2020-11-03, 22:23
Medlem
bravehs avatar
frågade i en annan tråd men frågar här också....bästa valvakan tillgänglig för svenskar? har hittat cbsn på youtube och C-SPAN.org....fler förslag?
Medlem
Vad håller demokraterna på med?

De banar ju väg för katastrofen Trump genom sin usla motkandidater - först med helt rökta Hillary "I-Love-my-cheating-husband" Clinton i förra valet och nu med Joe "ena-foten-i-graven" Biden.

Man blir väldigt förvånad att demokraterna inte lyckats få fram bättre kandidater efter den exemplariske Barack Obama, som jag rankar som den kanske bäste President USA någonsin haft....
Medlem
karlsoons avatar
Vet någon vilken tid valet förväntas vara avgjort?

Skulle den ena av dom inte få en enda röst går det givetvis fortfare på samma sätt som att det tar längre tid om det bara skiljer en röst.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vilken energi han har! Skulle vara ett skämt om han inte blir omvald efter det han presterat de senaste 4 åren.

Borde vara olagligt för Biden att ens ställa upp, tveksamt om han t ex skulle få sitt körkort förnyat i det tillstånd han befinner sig i.
2020-11-03, 22:24
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Trump spöade Covid-19 och var på rekordtid tillbaka i Vita Huset, han kampanjade till halv 2 i morse! Rena rama actionhjälten!
74 bast!

Är man en Playboy så är man.

https://64.media.tumblr.com/329ff6c403daeb24980a0d939a7ca81e/tumblr_inline_owgpw3OONd1v1s9uj_1280.jpg

Har det varit några intervjuer med Trump på sistone?
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Denna sida förklarar det bra:

https://ballotpedia.org/When_states_can_begin_processing_and_counting_abse ntee/mail-in_ballots,_2020
Såg det var några, men är trött orkar inte riktigt läsa idag.
Dock så ser det ut som väldigt många inte börjar räkna innan vallokalen är stängd, inte ens poströster.
Och andra ser ut och ha börjat tidigare.

Men publicerar gör dom det med och före vallokalens stängning?
För den är udda måste jag tillstå och säga och om det är så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Ironin när Mona Sahlin i SVTs valvaka kallar Trump lögnare med grandios självbild

Det kan jag hålla med om. Blev tvungen att stänga ner för att jag vill inte få hjärtfel just nu inte. En sån korrupt och kriminell människa ska sitta och ha åsikter, jo tjena. Nej, det vill jag inte se. Men vet inte heller riktigt vad jag vill se för att jag vill mest veta röstningen och inga jävla analyser en minut i tolv. Får väl dricka lite till kanske jag kan spela på läppen om en stund. Vad ser ni?
2020-11-03, 22:25
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Borde vara olagligt för Biden att ens ställa upp, tveksamt om han t ex skulle få sitt körkort förnyat i det tillstånd han befinner sig i.

Personer som Biden har privata chafförer.
Medlem
Madagascars avatar
Biden har dubbla munnskydd på sig!?

https://ustv247.tv/cnn-live-stream/
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har tyvärr inte, jag har CNN på TV'n.
Diskurterar ni var man kan se CNN? På allvar? Prova med .com...
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag har räknat på några scenarion, men där alla utgår ifrån att Trump vinner både Florida och Pennsylvania. Vinner han även Georgia, Arizona, Iowa och Ohio så har han råd att förlora både Michigan och Wisconsin. Då hamnar Trump på 280. Tar dock Biden Arizona så blir det oavgjort. Tar Biden enbart Georgia eller Ohio så vinner han, oavsett Arizona.

Sen måste man ha i åtanke att två stater har speciella elektorsregler. Det är Nebraska och Maine. Nebraska har fem elektorer, två rikstäckande elektorer och tre i speciella distrikt (congressional). Man vinner i stort sett alla om man vinner staten. Maine har fyra elektorer, två rikstäckande och två congressional. Förra gången gick tre till Clinton och en till Trump.

Nyckeln för Trump är som sagt både Florida och Pennsylvania ihop. I ovanstående scenario kan han förlora Pennsylvania men då måste han vinna antingen Wisconsin eller Michigan. Vinner han Pennsylvania men förlorar Florida så måste han ha både Wisconsin och Michigan. I allt det här finns North Carolina i bakgrunden och givetvis även Georgia.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Är man en Playboy så är man.

https://64.media.tumblr.com/329ff6c403daeb24980a0d939a7ca81e/tumblr_inline_owgpw3OONd1v1s9uj_1280.jpg

Har det varit några intervjuer med Trump på sistone?

Galen president. Hur kan man välja den clownen! Jag skäms för att bo på jorden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in