2020-11-03, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg var till S-J.
S-J skriver att LW hotade, förföljde, tjatade, anmälde mm och att det var 24/7.
Detta är en grov överdrift från hans sida då det inte var något LW ägnade sig åt på heltid.

Ps Betackar mig dumma svar/hjälp från din sida innan du lärt dig läsa skriven text! Ds

Det var precis vad hon gjorde det. Hon bestämde när dom skulle ses, hur länge SD måste stanna, hur lång tids rast på jobbet han fick ta (trots klagomål från chefen), när dom skulle knulla, om dom skulle knulla, var han fick åka, full koll på om vilka trosor HD hade, om hon sov naken, hon korsförhörde honom (för jämnan) om och hur han hade sex med HD, om hennes underlivsbesvär, om HD var tråkig och torr osv, osv.

Man kan väl tycka att det skulle finnas en spärr så man blir tvungen att sig igenom FUP innan man får åtkomst till tråden. Det skapar osämja om några hoppar över vitala delar av FUP för att undvika Lenas "smuts" och sen anklagar oss som läst hela FUP för att smutskasta en mördad trebarnsmamma.

Frågan är varför han blev smickrad av hennes minutiösa kontroll av honom. Sannolikt misstog han manin (bipolariteten) efter honom för kärlek vilket tyder på en anmärkningsvärd omogenhet. Att lägga sig platt för Lenas övervakning (som en insekt på ett microskåp) gav honom den ultimata uppmärksamheten. Det finns en sexuell underton i underkastelsen vilken SD tog igen (minns inte exakt hur han beskrev det) genom att bli kåt av aggressiviteten mot Lena.

Aggressiva försoningsknull gjöt olja på bråken så dom nästan uppförde sig normalt någon dag för att snart kroka fast i symbioskarusellen igen. Nog är det så att SDs underkastelse och Lenas mani är fundamental i att förstå den magnetiskt, destruktiva, livsförstörande symbiosen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-03 kl. 11:07.
Citera
2020-11-03, 11:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu hittades hans DNA inte på själva BP, det hittades på offret, ett offer som han hade ett långvarigt förhållande med, då blir det lite knepigare.
Ja samma gäller förstås även den där spermafläcken på kjolen som sannolikt hamnat där vid tidigare "övningar".
Citera
2020-11-03, 11:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu hittades hans DNA inte på själva BP, det hittades på offret, ett offer som han hade ett långvarigt förhållande med, då blir det lite knepigare.

I stället för gå i bräschen för att fria SD från mord så kan ni väl erbjuda oss en GM som hade större motiv än SD. Det vi kan helt utesluta är att en random nerknarkat fyllo som vimsar runt på motorvägen skulle ha klarat av att mörda LW utan att lämna ett enda spår efter sej. All statistik talar för att mördaren stod LW mycket nära med tanke på övervåldet och att mordet är begått med stort hat till offret.
Citera
2020-11-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Kom igen,jag hjälpte dig lite på vägen och mer än så var det inte.
Sen att jag verkar lätt efterbliven när jag läser skriven text ska jag väl inte lastas för?

Hur vet du vad LW sysslade med 24/7 (dygnet runt)?Du kan omöjligt veta det.

En liten kram och så blickar vi framåt Tufsan,okej

Bra att ni blickar framåt, men ta det lugnt m kramar till okända.

Jag ser intressanta tankar om S drönare i tråden. Kontrollfreaket har nog tagit en tur över Hjärsta. Han kanske inte alls var i sommarstugan som han säger.
Han kan ha varit i skogsdungen på andra sidan motorvägen o smugit medan SOA såg till att H kom till förhör på lördagen när L hittades. Det kan förklara hur alla visste att L hittats, men att ingen minns helt klart hur de fick reda på det...
Citera
2020-11-03, 11:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jag ser intressanta tankar om S drönare i tråden. Kontrollfreaket har nog tagit en tur över Hjärsta. Han kanske inte alls var i sommarstugan som han säger.
Han kan ha varit i skogsdungen på andra sidan motorvägen o smugit medan SOA såg till att H kom till förhör på lördagen när L hittades. Det kan förklara hur alla visste att L hittats, men att ingen minns helt klart hur de fick reda på det...

Ja det här med deras minne är lite lustigt tycker jag. Dom kan liksom slå av och på minnet när det passar dom bäst själv.
Citera
2020-11-03, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok, då förstår jag varför jag inte kom åt geo-inlägget (har dock tidigare kunnat se geoinlägg via tråden utan facebook).

Vad gäller ev drönare när polisen var på BP när LW hittades och kläder togs omhand så kan det inte ha varit SD (vet inte vilken otäck tanke Du fick) han var väl inte hemma vid tillfället (sommarstugan dit HD/SOA åkte efter HD:s förhör... med viss omväg)?

Han kan iof varit hemma innan han tog skydd hos svärföräldrarna och var nyfiken på hur det såg ut där han visste att LW var och tog en sväng med drönaren på lågan för att se hur det såg ut på MP.

Jag kommer inte ihåg datumet som SD/HD blev hämtade av SOA på Arl.

Egentligen tror jag inte att SD skulle våga sig i närheten av platsen, än mindre köra med drönare då det var mycket poliser i området den tiden. Det skulle ju dra ögonen på honom direkt om han blivit ertappad. Det var bara en förflugen tanke.

Att han "vet" hur Lan låg är märkligt eftersom det enligt forensikern inte gick att dra några slutsatser alls av att titta på brottsplatsen efteråt. Så hans prat om hålet i marken är ju något konstigt.

Dagen då SOA hämtade dom på Arlanda verkar ha varit fredagen?

Förhör HD:

A 147, s. 77

"F: En sväng då .. å .. när ni kommer tillbaka till Arlanda .. va händer där efter det?
V: Pappa kom o hämta oss. Min pappa kom o hämta oss eftersom vi hade fått reda på här
ifrån att vi inte hade nån bil där uppe.
F: Mm. vilken dag är vi på?
V: Frr..eh fredagkvällen. Eh är vi .. så han kom o hämta oss, vi stannade o käka på vägen
tillbaka eftersom jag .. det inte har funnits nån glutenfri mat nånstans så har ju jag ätit
skitdåligt.. ehh .. å vi stannade o åt på Max.Åsen så åkte vi direkt till sommarstugan där
barnen väntade. 0 var vakna o väntade på oss. Så då kramades vi en stund med dom ..
F: När ni sitter i bilen då du, Stefan och din pappa ..
V:Mm.
F: Pratar ni om den här händelsen då?
"
Citera
2020-11-03, 12:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Egentligen tror jag inte att SD skulle våga sig i närheten av platsen, än mindre köra med drönare då det var mycket poliser i området den tiden. Det skulle ju dra ögonen på honom direkt om han blivit ertappad. Det var bara en förflugen tanke.

Att han "vet" hur Lan låg är märkligt eftersom det enligt forensikern inte gick att dra några slutsatser alls av att titta på brottsplatsen efteråt. Så hans prat om hålet i marken är ju något konstigt.

Dagen då SOA hämtade dom på Arlanda verkar ha varit fredagen?

Förhör HD:

A 147, s. 77

"F: En sväng då .. å .. när ni kommer tillbaka till Arlanda .. va händer där efter det?
V: Pappa kom o hämta oss. Min pappa kom o hämta oss eftersom vi hade fått reda på här
ifrån att vi inte hade nån bil där uppe.
F: Mm. vilken dag är vi på?
V: Frr..eh fredagkvällen. Eh är vi .. så han kom o hämta oss, vi stannade o käka på vägen
tillbaka eftersom jag .. det inte har funnits nån glutenfri mat nånstans så har ju jag ätit
skitdåligt.. ehh .. å vi stannade o åt på Max.Åsen så åkte vi direkt till sommarstugan där
barnen väntade. 0 var vakna o väntade på oss. Så då kramades vi en stund med dom ..
F: När ni sitter i bilen då du, Stefan och din pappa ..
V:Mm.
F: Pratar ni om den här händelsen då?
"

Mycket märkligt hon kommer ihåg mat på max och kramkalas men inte när och vem som berättade att LW var död. Minnet kommer och går tydligen.
Citera
2020-11-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var precis vad hon gjorde det. Hon bestämde när dom skulle ses, hur länge SD måste stanna, hur lång tids rast på jobbet han fick ta (trots klagomål från chefen), när dom skulle knulla, om dom skulle knulla, var han fick åka, full koll på om vilka trosor HD hade, om hon sov naken, hon korsförhörde honom (för jämnan) om och hur han hade sex med HD, om hennes underlivsbesvär, om HD var tråkig och torr osv, osv.

Man kan väl tycka att det skulle finnas en spärr så man blir tvungen att sig igenom FUP innan man får åtkomst till tråden. Det skapar osämja om några hoppar över vitala delar av FUP för att undvika Lenas "smuts" och sen anklagar oss som läst hela FUP för att smutskasta en mördad trebarnsmamma.

Frågan är varför han blev smickrad av hennes minutiösa kontroll av honom. Sannolikt misstog han manin (bipolariteten) efter honom för kärlek vilket tyder på en anmärkningsvärd omogenhet. Att lägga sig platt för Lenas övervakning (som en insekt på ett microskåp) gav honom den ultimata uppmärksamheten. Det finns en sexuell underton i underkastelsen vilken SD tog igen (minns inte exakt hur han beskrev det) genom att bli kåt av aggressiviteten mot Lena.

Aggressiva försoningsknull gjöt olja på bråken så dom nästan uppförde sig normalt någon dag för att snart kroka fast i symbioskarusellen igen. Nog är det så att SDs underkastelse och Lenas mani är fundamental i att förstå den magnetiskt, destruktiva, livsförstörande symbiosen.

Snoris, du som läst hela FUP. Var står det att hon är bipolär?
Citera
2020-11-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Är det sant att huvudpersonerna i dramat, inte kan redogöra för hur de fick reda på att Lenas kropp hittats?
Själv vet jag när och var jag fick reda på att Palme mördats. Det var på nyhetsmorgon, jag väntade på barnprogrammet, men de pratade bara om någon Palme..
Stefan, har han en drönare? Med inspelningsfunktion? Kan han ha filmat runt och haft koll på kroppen?
Jag är övertygad om att han sparat mobilen och ringen, kanske någonting mer, en hårlock?
Han tar nog fram sina skatter och minns att han vann över Lena.
Hon hann inte förstöra för hans nya mål, att vinna tillbaks kvinnan i sitt liv, som började försvinna iväg med fisken
Citera
2020-11-03, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Mycket märkligt hon kommer ihåg mat på max och kramkalas men inte när och vem som berättade att LW var död. Minnet kommer och går tydligen.

Jag vill inte tänka de där tankarna att HD och familjen skyddar SD genom att hålla tyst om något.

Men man får väl tänka sig in i deras situation och att de inte vill tänka att SD kan vara skyldig.

Vem vet vad SD gjort och sagt hemma? Kanske har han sagt liknade "idiotiska" saker som om det där med det blodiga sexet som varit överallt. Det har ju fått HD att berätta om det och att det var Lena som skulle ha berättat det för henne. Och det är väl inte osannolikt att det var det som fick HD att skrubba extra noga ner i kröken på avloppet och vid golvbrunnen. Det behöver kanske inte vara SD som tydligt och klart säger att det ska göras, utan låter det bli underförstått. Ungefär att tänk om...

Så kanske familjen får höra liksom vännerna att; ja, det är Lena de har hittat. Hon låg bakom planket, hon låg si, hon låg så. Och som man ser att vänner reagerar; Hur vet du att det är Lena, frågar J*ani.

Kan de ha omedvetet eller medvetet börjat tänka att det låter inte bra, det här hur han pratar. Det kan se ut som att han är skyldig? Då kanske det infinner sig en ovilja att nämna sådant, eller att prata om sådant som man vet kan se dåligt ut. Det kanske inte ens är på en medveten nivå.
Citera
2020-11-03, 16:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vill inte tänka de där tankarna att HD och familjen skyddar SD genom att hålla tyst om något.

Men man får väl tänka sig in i deras situation och att de inte vill tänka att SD kan vara skyldig.

Vem vet vad SD gjort och sagt hemma? Kanske har han sagt liknade "idiotiska" saker som om det där med det blodiga sexet som varit överallt. Det har ju fått HD att berätta om det och att det var Lena som skulle ha berättat det för henne. Och det är väl inte osannolikt att det var det som fick HD att skrubba extra noga ner i kröken på avloppet och vid golvbrunnen. Det behöver kanske inte vara SD som tydligt och klart säger att det ska göras, utan låter det bli underförstått. Ungefär att tänk om...

Så kanske familjen får höra liksom vännerna att; ja, det är Lena de har hittat. Hon låg bakom planket, hon låg si, hon låg så. Och som man ser att vänner reagerar; Hur vet du att det är Lena, frågar J*ani.

Kan de ha omedvetet eller medvetet börjat tänka att det låter inte bra, det här hur han pratar. Det kan se ut som att han är skyldig? Då kanske det infinner sig en ovilja att nämna sådant, eller att prata om sådant som man vet kan se dåligt ut. Det kanske inte ens är på en medveten nivå.

Du har nog rätt men jag kan inte släppa tanken på att SD har hela familjen och även JG i ett järngrepp. Självklart så vill man inte tänka på att en i familjen är en mördare och skyddar per automatik denne men det är inte ett snatteri på ica det är ett mord och någon gång så måste tanken ha slagit dem alla att kan han mörda älskarinnan efter 6-7 år vad kan han då göra men någon av oss.
Personligen så skulle i alla fall inte jag känna mej speciellt trygg med att sova bredvid en misstänkt mördare. Men det är ju jag.
Citera
2020-11-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Mycket märkligt. Speciellt eftersom en SÅN sak är något man i regel minns. Bara gå till er själva och tänk på hur ni fick vissa chockerande dödsbud... Man minns. Jag minns namnet på läraren som berättade att min kompis dött när jag var 13. Jag hade inte ens den läraren i ngt ämne. Och det var MÅNGA år sedan.

HD borde dessutom ha tänkt en del på LW iom försvinnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in