11-03, 23:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Det tror jag är vilt överdrivet. Viss immunitet kommer ju också hjälpa till att ta ner sjukhusfall.

Det var vad man sa från början 80% blir lindrigt sjuka, 20% kan behöva sjukhusvård och 5% av dem riskerar att avlida. Det är ursprungspremisserna. Nu har vi lärt oss en del på vägen, men det kvittar ju om det exploderar och vården blir överbelastad.
Citera
2020-11-03, 23:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag fast dödstalen lär gå om FHM:s ”worst case scenario” redan om några veckor.

Det finns alltså ingen som helst plan för att hantera den smittspridning som nu pågår, eftersom FHM valde att inte planera för en så stor smittspridning. Det är faktiskt smått bisarrt..

Well, well, vi får hoppas på det bästa och att det hela inte slutar med både lockdown och tiotusentals döda..

Socialstyrelsen sa idag att lagren är fulla. Jag undrar om de står fast vid det om en månad?
Citera
2020-11-03, 23:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
20% kan behöva sjukhusvård, you do the math!
Och de blir ju fler varje dag som går, ja, förutom de som dör hemma eller på ett boende. Vi får räkna bort dem.
Citera
2020-11-03, 23:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
De som testas positivt är ju i alla fall inte immuna, hur tänker du där?
Citera
2020-11-03, 23:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Och de blir ju fler varje dag som går, ja, förutom de som dör hemma eller på ett boende. Vi får räkna bort dem.

Får dom syrgas på boendena nu eller är det ff morfinsprutan som gäller?
Citera
2020-11-03, 23:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Får dom syrgas på boendena nu eller är det ff morfinsprutan som gäller?
Det finns ingen syrgas där så det blir väl en spruta igen? Kanske försöker de med lite dropp först om de har tur.
Citera
2020-11-04, 00:01
Medlem
Citat:
De som testas positivt är ju i alla fall inte immuna, hur tänker du där?

Kan de väl vara? Immunitet betyder ju inte att du inte kan få en infektion. Utan att du har ett visst skydd.

Andra coronavirus snurrar ju runt hela tiden och man bli småförkyld. Men inte sjuk direkt.
Citera
2020-11-04, 00:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det finns ingen syrgas där så det blir väl en spruta igen? Kanske försöker de med lite dropp först om de har tur.

Fy fan, det finns ingen rättvisa i det här landet. Man kan tycka att det minsta staten kunde göra är att köra ut ett par syrgaskoncentratorer till boendena, småpengar i sammanhanget.
Citera
2020-11-04, 00:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag fast dödstalen lär gå om FHM:s ”worst case scenario” redan om några veckor.

Det finns alltså ingen som helst plan för att hantera den smittspridning som nu pågår, eftersom FHM valde att inte planera för en så stor smittspridning. Det är faktiskt smått bisarrt..

Well, well, vi får hoppas på det bästa och att det hela inte slutar med både lockdown och tiotusentals döda..

Helt ärligt, det känns som att vara med i någon märklig film, typ dum dummare dummast på nya äventyr. En film som aldrig slutar ge ( låter bättre på engelska 😁
Citera
2020-11-04, 00:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Kan de väl vara? Immunitet betyder ju inte att du inte kan få en infektion. Utan att du har ett visst skydd.

Andra coronavirus snurrar ju runt hela tiden och man bli småförkyld. Men inte sjuk direkt.
Och vi vet att en del som blir smittade en andra gång får värre symptom så good luck säger jag bara.
Citera
2020-11-04, 00:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Fy fan, det finns ingen rättvisa i det här landet. Man kan tycka att det minsta staten kunde göra är att köra ut ett par syrgaskoncentratorer till boendena, småpengar i sammanhanget.
Det kanske de har gjort fast ingen har skrivit om det? Vi kan ju alltid hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in