2020-11-03, 17:34
Medlem
Jeg hører på Kryoptografen podcasten om Tom Hagen saken. Norges største podcast om bitcoin og Monero mm. Gjest er Torkel som oppdaget kommunikasjonen mellom TH og kidnapperne. Han var også flashback medlem.

Veldig lovende at han kaller kidnapperne inkompetente hva gjelder det tekniske. Løsepengene var i Monero, men kommunikasjonen med kidnapperne var i tradisjonell bitcoin. Veldig viktig poeng!

Torkel mener dette ikke gir mening av kidnapperne - bitcoin er en mye mer åpen plattform. Og det går an å følge hver eneste transaksjon. Videre er ikke bitcoin anonymt. Torkel kaller det latskap, fordi andre krypto er mer anonyme, deriblant Monero.

Her er episoden på Spotify

https://open.spotify.com/episode/15SoGF0THBz9tQkMp0f1m4?si=qLd0jQxfSySrq70_FhVgIg
Citera
2020-11-03, 17:35
Medlem
Jeg har ikke fått lest alle innleggene i denne tråden, så beklager hvis dette er tatt opp og diskutert tidligere.

TH sier i intervjuet at ektepakten ble endret i 93 fordi han var redd, redd for at det skulle bli en skilsmisse. Så sier han rett etterpå at han bryr seg overhodet ikke noe om formue eller status. Hvorfor ikke bare dele rettferdig da? Er det noe jeg misforstår her?

Hvis jeg og min kone idag hadde det så vanskelig at vi seriøst snakket om å gå fra hverandre - hvordan skulle jeg da overtale henne til å skrive under på at jeg får alt hvis vi skilles? Hvilke makt måtte jeg ha hatt over henne da? Det er jo ikke en mikroskopisk sjans for at jeg hadde fått henne til og godta noe slikt. (Naturligvis)

Jeg undrer meg om han spanderte taxi på henne dagen før dagen.......
Citera
2020-11-03, 17:39
Medlem
Ser på LinkedIn at Torkel jobber med krypto på heltid. For et seriøst selskap innenfor finans. Jeg har ihvertfall hørt om selskapet før.
Citera
2020-11-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Var dette intervjuet et avhør?
Det virker ikke som TH hadde fokus på å fortelle nøyaktig om alle oppringningene han hadde hjem den dagen i intervjuet.

Å så? Er det tegn på at han er skyldig i drap? Det var snakk om et intervju med en person (TH) som det er opplysninger om er mediasky.

Dette er garantert noe han har gjennomgått med politiet på et tidligere tidspunkt.

(Lett å mene at ting er mistenkelig hvis man har tunellsyn)

Hva er forresten din hypotese om hva som skjedde i denne saken?

Igjen vrir du på saken. Selvsagt var ikke dette et avhør, men et TV-intervju. Men enhver som er opptatt av å løse en sak ville vel vært opptatt av å oppgi sentrale opplysninger korrekt, når man først skal si noe?

Interessant hvordan du reagerer. For en gangs skyld legger du skriveriene om Gone Girl til side.
Noe som ble viktigere? Det har vel knapt skjedd før at du ikke nevner akkurat den filmen i et innlegg...

Du har fylt forumet med utallige gjentagelser om en usannsynlig Gone Girl-teori.
Det er vel først da vi snakker tunnelsyn...?
Citera
2020-11-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg har ikke fått lest alle innleggene i denne tråden, så beklager hvis dette er tatt opp og diskutert tidligere.

TH sier i intervjuet at ektepakten ble endret i 93 fordi han var redd, redd for at det skulle bli en skilsmisse. Så sier han rett etterpå at han bryr seg overhodet ikke noe om formue eller status. Hvorfor ikke bare dele rettferdig da? Er det noe jeg misforstår her..
Mannen er riv ruskende gal. Akkurat hva gjelder ektepakten sviktet NRK som seriøs nyhetsmedium. Skulle stilt tøffe oppfølgingsspørsmål
Citera
2020-11-03, 17:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Igjen vrir du på saken. Selvsagt var ikke dette et avhør, men et TV-intervju. Men enhver som er opptatt av å løse en sak ville vel vært opptatt av å oppgi sentrale opplysninger korrekt, når man først skal si noe?

Interessant hvordan du reagerer. For en gangs skyld legger du skriveriene om Gone Girl til side.
Noe som ble viktigere? Det har vel knapt skjedd før at du ikke nevner akkurat den filmen i et innlegg...

Du har fylt forumet med utallige gjentagelser om en usannsynlig Gone Girl-teori.
Det er vel først da vi snakker tunnelsyn...?
Har sett på de fleste hypoteser = ikke tunellsyn. Ser på logiske løsninger angående hva som kunne ha skjedd. (Setter sammen puslespillbrikker)

Tipper du har en hypotese om at politiet har en hypotese der alt henger sammen?
Hvorfor er det gått 2 år og saken ikke er løst enda?
Kan forklaringen være at det skjedde noe den dagen i S4 som få trodde kunne skjedd?

Som f.esk et Gone Girl -plott = en hypotese der alle brikker passer inn

(Noen bestemmer seg for en løsning og presser brikkene på plass. Brikkene burde heller føre til en løsning)
Citera
2020-11-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofide
Jeg vet at da AEH var på en handletur på Metro med en venninne så prutet hun på klær. Ikke dyre klær, men hun spurte om hun kunne kjøpe en genser som kostet 500 kr for 400 kr. Venninnen synes dette var pinlig ettersom "alle" visste at AEH var gift med områdets rikeste mann. Og før alle som forsvarer TH roper ut at det er helt normalt å gjøre; nei det er det ikke. Og slettes ikke for kona til en milliardær. Må ha vært ekstremt nedverdigende for henne, stakkars.

Den samme historien fortalte en venn av meg som jobber i en annen butikk rett ved.
Citera
2020-11-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Filmen Gone Girl beskriver et plott verden aldri hadde sett før.

Denne filmen kan brukes som en oppskrift på hvordan få ektemann til å fremstå skyldig i drap, og hvordan stage åsted med planting av bevis mot mot ektemann.

Filmen forklarer også hvordan media vil reagere når politiet blir lurt trill rundt. Alt ektemann gjør blir mistenkeliggjort uansett hvor naturlig det er.

Det blir et media-sirkus.

Er det en film sønnen har spilt i?
Citera
2020-11-03, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax

Citera
2020-11-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når det gjelder intervjuet med Tom Hagen.

Han sier han først lette i andre etasjen, så i kjelleren, ..., og så i garasjen, og etter garasjen så gikk han inn og oppdaget brevet på den røde stolen i inngangspartiet. Det skurrer.1) Når oppdaget han slepesporet da? Nei, det skurrer.

anropet hun gjorde 13:40 og som TH besvarte. 2) Men uten å si noe til datteren om at han fryktet det hadde tilstøtt AEH noe alvorlig, kanskje hjerteinfarkt. Det er i det hele tatt uklart om TH hadde funnet trusselbrevet da datteren ringte.
Fetad 1) Hvor er døren til gjestetoalettet? Må man rundt et hjørne til venstre etter den røde stolen i entreen for å komme til gjestetoalettet? Hvis slepesporene var rett utenfor gjestetoalettet og gjestetoalettet er plassert slik som jeg beskrev og hvis han på det tidspunktet (f.eks da han gikk til garasjen) ikke hadde gått der etter at han kom hjem fra Futurum den dagen, er det naturlig at han ikke så slepesporene før han gikk der.

Fetad 2) Hvis det familiemedlemmet som ringte fasttelefonen 13.40 er den datteren som er omtalt i den Nrk-artikkelen i linken under, så hadde TH og det familiemedlemmet allerede før TH reiste hjem fra Futurum ringt til hverandre og snakket sammen på telefon om at de var bekymret for AE:

"Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I denne artikkelen er det video fra intervjuet.
https://www.nrk.no/norge/hagen-barnas-bistandsadvokat_-de-synes-det-var-pa-tide-a-stille-opp-i-media-1.15224750

Noen reagerte på at TH i intervjuet fortalte om trekubben som lå utenfor inngangsdøren, og at det kan se ut som at han deretter sa noe om hjerteinfarkt. Man ser tydelig at intervjuet er klippet, og klippingen er trolig årsaken til at de setningene kom i en ulogisk rekkefølge.

1) "Det første jeg så var en trekubbe foran døra her. ...Da jeg så det skjønte jeg at noe var galt.". (Her er intervjuet klippet, før denne setningen kommer i videoen) : 2) "Det jeg tenkte med en gang, var om hun hadde fått hjerteinfarkt eller..."
Man ser også at fotografen filmer TH fra en annen avstand, annen vinkel og/eller annen plassering mens TH sier setning 1) enn mens TH sier setning 2).

Setning 2) har jeg forstått (av artikler som jeg har lest før) at TH tenkte før han reiste hjem fra Futurum.

"Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

"Da han ikke fikk kontakt med henne på telefon hastet han hjem fordi han fryktet at hun kunne ha fått et illebefinnende eller være død.

Da Tom Hagen utover dagen ikke fikk svar fra konen ble han bekymret, og i avhør skal han blant annet ha forklart at han fryktet at noe kunne ha skjedd med henne og at hun kunne ha fått et illebefinnende eller til og med være død. Dette får Nettavisen opplyst.
"
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/3423980107.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 19:10.
Citera
2020-11-03, 18:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Til din opplysning spilte ikke sønnen i filmen
Citera
2020-11-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
jeg stusser over er hvor lenge de har han sikta uten å foreta seg noe mer? De må vel "ha en del" for å tørre å sikte han også? Ødelegge en mann sitt liv som allerede er ødelagt hvis de ikke er ganske sikre?
Politiet er ikke sikre på hvilken hypotese som er rett og politiet er ikke sikre på hvem som er GM. Politiet jobber fremdeles med kidnappingshypotesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in