Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du behöver vara inne på facebook för att kunna öppna goeocachesiten.
På tal om drönare, minns jag att MV blev väldigt upprörd över EGTs påstående öm att h*n sett bilder från brottsplatsen där man plockat kläder, vilket naturligtvis inte kunnat stämma. MV menade att det aldrig skulle förekomma att man inte plockade upp lösa persedlar utan att stoppa ner dem i skyddande papperspåsar. Vilka bilder hade EGT sett? Drönarbilder trodde EGT.
Vi vet ju att pressen hade drönare som filmade i området. Tyvärr verkade de inte ha filmat bakom planket innan kroppen hittades.
Nu fick jag en otäck tanke, att SD kört med sin drönare, för att kolla hur det såg ut.
Någon granne vittnade ju om att ha sett SD stå och filma åt HDs lägenhets håll vid något tillfälle, vilket hade fått grannen att reagera.
Ok, då förstår jag varför jag inte kom åt geo-inlägget (har dock tidigare kunnat se geoinlägg via tråden utan facebook).
Vad gäller ev drönare när polisen var på BP när LW hittades och kläder togs omhand så kan det inte ha varit SD (vet inte vilken otäck tanke Du fick) han var väl inte hemma vid tillfället (sommarstugan dit HD/SOA åkte efter HD:s förhör... med viss omväg)?
Han kan iof varit hemma innan han tog skydd hos svärföräldrarna och var nyfiken på hur det såg ut där han visste att LW var och tog en sväng med drönaren på lågan för att se hur det såg ut på MP.
Jag kommer inte ihåg datumet som SD/HD blev hämtade av SOA på Arl.