2020-11-02, 21:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Både MFF och AIK vinner med 1-0. Hur gör man så? Helt främmande för mig som Peking-fan, för vi har ju vunnit exakt noll matcher där vi bara gjort ett mål.

Har legat i vårt DNA sedan 70-talet.

...
Nu tar ni tag i det och vinner till helgen, Djurgården och Elfsborg, så vi slipper mästare i kavaj-grejen.
Citera
2020-11-02, 21:25
Medlem
zebra121s avatar
Då är vi kvar på nedflyttningsplats och kommer så vara efter 30 omgångar. Mellberg är pinsam som inte ger Gero ett inhopp. Istället ger han en back och en mittfältare chansen. Det är så jävla löjligt. Fy fan.

Västerås, Öster, Gais och Akropolis. Här kommer vi.
Citera
2020-11-02, 21:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Då är vi kvar på nedflyttningsplats och kommer så vara efter 30 omgångar. Mellberg är pinsam som inte ger Gero ett inhopp. Istället ger han en back och en mittfältare chansen. Det är så jävla löjligt. Fy fan.

Ni slår IFK för fan. Ryck upp er!
Citera
2020-11-02, 21:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

För det första finns det ju inga bra spelare i Helsingborg. Kollar man truppen så är den lika sexig som Göteborgs, om man räknat bort Göteborgs hemvändare (Som inte gör nån större skillnad, men ändå).

För det andra så har väl 2/3 av denna miserabla trupp i fråga varit skadad 90% av säsongen.

Kan inte förvänta sig annat än att Heif åker ur.
Citera
2020-11-02, 21:40
Medlem
Schema sista fyra / 538 tippar:
Göteborg: HIF (b), BKH (h), ÖFK (b), IKS (h) / 29p
Falkenberg: IFE (h), IFKN (b), HIF (b), MAIF (h) / 27p -17
Helsingborg: IFKG (h), IFE (b), FFF (h), IFKN (b) 27p -16
Kalmar: ÖSK (b), DIF (h), AIK (b), BKH (h) 24p

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/allsvenskan/

Helt klart är iaf att Kalmar ligger pyrt till, sist och utan inbördes möten kvar.
Citera
2020-11-02, 21:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Schizofren man är i sitt supporterskap. Allt kändes skit, så vänder vi mot mff och får 3 raka vinster. Då är man lycklig. Sen idag känns det skit igen. Men är ju en jävla märklig säsong,

Blir ju helt annat gnaget vi möter på söndag jämfört med sist. Tror på torsk, får vara nöjd med kryss. Bara vi blir 3a så är jag nöjd. Efter ha kollat minnen från guldet för exakt ett år sen minns jag att man redan då såg fram emot att resa med blårandiga dårar till ett annat land. Hoppas verkligen man får det nästa år (och att det blir ett bra land)

Om man får stora eller lilla silvret bryr man ju sig inte om. Är ju värdelöst förresten att bli 4, missa Europa men så får man ändå en medalj. Meningslöst även om jag gillar traditioner så känns det lite skevt att ge ett besviket lag som missat Europaspel medaljer.
Citera
2020-11-02, 21:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Schizofren man är i sitt supporterskap. Allt kändes skit, så vänder vi mot mff och får 3 raka vinster. Då är man lycklig. Sen idag känns det skit igen. Men är ju en jävla märklig säsong,

Blir ju helt annat gnaget vi möter på söndag jämfört med sist. Tror på torsk, får vara nöjd med kryss. Bara vi blir 3a så är jag nöjd. Efter ha kollat minnen från guldet för exakt ett år sen minns jag att man redan då såg fram emot att resa med blårandiga dårar till ett annat land. Hoppas verkligen man får det nästa år (och att det blir ett bra land)

Om man får stora eller lilla silvret bryr man ju sig inte om. Är ju värdelöst förresten att bli 4, missa Europa men så får man ändå en medalj. Meningslöst även om jag gillar traditioner så känns det lite skevt att ge ett besviket lag som missat Europaspel medaljer.

Jag har också suttit och kollat på vad som hände för ett år sen. Samt Haninge-Sumpan matchen som spelades för nån dag sen. Den var fan mer välspelad än FFF-DIF
Citera
2020-11-02, 22:03
Medlem
DikTs avatar
Vad är det för skämt på Friends?
Hur kan det inte bli straff för Varberg där?
Vad krävs för att få straff mot AIK egentligen?!
Citera
2020-11-02, 22:41
Medlem
Den där sopan Ekberg igen. Han borde inte få döma en flickjunior match !
Citera
2020-11-02, 22:49
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Visserligen ingen som skryter med fjärdeplatsen såklart, men den traditionen är ju mer än 50 år äldre än Europacupen.
Citera
2020-11-02, 22:59
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad är det för skämt på Friends?
Hur kan det inte bli straff för Varberg där?
Vad krävs för att få straff mot AIK egentligen?!

Var ju inte straff.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Varför är oddset 1.83 på gnaget ikväll? Orimligt högt. Var bara att tacka och ta emot och lasta in några lakan.

Sluta nu. Inga äkta bajare har lakan. En nerbajsad luftmadraas på sin höjd kanske.
Senast redigerad av Commissary 2020-11-02 kl. 23:01.
Citera
2020-11-02, 23:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Visserligen ingen som skryter med fjärdeplatsen såklart, men den traditionen är ju mer än 50 år äldre än Europacupen.
Jo jag gillar traditioner som sagt och tycker det ska vara kvar. Men det blir lite märkligt i nuvarande läge bara.

Förresten kom jag att tänka på att man sällan ser medaljer? Vet inte hur de ser ut ens. Minns att Walker la upp nån bild på cupmedaljen och tror jag sett en bild på när vi tog lilla silvret 2017 men annars har jag nog inte sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in