2020-11-03, 22:16
Medlem
Hur fan kan Texas vara osäkert/jämt/close race? Visst, en del mexikaner har flyttat dit men är de inte konservativa flyttar de väl snabbt ut?
2020-11-03, 22:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Vilken delstat gäller det?
Hela US handlar exitpollen som dem gjort tidigare.....
2020-11-03, 22:17
Medlem
Emolls avatar
Trumps ledning i Florida ökar än mer: 157.867 röster övertag.

Glöm inte att valdagen gynnar trump dessutom. I samtliga stater. Trump har uppmanat sina väljare att rösta på valdagen. Florida känns spikad.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
FLORIDA UPDATE:

🔴Rep: 4.087.834 (+173,200)
🔵Dem: 3.914.634
⚪️UNA: 2.464.130
Inget stort underläge men det är klart illavarslande för B
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Men lobbyism är okej? Företag, rika och intresseorganisationer formligen dränker sina respektive presidentkandidater med miljarder dollar inför varje val genom såkallade Super PAC: https://en.wikipedia.org/wiki/Political_action_committee
Den korruptionen är världsomfattande mer eller mindre, och vi folket har inte satt ned foten på den än.
Och det bör göras och strama upp den och övervaka den.

Jag tror vi en dag får ha 24/7 övervakning om vad politiker gör.
Inte för oss, men väl någon som övervakar korruption och beivrar den.(eller ja, först vid rättegång kanske.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
har ingen större koll på denna delen, men väntar man inte helt och hållet på att vallokalerna stängs?
För det låter ju udda och presentera hur de faktiska rösterna är lagda och före vallokalerna stängs i delstaten.
Och just för det kan påverka valet i sig, så låter det rätt udda.(Och påverka är ur en opolitisk synvinkel, måste tillägga den då en del har svårt och förstå att jag inte pratar om R eller D nu utan om en påverkan som går att.)

Sen kanske det går räkna poströster bakom stängda dörrar så att säga, och att ingen får komma utanför innan vallokaler är stängda.

Men räknas och publiceras verkligen de faktiskt rösterna innan vallokalerna stängt?
Låter väldigt konstigt i mina öron.
Läste precis på CNN att första exitpolls kommer om ~50min, det borde berätta om att röster inte räknas innan vallokaler är stängda och om man håller på exitpolls.den.

Jag skulle gissa www.cnn.com och första sidan.

Denna sida förklarar det bra:

https://ballotpedia.org/When_states_can_begin_processing_and_counting_abse ntee/mail-in_ballots,_2020
Medlem
adolfitlers avatar
Det enda media i Sverige saknar är att återuppliva Stalin, Mao zedong, Tito och kasta på dom en intervjumikrofon för att fördömma Trump.
2020-11-03, 22:18
Medlem
Washemos avatar
Varför i helvete har SVT sänt iväg 300 journalister till olika platser i USA för att rapportera predikterade klyschor framför olika byggnader? Kan dom inte sitta och säga detta hemma i Sverige eller måste dom ha en överviktig amerikan 3-4m bakom sig för att dom autentiskt ska kunna läsa ifrån manus?
Och varför i helvete propagerar SVT för Biden, alternativt mot Trump?! Hur påverkar det amerikanskt val om det Svenska folket är vänligt eller fientligt inställda till den amerikanska presidenten och hur påverkar det den Svenska politiken och samhällsdebatten positivt?
Och var kom Mona Sahlin ifrån?! Hoppas inte Jan Myrdal även närvarar...
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Länk?

Har tyvärr inte, jag har CNN på TV'n.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Okej, det råder absolut ingen som helst tvekan om att Joe Biden har början på demens:

https://twitter.com/Breaking911/status/1323725227487100928

Karln kan inte hålla reda på vilka som är sina egna familjemedlemmar och är konsekvent inkoherrent.
Jag bryr mig inte om hur mycket du hatar Donald Trump, men Joe Biden kan ta mig fan INTE vara president i hans mentala skick. Det går bara inte.

Det är tragiskt att världens supermakt skall ha en gammal, skrymplig dement president som ärl livrädd för att få Corona. Han uppvisar så mycket svaghet så man blir mörkrädd hur de närmsta 4 åren skall gå...om denne man blir vald.
Medlem
Jag tittade lite på pollsen beträffande Nevada och faktiskt är det så att Trump har knappat in mycket sista veckan. Han har knappat in så mycket att han har en vinstchans där.

Jag är lite överraskad. Sedan finns det klart stater där det går trögare för Trump, givetvis.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Trumps ledning i Florida ökar än mer: 157.867 röster övertag.

Glöm inte att valdagen gynnar trump dessutom. I samtliga stater. Trump har uppmanat sina väljare att rösta på valdagen. Florida känns spikad.

Just nu är det de små valdistrikten som räknas först och sedan kommer de stora som t.ex. Miami där demokraterna är starka. Frågan är om detta lyckas svinga tillbaka demokraterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in