2020-11-03, 14:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Jag hoppas på Biden i natt så jag kan ju svara vad jag tycker. Mycket handlar naturligtvis om att jag anser Trump vara en särskilt olämplig President. Biden väcker inte så mycket entusiasm hos mig men det finns saker med Biden som jag tycker är positiva med honom. Biden är en respekterad center demokrat och jag hoppas och tror att han är mer lämpad än t.ex. Bernie Sanders att kyla av polariseringen i USA. Biden är en man som har haft extrema motgångar i sitt liv men har ändå behållt en positiv människosyn. Han verkar genuint bry sig om andra. Han tar tid att bygga upp personer som också har haft motgångar i sitt liv till skillnad från Trump som hånar dem.

Jag tror helt enkelt att Biden är en lämplig kandidat för att försöka laga broarna mellan Dems och Reps. Men det kommer att vara extremt svårt. Båda partierna älskar att demonisera varandra eftersom det motiverar deras baser. Men att bara välja kandidater som "äger" vänstern eller högern kommer bara att slita USA i tu tills slut.

Herregud, vilket ickesvar. Såhär ser de flesta svar ut; "Jag tror han är snällare än Trump, så... Ja, Biden".
Medlem
winningfeasts avatar
TV4 valvaka är riktigt rolig, bara tjat om att Trump är så hemsk och så har man med Mona Sahlin som också ska kommentera hur hemsk Trump är, hahaha. Nu får vi hoppas att Trump ger oss en riktig comeback och vinner valet återigen trots att han framstår som underdog enligt en del opinionsmätningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Intressant att det är så tydligt att vänstern drivs av hat mot landet, folket och sin ledare.
Högern drivs av kärlek till landet, folket och sin ledare.

Ideological subversion.
Yuri bezmenov varnade USA för detta för 30 år sedan:
(FB) Fd KGB-agent Yuri Bezmenov varnar USA för kulturmarxism (sammanfogade ämnen)
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
När ni propagerar för Biden, glöm inte att det är väldigt troligt att han inte skulle komma att sitta 4 år utan att det snarare handlar om Kamala Harris, i praktiken.
Det räcker alltså inte med att säga vad ni tycker är bra med Biden, ni måste snarare argumentera för vad ni tycker är bra med Harris då ni önskar att denna kvinna ska vara den mäktigaste i världspolitiken.
Det viktiga tycker jag är att inte splittra sönder Republikanerna och USA, så bort med Trump är prio ett. Vem som efterträder Biden under de kommande fyra åren (om det behövs) tror inte jag har så stor betydelse. Gör Harris ett dåligt jobb vinner Republikanerna nästa val.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Media gillar inte frispråkiga debattörer. Varför tror du Alexander Bard fick sparken?

Jag vet.

Läs mellan raderna.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Faktum är att det är en liten rysare detta. Det borde inte behöva vara det, men en sak man får ge Trumpen att han är en riktig spurtare och fighter. Bara för att det är Trump så är det en rysare.

Varför detta inte borde vara en rysare alls:

1. Trump vann valet 2016 med extremt liten marginal och tack vare "tur" i vissa mycket jämna swing states. Någon halv procent sämre, och Trump hade förlorat 2016. Trump ligger nu 6.3% sämre än 2016 i opinionen (i hela landet i stort) i sammanvägda mätningar.

2. År 2016 var Trump ny och kunde vinna genom ett nytt och fräscht (och osynat) budskap. Nu har vi sett vad Trump har ställt till med i fyra år.

3. År 2016 mötte Trump Hillary Clinton som var mycket illa omtyckt i breda lager. Nu möter han Joe Biden som är respekterad bland befolkningen i stort.

Mot bakgrund av detta så är det svårt att se att detta ens ska vara enn rysare.
2020-11-03, 14:12
Medlem
Jag återupprepar. Om Rasmussen Reports har rätt så leder China-Joe endast med 48% mot 47% för Trump och om dessa siffror är riktiga så vinner Trump på elektorerna.

För 3 dagar sedan ledde China-Joe med 49% mot 46% för Trump.

Jag spår inte valutgången. Nu kryper jag tillbaka till en lugnare plats.
2020-11-03, 14:13
Medlem
Wajis avatar
SVT och TV4 jobbar eller bjuder verkligen in Trump Hatare. Att Mona Sahlin får sitta i TV- studio och spy sin galla över Trump och rasismen är ju bara pinsamt. Usch.
2020-11-03, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Underbart, Trump kommer vinna om han tar Florida som vanligt.

Snart har vi tre starka ledare som balanserar varandra Trump, Putin och Xi.

En ny skön världsordning tar form som håller ordning på kaoset från muslimer och andra "satanister".

Tror absolut på ny skräll här. Popcornen väntar.

Ja det är fullständigt nödvändigt att en alfahanne som Trump är president, det skapar ordning i en värld som annars är dömd till kaos.

Man kan inte skicka Kamala Harris i hans ställe och tro att det skulle göra jobbet.
2020-11-03, 14:14
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Intressant att det är så tydligt att vänstern drivs av hat mot landet, folket och sin ledare.
Högern drivs av kärlek till landet, folket och sin ledare.
Intressant hur blind du är. Tycker du det gällde samma sak när det var Obama som var ledare ? Och därför högern tycker om universell vård och liknande för folket och dess bästa.

Det är ju så konstigt hur folk kan göra dessa kommentarer utan sarkasm och faktist tro på det.
2020-11-03, 14:14
Medlem
Jag tror att Biden vinner och att vi lär se honom ta ett övertag ganska tidigt. En stor anledning tror jag är den splittring som Trump har åsamkat samhället, utan minsta försök att reparera den. Men dels också (och kanske den största anledningen) COVID-pandemin.

Om han hade skött pandemin lite bättre och tagit det mycket allvarliga läget för vad det faktiskt är, så kanske han hade kunnat vinna. Men istället har han ignorerat vetenskapens råd och, som Jared Kushner sa det, "tagit tillbaka Vita Huset från läkarna". Jag har inte sett eller hört honom uttrycka omtanke för de hundratusentals som dött. Istället har Donald Jr. sagt att "Det är nästan ingen som dör" samtidigt som USA snittar drygt 1000 döda/dag. Han kände till faran redan innan den slog till, men förminskade och dolde sanningen för folket. Det viktigaste var istället att hans rika vänner skulle få chansen att sälja av lite aktier och tjäna på det.

Trump är en demagog ut i fingerspetsarna och det lämpar sig inte i ett land som USA. Han är för samma metoder vi ser användas i Turkiet av islamisten Erdogan och av kommunisten Xi Jinping i Kina, där man förkastar meningsmotståndare och förespråkar att tysta och fängsla kritiker, eller uppmuntrar till våld eller hot om våld mot desamma.

Trump har aldrig brytt sig om någon annan än sig själv, narcissist som han är, och det Republikanska partiet kommer för en lång tid framöver vara befläckat av det vi sett de senaste fyra åren. Tidigare republikanska väljare överger partiet en masse och röstar på en demokrat för första gången i sina liv. Motståndet mot att förvandla USA till en autokrati tror jag är alldeles för stort för att han ska ha någon chans ikväll.
2020-11-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Faktum är att det är en liten rysare detta. Det borde inte behöva vara det, men en sak man får ge Trumpen att han är en riktig spurtare och fighter. Bara för att det är Trump så är det en rysare.

Varför detta inte borde vara en rysare alls:

1. Trump vann valet 2016 med extremt liten marginal och tack vare "tur" i vissa mycket jämna swing states. Någon halv procent sämre, och Trump hade förlorat 2016. Trump ligger nu 6.3% sämre än 2016 i opinionen (i hela landet i stort) i sammanvägda mätningar.

2. År 2016 var Trump ny och kunde vinna genom ett nytt och fräscht (och osynat) budskap. Nu har vi sett vad Trump har ställt till med i fyra år.

3. År 2016 mötte Trump Hillary Clinton som var mycket illa omtyckt i breda lager. Nu möter han Joe Biden som är respekterad bland befolkningen i stort.

Mot bakgrund av detta så är det svårt att se att detta ens ska vara enn rysare.

Men ändå ryser du?? Jag utesluter inte att du har rätt. Men det blir hårt ändå, pollsen spökar för mycket i våra hjärnor.

Jag måste krypa tillbaka lite nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in