2020-11-02, 22:57
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Jag vill tro att du har rätt.. men jag är osäker på om Trump verkligen kommer få sitta kvar!

Jag kan garantera dig att Trump kommer vinna, jag är så säker att jag kommer att radera mitt flashback konto om jag har fel.. tror du att någon av alla Biden stollar vågar garantera samma sak?
2020-11-02, 22:59
Medlem
Sluta baja på er :
Trump vinner landslide. Pollsen ljuger, hur gick 2016?
Jag ser fram emot cringde moments imorgon/övermorgon både i svensk och amerikansk tv.

Luta dig tillbaka och enjoy the Maga train 🚉 🇺🇸
2020-11-02, 23:01
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Och som var det enda OU som prickade rätt 2016

Hur känns det just nu?

Gråten i halsen redan?

Skriver upp dig på listan, tillsammans med Nixter, med flashbackare jag ska evigt svära min intellektuella underlägsenhet till om Trump vinner
Hoppas du har rätt
Wow, this is it folks! Can you believe it?
4 years of edge of your seat fun all comes down to one day of nut-crushing terror!
2020-11-02, 23:01
Medlem
Grattis världen om Trump får en period till. Hahaha. Kanske bra att allt går åt helvete.
2020-11-02, 23:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Av de solstater du räknar upp så tror jag Biden har störst möjlighet i Arizona och möjligtvis North Carolina. Blockar han Trump i bara en av dessa så är det över för Trump.

Men tar Trump alla dessa så står slutstriden i Pennsylvania som du säger. Kan bli ruggigt. Idag har det kommit ut 12 (!) polls från Pennsylvania. 10 av dem har Biden i ledning, 2 har Trump i ledning.
Genomsnittet är 3.9% ledning för Biden.

Arizona är redan förlorat för Biden. Finns inte en chans att han tar denna stat. Republikanerna har 2,5-3 röster per Demokrat imorgon, det skiljer 6000 röster, dom skulle behöva flera hundratusen i försprång för att ha den minsta chans.
https://www.saguarostrategies.com/arizona-ballot-returns

Pennsylvania. För bara några dagar sedan ledde Biden allt med minst 5% helst 10%. Dina polls är bluff och du det det säkert, allt rasar sammans som ett korthus, självklart kan polls som för några dagar sedan gav Biden ett ointagligt försprång nu ge Trump samma försprång. Pennsylvania kommer efter andra debatten och Bidens nedläggning av två av Pennsylvanias huvudindustrier vara omöjligt att vinna.

Pennsylvania ser ut så här (ungefär)

- Biden leder med ca 750.000 röster inför valdagen
- Trump kommer erhålla ca 2.6 miljoner röster imorgon
- Biden kommer erhålla ca 1.5 miljoner röster imorgon

Trump vinner Pennsylvania

Poff !
2020-11-02, 23:02
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Pollsen ljuger, hur gick 2016?

Bättre än 2018.
2020-11-02, 23:04
Medlem
ziracorns avatar
Trumpen tar FLO, GA, IOWA, OHIO, ARIZONA. (+ TEXAS såklart - bara äckel-CNN som spekulerar om en Biden-vinst där).
Men det räcker ju inte.

Nevada - nej. Mich - nej. Wisc - nej. Minne - absolut nej!

NC? - Nä, tror han förlorar med ett par hundra röster.
PN? - Nej. Fittorna har redan svikit honom.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du kan vara lugn. Trump kommer förlora. Jag vet det.

För dig "Tompa"..

Är ju bosatt i norge, var ut en sväng med bilen 3-4 tiden och hade på radion. NRK hade en journalist nere i florida som hade vart på Trumps rallie där igår. Han beskrev sin upplevelse. Folk hade kommit 6-7 timmar innan Trump. Tydligen en liknande säkerhetscheck som på flygplatser, det mäts feber och munbind är ett måste. Dessvärre tar folk av dessa så fort de har kommit in på området.

Nåväl nu till sakens kärna (som journalisten poängterade) :

Det var ju mycket hispanics där och journalisten sade att många identifierade sig som dems egentligen, men de har sett allt det goda Trump har gjort !

Han avslutade med att dra upp en hispanic-kvinna, som syntes att msm behandlade honom orättvist. Hon använde även orden "Fake news" !
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Kanske det, vill bara att alla Biden fjantar ska betta emot mig så jag kan länka dem bilder på deras inlägg där de lovade att ta bort deras konton om Biden vann.. men de tror inte själva på Biden vinst så de vågar inte

Vilket aldrig kommer hända

Tja, jag gillar inte Biden vidare mycket. Men valet mellan Biden och Trump är ungefär som att välja mellan tråkig mat och bajs, och då vet jag vad jag föredrar.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast bästa är om Trump vinner. Bara för att liberal elit ska få en spark i arsle. Finns inget finare när det går åt skogen för folk som har det bra.

Jag håller inte med om att de miljoner som är beroende av Obama Care har det så värst bra.
Avstängd
Att USA tillåter "poll watchers", alltså amatörpolitiker eller gräsrotsaktivister utsedda av vardera de båda stora partierna som får lov att gå nära inpå enskilda väljare, ifrågasätta deras rätt att rösta, konfrontera dem eller förolämpa dem - ja, överhuvudtaget uppträda som påflugna och spydiga extra valövervakare, som om de hörde till valdistriktets persona, är för fan häpnadsväckande, men det är tydligen en gammal och omhuldad tradition over there.

Citat:
Ursprungligen postat av Pacific Standard
In all but four states, private citizens can challenge someone’s right to cast a ballot on or before Election Day. And in most places, the burden of proof then falls on the voter.

The potential impact of poll observers varies by state, depending on each state’s rules about who can monitor voting, what credentials a voter needs to get a ballot and what a citizen must do if challenged. Adam Gitlin, counsel for the Democracy Program of New York University School of Law’s Brennan Center for Justice, said an influx of inexperienced watchers could create bottlenecks, particularly if they raise systematic challenges based on voters’ race, religion, or ethnicity.

“There’s actually a risk that, in a more disorganized way, people are going to be showing up to the polls, they won’t know the law, and they’ll be engaging in discriminatory challenges,” Gitlin said. “That can create the potential for a lot of disruption, longer lines because each voter takes longer to vote, and potentially discouraging and intimidating voters from coming to the polls.”

In 46 states, the laws permit private citizens to challenge a voter’s registration on or before Election Day, according to a 2012 survey by the Brennan Center. At least 32 states and the District of Columbia also allow political party designees to mount Election Day poll challenges, according to a ProPublica review of state statutes.

“There’s actually a risk that, in a more disorganized way, people are going to be showing up to the polls, they won’t know the law, and they’ll be engaging in discriminatory challenges.”

In many of those states, the person bringing a challenge needs little if any evidence, with the burden of proof falling on voters accused of being ineligible. According to the Brennan Center, only 15 states require supporting documentation to be included as part of a polling place challenge. In Wisconsin, any voter can challenge someone’s ballot based on the suspicion that they are not qualified. The same goes in Virginia, Oregon, and South Carolina.

https://psmag.com/news/the-problem-with-poll-watchers

I min föreställningsvärld förtjänar sådana typer, som agerar valövervakare på nåt skumt eget mandat men med halv- eller kvartsofficiell status (via sina partier), bara det klassiska MAD-svaret på sina frågor: "Det kommer inte dig vid alls, ditt avskum!"
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-02 kl. 23:06.
2020-11-02, 23:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Skriver upp dig på listan, tillsammans med Nixter, med flashbackare jag ska evigt svära min intellektuella underlägsenhet till om Trump vinner
Hoppas du har rätt
Wow, this is it folks! Can you believe it?
4 years of edge of your seat fun all comes down to one day of nut-crushing terror!

Din intellektuella underlägsenhet var redan klar efter att du började promota en Presidentkandidat som tror han tävlar mot George.

Lycka till med det där, timing verkar inte vara Bidens bästa gren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in