2020-11-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofide
Jeg vet at da AEH var på en handletur på Metro med en venninne så prutet hun på klær. Ikke dyre klær, men hun spurte om hun kunne kjøpe en genser som kostet 500 kr for 400 kr. Venninnen synes dette var pinlig ettersom "alle" visste at AEH var gift med områdets rikeste mann. Og før alle som forsvarer TH roper ut at det er helt normalt å gjøre; nei det er det ikke. Og slettes ikke for kona til en milliardær. Må ha vært ekstremt nedverdigende for henne, stakkars.

At AEH prutet på en genser, er på ingen måte et uttrykk for at hun var i en nedverdigende situasjon. Det er ikke bare AEH som forsøker å prute, selv om de har god økonomi. Og det er ofte de med mye penger som gjør gode dealer. En god økonomi betinger et bevisst forhold til forbruk.

AEH begynte sikkert ikke å prute etter at de fikk en god økonomi, hun kan ha gjort det i 50 år. Pruting er jo heller ikke bare snakk om den økonomiske biten, dette er jo et psykologisk spill. Spennende for både kjøper og selger.

I resten av verden er det helt vanlig å prute. Er du på sydentur og blir overfalt av selgere, blir du sett på som dum, hvis du ikke pruter. I Norge har vi ikke kultur for dette. Noen prøver å prute på alt de kjøper, andre begrenser til å forsøke å prute på loppemarkeder. Der er det nærmest "påbudt"
Citera
2020-11-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Har dere hørt NRK podcasten "Bortført i Bergen"? Den omhandler bortføringen av Reidar Osen (og Petter Slengesol). Dette kan forekomme i Norge av øst-europeiske kriminelle. Hvorfor er teorien om at dette er en bortføring som gikk skeis så lite spekulert i denne tråden?

Podcasten er bra! Osen var gjest hos "Lindmo" på NRK. Han var ikke videre imponert over politiets etterforskning, eller man bør kanskje si mangel på etterforskning. Innslaget med Osen, er del 5 i programmet.
https://tv.nrk.no/serie/lindmo
Citera
2020-11-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mye tøys på forumet nå. Politiet etterforsker uansett om dere liker det eller ikke. Kom gjerne med innspill, men ikke ville gjetninger som ikke kan relateres til noe kjent faktum. Begrunn synspunktet så det ikke bare blir løse påstander.

Dette var virkelig en kjærkommen kommentar!
Store deler av tråden, er basert på ville gjetninger og rykter. Jeg har forsøkt å påpeke dette flere ganger, men blir møtt av døve ører.
Jeg setter virkelig pris på denne kommentaren, LH07, selv om den kanskje kan føles som en klam omfavnelse.
Citera
2020-11-03, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Les nøye gjennom innlegget ditt. Dette er tankefeil. At to ting sammenfaller i tid, betyr ikke at de to hendelsene nødvendigvis har sammenheng med hverandre.
Men det er i tillegg ulogisk.
Først sier at det IKKE var du som identifiserte jakka, for så å si at at kort tid etter at du la ut et bilde på forumet, så gikk politiet ut med at de hadde identifisert jakka.
Jeg leser det siste slik, at da du bildet du la ut på forumet, førte dette til at politiet fikk et gjennombrudd.
Det er ikke bare meg som oppfatter dette på denne måten. Det var vel flere som ga deg anerkjennelse for dette. Eller husker jeg feil?

Jeg har ikke sagt at det ikke er jeg som har identifisert jakka. Jeg har heller ikke sagt at det er jeg som identifiserte jakka. Les hva jeg skriver da, og slutt å sitte å surmule.
Citera
2020-11-03, 12:14
Bannlyst
Citat:
Hvem som helst i denne tråden kan påstå at de har hørt dette. Vil det i så fall at bekrefte at påstanden er riktig?
Dette er så usigelig dumt, og det håpløse ved dette er at du ikke skjønner hvor dumt dette er. Alternativt at du skjønner det, men likevel fortsetter å spre møkk.
Jeg vet ikke hva som er verst.
Hvis det mot formodning går mot rettssak, og det viser seg at du har belegg for dine påstander, skal jeg være den første til å legge meg langflat.
Men før dette er faktum, vil jeg ta opplysninger fra deg med en bøtte salt.

Men hvis det er så usigelig dumt, og ingen tror på det, hvorfor gidder du å bruke så mye energi på å prøve å tilbakevise mine påstander?
Citera
2020-11-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaDunk
Har dere hørt NRK podcasten "Bortført i Bergen"? Den omhandler bortføringen av Reidar Osen (og Petter Slengesol). Dette kan forekomme i Norge av øst-europeiske kriminelle. Hvorfor er teorien om at dette er en bortføring som gikk skeis så lite spekulert i denne tråden?

Fordi Bergens-kidnappingene ikke er sammenlignbare på noen måte.

De gikk direkte på den som eier penger;
- Osen hadde nettopp solgt en eiendom for 20 millioner, og var også oppført i skattelistene med millionformue, hvor mye vet jeg ikke.
- Slengesol hadde nettopp kjøpt bruktbil som hadde stått eller fremdeles sto registert på en veldig rik mann, og ble forvekslet med tidligere eier, ren og skjær uflaks for Slengesol

- kidnapperne utsatte ofrene for grov vold og ville ha penger øyeblikkelig

- kidnapperne la igjen DNA

- kidnapperne drepte ikke ofrene

- kidnapperne var ikke usynlige, men sporbare så snart politiet i Bergen satte sakene i sammenheng

Hvis Bergens-kidnappernes modus operandi skulle overføres til Hagen-saken, hadde de overfalt Tom Hagen selv, mannen som var god for 1,7 milliarder, i stedet for ektefellen, som eide null og niks.

Om du antar at eventuelle kidnappere ankom S4 08:56, ville det ha vært perfekt timing for å overfalle Tom Hagen etter han kom ut men før han rakk å sette seg inn i bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mye tøys på forumet nå. Politiet etterforsker uansett om dere liker det eller ikke. Kom gjerne med innspill, men ikke ville gjetninger som ikke kan relateres til noe kjent faktum. Begrunn synspunktet så det ikke bare blir løse påstander.

Og mye personangrep og usakligheter. Trist.
Citera
2020-11-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Men hvis det er så usigelig dumt, og ingen tror på det, hvorfor gidder du å bruke så mye energi på å prøve å tilbakevise mine påstander?

Jeg har forlengst skjønt at det er bortkasta tid. Men, noen ganger greier jeg ikke å dy meg!
Det er så mye vås, det må kommenteres.
Men jeg angrer hver gang!
Citera
2020-11-03, 13:00
Medlem
https://radio.nrk.no/podkast/oppdatert/l_1c6b5541-8eb5-438a-ab55-418eb5438a18
Citera
2020-11-03, 13:11
Bannlyst
Citat:
Jeg har forlengst skjønt at det er bortkasta tid. Men, noen ganger greier jeg ikke å dy meg!
Det er så mye vås, det må kommenteres.
Men jeg angrer hver gang!

Eller at du har skjønt at jeg kan gjøre stor skade på THs omdømme, og prøver alt du kan å få meg bort.
Citera
2020-11-03, 13:48
Medlem
Når det gjelder intervjuet med Tom Hagen.

Han forteller at de to drakk kaffe sammen like før han dro til jobb ca 09:00. Men ifølge politiet hadde iallfall AEH vært oppe fra ca 07:00. AEH hadde nærmere 2 klokketimer på seg til å lufte hunden og dusje/gjøre morgentoalett. Og så samtalen med lønningsansvarlig. Og så frokost og morgenkaffe. Det er veldig lang tid, etter min mening.

Og hva gjorde Tom Hagen selv i disse morgentimene? Morgentoalett, og leste avisen og leste avisen og frokost og leste avisene og leste avisene igjen?

Og hva gjorde Tom Hagen etter at han kom hjem 13:30?

Han sier han først lette i andre etasjen, så i kjelleren, (pleide forresten AEH å oppholde seg i kjelleren, var ikke kjelleren THs etasje, han sto til og med for renholdet der selv?), og så i garasjen, og etter garasjen så gikk han inn og oppdaget brevet på den røde stolen i inngangspartiet. Det skurrer. Når oppdaget han slepesporet da? Nei, det skurrer.

Han tok innkommende anrop på fasttelefon 13:40, og ringte AEHs mobil 13:46. Uten å høre at mobilen hennes ringte.

Og alle de 8 anropene til AEH han hadde gjort i løpet av dagen, var alle til mobilen og ingen til fasttelefon? Mens altså HHB1 forsøkte å nå sin mor på fasttelefon, iallfall én gang, anropet hun gjorde 13:40 og som TH besvarte. Men uten å si noe til datteren om at han fryktet det hadde tilstøtt AEH noe alvorlig, kanskje hjerteinfarkt. Det er i det hele tatt uklart om TH hadde funnet trusselbrevet da datteren ringte.

Vi ser på intervjuet at han enten ikke husker når han ringte AEH i løpet av dagen, eller han later som han ikke husker. Telefonaktivitet som er lett å tidfeste nøyaktig.

Tom Hagen bryr seg ikke. Han lyver i vei. Han lyver der det er nødvendig og der det er unødvendig.

Slik gjør han jobben for politiet vanskeligere. Vanligvis vil folk være sannferdige og kun lyve når de har noe å skjule, når det er helt nødvendig. Men slik er ikke Tom Hagen. Han lyver over hele linjen. For å oppnå maksimal forvirring?

Hvordan oppleves det å avhøre et menneske som forklarer én ting først, og så én annen ting, enten senere i samme avhøret, eller i nye avhør ved senere anledninger, og tilsynelatende forventer å bli tatt alvorlig hver eneste gang, hele tiden?

Men det er vel strategien hans, å fastholde at alt han har sagt er sant, og at det muligens er feil på politiets opptaksutstyr som er årsaken til selvmotsigelsene hans.

Det er vel toppen på bortforklaringer av egne løgner.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-03 kl. 13:50.
Citera
2020-11-03, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nå har jo det dumme politiet konkludert med at det er en drapssak og ikke en kidnappingssak, men du har vært så opptatt av dine akademiske øvelser at du tydeligvis ikke har fått det med deg.

Gjerrige og slemme milliardærer er ikke nødvendigvis drapsmenn, men det er med på å sannsynliggjøre motivet, vet du.

Nei, så dum er ikke politiet, at de har utelatt kidnapping. Det skjønner stort sett alle, at 2 milliarder, er et åpenbart motiv. Ellers vet vi fra før at det finnes folk som gjør hva som helst for penger, om offeret er et barn eller en gammel dame, bryr de seg ikke om.
Citera
2020-11-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når det gjelder intervjuet med Tom Hagen.

Han forteller at de to drakk kaffe sammen like før han dro til jobb ca 09:00. Men ifølge politiet hadde iallfall AEH vært oppe fra ca 07:00. AEH hadde nærmere 2 klokketimer på seg til å lufte hunden og dusje/gjøre morgentoalett. Og så samtalen med lønningsansvarlig. Og så frokost og morgenkaffe. Det er veldig lang tid, etter min mening.

Og hva gjorde Tom Hagen selv i disse morgentimene? Morgentoalett, og leste avisen og leste avisen og frokost og leste avisene og leste avisene igjen?

Og hva gjorde Tom Hagen etter at han kom hjem 13:30?

Han sier han først lette i andre etasjen, så i kjelleren, (pleide forresten AEH å oppholde seg i kjelleren, var ikke kjelleren THs etasje, han sto til og med for renholdet der selv?), og så i garasjen, og etter garasjen så gikk han inn og oppdaget brevet på den røde stolen i inngangspartiet. Det skurrer. Når oppdaget han slepesporet da? Nei, det skurrer.

Han tok innkommende anrop på fasttelefon 13:40, og ringte AEHs mobil 13:46. Uten å høre at mobilen hennes ringte.

Og alle de 8 anropene til AEH han hadde gjort i løpet av dagen, var alle til mobilen og ingen til fasttelefon? Mens altså HHB1 forsøkte å nå sin mor på fasttelefon, iallfall én gang, anropet hun gjorde 13:40 og som TH besvarte. Men uten å si noe til datteren om at han fryktet det hadde tilstøtt AEH noe alvorlig, kanskje hjerteinfarkt. Det er i det hele tatt uklart om TH hadde funnet trusselbrevet da datteren ringte.

Vi ser på intervjuet at han enten ikke husker når han ringte AEH i løpet av dagen, eller han later som han ikke husker. Telefonaktivitet som er lett å tidfeste nøyaktig.

Tom Hagen bryr seg ikke. Han lyver i vei. Han lyver der det er nødvendig og der det er unødvendig.

Slik gjør han jobben for politiet vanskeligere. Vanligvis vil folk være sannferdige og kun lyve når de har noe å skjule, når det er helt nødvendig. Men slik er ikke Tom Hagen. Han lyver over hele linjen. For å oppnå maksimal forvirring?

Hvordan oppleves det å avhøre et menneske som forklarer én ting først, og så én annen ting, enten senere i samme avhøret, eller i nye avhør ved senere anledninger, og tilsynelatende forventer å bli tatt alvorlig hver eneste gang, hele tiden?

Men det er vel strategien hans, å fastholde at alt han har sagt er sant, og at det muligens er feil på politiets opptaksutstyr som er årsaken til selvmotsigelsene hans.

Det er vel toppen på bortforklaringer av egne løgner.

Jeg stusset også over at han sa han ringte ved tolv tiden 3-4 ganger, men han nevnte ikke noe om at han ventet igjen tredje gang til kl 13 30? På han virket det som han dro hjem med en gang han ble urolig "andre gang".
Videre da han blir spurt om han har gjort det så sier han nei, men nikker "ja". Det har jeg hørt av flere er typisk når man lyver at man rister på hodet motsatt vei, men det er vel kanskje tilfeldig.
Samtidig, tenk deg etter to år, klarer du å huske nøyaktig når du ringte hvem så lenge etterpå?

Det eneste jeg stusser over er hvorfor han ikke ser konvolutten på stolen med en gang han går inn døra når han allerede vet det er noe galt med tanke på planken utenfor?
Hvor kom planken fra? Hva var hensikten med planken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in