2020-11-02, 23:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo jag gillar traditioner som sagt och tycker det ska vara kvar. Men det blir lite märkligt i nuvarande läge bara.

Förresten kom jag att tänka på att man sällan ser medaljer? Vet inte hur de ser ut ens. Minns att Walker la upp nån bild på cupmedaljen och tror jag sett en bild på när vi tog lilla silvret 2017 men annars har jag nog inte sett.
Ni får vinna lite mer. Här nere i Malmö ligger de och skräpar lite varstans.
Citera
2020-11-02, 23:42
Medlem
Citat:
Jo jag gillar traditioner som sagt och tycker det ska vara kvar. Men det blir lite märkligt i nuvarande läge bara.

Förresten kom jag att tänka på att man sällan ser medaljer? Vet inte hur de ser ut ens. Minns att Walker la upp nån bild på cupmedaljen och tror jag sett en bild på när vi tog lilla silvret 2017 men annars har jag nog inte sett.
Brukar vara en liten medaljcermoni efter slutsignalen sista omgången. Medaljer delas ofta ut framför berörda lags klack. Men det är väldigt avskalat och sällan något som ens syns i tv då fokus brukar vara på guldlaget. Medaljerna brukar delas ut i en ask och inte hängas runt halsen.

Typ såhär kan ett medaljbord se ut:
https://www.fotbollskanalen.se/ImageHandler.axd?epslanguage=sv&guid=09460b24-bc7a-4e76-8227-3c4c98967c73&imageFormat=original
Citera
2020-11-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Schema sista fyra / 538 tippar:
Göteborg: HIF (b), BKH (h), ÖFK (b), IKS (h) / 29p
Falkenberg: IFE (h), IFKN (b), HIF (b), MAIF (h) / 27p -17
Helsingborg: IFKG (h), IFE (b), FFF (h), IFKN (b) 27p -16
Kalmar: ÖSK (b), DIF (h), AIK (b), BKH (h) 24p

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/allsvenskan/

Helt klart är iaf att Kalmar ligger pyrt till, sist och utan inbördes möten kvar.
Falkenberg "The Great Esacape" FF igen?

Édit: Varberg kan nog hamna nedanför Göteborg
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-11-02 kl. 23:56.
Citera
2020-11-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad är det för skämt på Friends?
Hur kan det inte bli straff för Varberg där?
Vad krävs för att få straff mot AIK egentligen?!
Tja, mer än att Bahoui sparkar bort bollen framför en Varbergspelare.
https://twitter.com/Dplay_Sport/stat...335826437?s=19
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-11-02 kl. 23:54.
Citera
2020-11-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Du är medveten om att det bara är 15 andra lag i serien att möta va? Om du tar de 12 senaste matcherna är sannolikheten relativt stor att du kommer få möta ganska många av de lag som gjort flest mål...
Absolut. Tio för en klassisk formidabel. Nu fyra insläppta senaste tio.

Är Bartosz 4-4-2 till och med än mer defensiv än Norlings 5-3-2? Jag trodde ett tag att 4-3-3 skulle vara det som skulle vara gnagetframtid.
Citera
2020-11-03, 00:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ni får vinna lite mer. Här nere i Malmö ligger de och skräpar lite varstans.
HAHAHAHA så rolig du är. Under min livstid har vi vunnit 3 titlar mer än er. Vi är dessutom regerande mästare (ja ni kommer ta över det snart) och Sveriges mest framgångsrika idrottsförening, så väldigt skevt att larva sig så mot en Djurgårdare.
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
Brukar vara en liten medaljcermoni efter slutsignalen sista omgången. Medaljer delas ofta ut framför berörda lags klack. Men det är väldigt avskalat och sällan något som ens syns i tv då fokus brukar vara på guldlaget. Medaljerna brukar delas ut i en ask och inte hängas runt halsen.

Typ såhär kan ett medaljbord se ut:
https://www.fotbollskanalen.se/ImageHandler.axd?epslanguage=sv&guid=09460b24-bc7a-4e76-8227-3c4c98967c73&imageFormat=original
Jo precis. Det känner jag till. Men hade varit kul att se en närbild.

Edit: googlade fram en bild https://www.svenskfotboll.se/nyheter/serier/2018/4/guld-stort-silver-litet-silver-och-brons/ men sällan nån spelare visar upp de. Bara massa bilder med pokalen.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-11-03 kl. 00:17.
Citera
2020-11-03, 00:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
HAHAHAHA så rolig du är. Under min livstid har vi vunnit 3 titlar mer än er. Vi är dessutom regerande mästare (ja ni kommer ta över det snart) och Sveriges mest framgångsrika idrottsförening, så väldigt skevt att larva sig så mot en Djurgårdare.
"Under din livstid", det var ju också ett fantastiskt mått för framgång

I diskussionen om vilka som är Sveriges genom tidernas största fotbollsklubb är ni så klart inte med ens i marginalen. Om vi ska köra med dina debila jämförelser: vi har en 23-åring i laget som snart har fler sm-guld än vad ni som klubb lyckats skrapa ihop på 50 år.
Senast redigerad av johnny_vicious 2020-11-03 kl. 00:45.
Citera
2020-11-03, 00:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
"Under din livstid", det var ju också ett fantastiskt mått för framgång

I diskussionen om vilka som är Sveriges genom tidernas största fotbollsklubb är ni så klart inte ens med ens i marginalen. Om vi ska köra med dina debila jämförelser: vi har liksom en 23-åring i laget som snart har fler sm-guld än vad ni som klubb lyckats skrapa ihop på 50 år.
Och? Du skriver som om jag höll på en förlorarförening som bajen typ men jag håller på Sveriges mest framgångsrika. I fotboll 12 SM-guld och 5 cuptitlar. Inte ens med? Det är delat fjärde mest genom tiderna sett till SM-guld.

Under min livstid har jag haft möjlighet att se guldmedaljer mer ofta än jag kunnat sett medaljer till mff. Det var så jag menade.

Ditt försök till att vara rolig var.. roligt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-11-03 kl. 01:27.
Citera
2020-11-03, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Falkenberg "The Great Esacape" FF igen?

Édit: Varberg kan nog hamna nedanför Göteborg

Varberg klarar sig precis!
Citera
2020-11-03, 06:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
HAHAHAHA så rolig du är. Under min livstid har vi vunnit 3 titlar mer än er
Citat:
. Vi är dessutom regerande mästare (ja ni kommer ta över det snart) och Sveriges mest framgångsrika idrottsförening, så väldigt skevt att larva sig så mot en Djurgårdare.

Jo precis. Det känner jag till. Men hade varit kul att se en närbild.

Edit: googlade fram en bild https://www.svenskfotboll.se/nyheter/serier/2018/4/guld-stort-silver-litet-silver-och-brons/ men sällan nån spelare visar upp de. Bara massa bilder med pokalen.

Citat:
Och? Du skriver som om jag höll på en förlorarförening som bajen typ men jag håller på Sveriges mest framgångsrika. I fotboll 12 SM-guld och 5 cuptitlar. Inte ens med? Det är delat fjärde mest genom tiderna sett till SM-guld.

Under min livstid har jag haft möjlighet att se guldmedaljer mer ofta än jag kunnat sett medaljer till mff. Det var så jag menade.

Ditt försök till att vara rolig var.. roligt.

Räknar du medaljer i bowling, kanot och dart där också? Förlåt men det skriker förlorarförening om er när du försöker dra upp medaljer inom idrott i allmänhet, vi är en fotbollsklubb och vi är bäst i Sverige, i nutid och dåtid. Det är det som är räknas.
Att vara en framgångsrik idrottsförening är knappast relevant i sammanhanget.

Inte sett någon här gratulera MFF till guldet än, vi var ju så jävla dåliga som inte vann på två säsonger. Men nu kommer guldet äntligen him igen! Det när alla lag spelat på lika villkor, dvs utan publik. Vill bara ge fingret till alla som gjorde narr av oss innan säsongen men stannar där. Mot 21an!
Citera
2020-11-03, 08:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
[b]

Räknar du medaljer i bowling, kanot och dart där också? Förlåt men det skriker förlorarförening om er när du försöker dra upp medaljer inom idrott i allmänhet, vi är en fotbollsklubb och vi är bäst i Sverige, i nutid och dåtid. Det är det som är räknas.
Att vara en framgångsrik idrottsförening är knappast relevant i sammanhanget.

Inte sett någon här gratulera MFF till guldet än, vi var ju så jävla dåliga som inte vann på två säsonger. Men nu kommer guldet äntligen him igen! Det när alla lag spelat på lika villkor, dvs utan publik. Vill bara ge fingret till alla som gjorde narr av oss innan säsongen men stannar där. Mot 21an!
IWannabeAdored räknar vara Idrottsföreningar. Så han menar att Djurgården har fler guld än Malmö.
Citera
2020-11-03, 08:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Var ju inte straff.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tja, mer än att Bahoui sparkar bort bollen framför en Varbergspelare.
https://twitter.com/Dplay_Sport/stat...335826437?s=19

Alla som inte håller på AIK ser att det är en solklar straff.
Du kan inte hoppa in i ryggen på en motståndare på det sättet (oavsett om du nuddar bollen samtidigt).
Stor chans att ni hade sagt samma sak om rollerna hade varit ombytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in