2020-11-02, 18:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Vart går gränsen för dom närmaste?En okänd älskare eller SD? Eller är gränsen ännu längre bort?
SD's motiv var?17 slag indikerar att man slog tills hon tysnade,inget annat

Eftersom SD och LW var ett par i 6-7 år så räknar jag in SD som i den närmaste kretsen. När det är överdrivet våld riktat mot offret så är 9 av 10 närstående till offret. Ingen random mördare slår 17 slag, ingen random mördare hugger offret 30 ggr, ingen random mördare tömmer hela magasinet i offret. Överdrivet våld mot offret betyder att det finns starka känslor för offret. hat är en stark känsla.
Citera
2020-11-02, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Välkommen tillbaka.
När SD efter att blivit hunsad med i månader nån enstaka gång fick tuppjuck på henne så tas det som bevis på att han mördat henne. SD hade ett närmast obegränsat tålamod med Lena. Det är så ofattbart stort att han måste funnit någon njutning av att vara underlägsen.

Nej, han led av att känna sig underlägsen.
Det var just det som var problemet.
Citera
2020-11-02, 19:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis hade det varit till SDs fördel om man hade hittat DNA på brottsplatsen från någon annan, eller hur. Nu har man analyserat ytterligare blodstänk för att försöka utesluta andra gm, vilket alla har kommit tillbaka utan spår från annan.

På det viset är det ju ett sätt att arbeta objektivt. Det kan både utesluta mgm som gm beroende på hur/var DNA återfinns, men det kan även stärka bilden av att det är mgm som är skyldig om man testar många besudlingar.

Här är två exempel på ställen som skulle kunna vara intressanta att få träff på:

A 160, s. 21

"Pinne. D-markering, på marken i inre avspärrningen
Forums materia/nr: 201801008116
I två undersökta besudlingar påvisades blod. Resultaten talar
extremt starkt for att blodet/DNA:! i de två besudlingama
kommer från Wesström ( Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting
För ytterligare två besudlingar erhölls indikation på
blodförekomst men någon DNA-undersökning av dessa har inte
utförts.
"

s 22

"Torr pinne. G-markering inom inre avspärrningen
Forums materia/nr: 201801008119
Pinnen är till större delen täckt av blodlika besudlingar.
Tre blodlika besudlingar undersöktes vidare varvid blod
påvisades. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:!
konnner från Wesström ( Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Två områden (i pinnens ändar) undersöktes avseende
sekret/DNA, men DNA som kan jämföras mot person kunde inte
påvisas.
"
Det kan väl i och för sig vara både viktigt och berömvärt att (i största allmänhet) visa på problem som kan ha med förhållandet mellan könen att göra, men är du verkligen säker på att just det här ärendet vinner på att med så stor ansträngning pressas in i ett könsmaktsordningsperspektiv? Om det nu inte finns någon objektiv bevisning alls mot den här snubben så finns det ingen, och det kan inte någon genusforskare eller åklagare i världen göra någonting åt.
Senast redigerad av Draifos 2020-11-02 kl. 20:08.
Citera
2020-11-02, 20:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Eftersom SD och LW var ett par i 6-7 år så räknar jag in SD som i den närmaste kretsen. När det är överdrivet våld riktat mot offret så är 9 av 10 närstående till offret. Ingen random mördare slår 17 slag, ingen random mördare hugger offret 30 ggr, ingen random mördare tömmer hela magasinet i offret. Överdrivet våld mot offret betyder att det finns starka känslor för offret. hat är en stark känsla.
Jag hoppas att du inte hatar mig men jag håller inte riktigt me dig.
Eller jag håller inte alls med dig men vi e vänner ändå?Vill fan inte få 17 slag ba sådär..
Citera
2020-11-02, 20:51
Medlem
Citat:
låter som ett vettigt bevis. Alla brott utan spår tillskrives SD

Om det inte finns DNA från alternativa gärningsmän på brottsplatsen och ingen annan än MGM uttryckligen har mordhotat BO, så stärker det ju så klart misstanken mot MGM. Hans DNA är ju det enda DNA som hittats på brottsplatsen (ringen) förutom BO:s.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2020-11-02 kl. 21:02.
Citera
2020-11-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Om det inte finns DNA från alternativa gärningsmän på brottsplatsen och ingen annan än MGM uttryckligen har mordhotat BO, så stärker det ju så klart misstanken mot MGM. Hans DNA är ju det enda DNA som hittats på brottsplatsen (ringen) förutom BO:s.
Finns det inget så finns det inget...Dom alternativa kan vara hur många som helst.
Den dna cellen som hittades på ringen säger ingenting(förutom var fingret har halkat in)
Men det har jag redan nämnt ett gäng ggr
Citera
2020-11-02, 21:42
Medlem
Jag tror DNA från S rivsår kan hittas på Ls gröna tröja. T ex höger på ärm eller ryggsidan. Tröjan är ju bara fn i mig inte helt undersökt ordentligt. De har ju bara skurit ut några få bitar tyg och kollat.

Ny undersökning krävs och Stefan bör då oroa sig för att missödet med rivsåret kan leda till upprättelse för L.
Citera
2020-11-02, 22:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Eftersom du inte kan ha en aning om det så är det inte ens en kvalificerad gissning.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-02 kl. 22:35.
Citera
2020-11-02, 22:39
Medlem
Citat:

Nu hittades hans DNA inte på själva BP, det hittades på offret, ett offer som han hade ett långvarigt förhållande med, då blir det lite knepigare.
Citera
2020-11-03, 07:01
Medlem
Citat:
"Så såg det ut. Lena förfölde, hotade, tjatade, vädjade, grät, snackade skit bakom ryggen och anmälde SD 24/7, när han efter att visat ett anmärkningsvärt tålamod till slut reagerar av att hon anmält honom och ryter ifrån blir det till ett i form av "dödshot: vilket han bad om ursäkt för och som exploaterats in absurdum av LW och hennes postuma applåderare i tråden."

"Vadå anmälde 24/7? " Ingen verkar vilja hjälpa dig med det så jag svarar istället.
24/7 är ett begrepp som man lär sig som 4 åring och betyder dygnet runt,asså 24 timmar,7 dagar i veckan.

Mitt inlägg var till S-J.
S-J skriver att LW hotade, förföljde, tjatade, anmälde mm och att det var 24/7.
Detta är en grov överdrift från hans sida då det inte var något LW ägnade sig åt på heltid.

Ps Betackar mig dumma svar/hjälp från din sida innan du lärt dig läsa skriven text! Ds
Citera
2020-11-03, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du behöver vara inne på facebook för att kunna öppna goeocachesiten.

På tal om drönare, minns jag att MV blev väldigt upprörd över EGTs påstående öm att h*n sett bilder från brottsplatsen där man plockat kläder, vilket naturligtvis inte kunnat stämma. MV menade att det aldrig skulle förekomma att man inte plockade upp lösa persedlar utan att stoppa ner dem i skyddande papperspåsar. Vilka bilder hade EGT sett? Drönarbilder trodde EGT.

Vi vet ju att pressen hade drönare som filmade i området. Tyvärr verkade de inte ha filmat bakom planket innan kroppen hittades.

Nu fick jag en otäck tanke, att SD kört med sin drönare, för att kolla hur det såg ut.
Någon granne vittnade ju om att ha sett SD stå och filma åt HDs lägenhets håll vid något tillfälle, vilket hade fått grannen att reagera.

Ok, då förstår jag varför jag inte kom åt geo-inlägget (har dock tidigare kunnat se geoinlägg via tråden utan facebook).

Vad gäller ev drönare när polisen var på BP när LW hittades och kläder togs omhand så kan det inte ha varit SD (vet inte vilken otäck tanke Du fick) han var väl inte hemma vid tillfället (sommarstugan dit HD/SOA åkte efter HD:s förhör... med viss omväg)?

Han kan iof varit hemma innan han tog skydd hos svärföräldrarna och var nyfiken på hur det såg ut där han visste att LW var och tog en sväng med drönaren på lågan för att se hur det såg ut på MP.

Jag kommer inte ihåg datumet som SD/HD blev hämtade av SOA på Arl.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-11-03 kl. 07:25.
Citera
2020-11-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt inlägg var till S-J.
S-J skriver att LW hotade, förföljde, tjatade, anmälde mm och att det var 24/7.
Detta är en grov överdrift från hans sida då det inte var något LW ägnade sig åt på heltid.

Ps Betackar mig dumma svar/hjälp från din sida innan du lärt dig läsa skriven text! Ds
Kom igen,jag hjälpte dig lite på vägen och mer än så var det inte.
Sen att jag verkar lätt efterbliven när jag läser skriven text ska jag väl inte lastas för?

Hur vet du vad LW sysslade med 24/7 (dygnet runt)?Du kan omöjligt veta det.

En liten kram och så blickar vi framåt Tufsan,okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in