2020-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er jo heller ikke slik at de ikke har vært på ferier. Jeg mener da bestemt at vitner har fortalt at de har vært på utenlandsreiser sammen med paret. Det har blitt nevnt at ekteparet hadde planlagt en utenlandsreise høsten /vinteren 2018.

Hvis TH er skyldig, og alt er planlagt over lang tid, ville det jo være smart av TH å bestille denne reisen i god tid før forsvinningsdagen, men mye har jo vært ut uforutsigbart pga Korona-pandemien.

Selvfølgelig ikke. De har reist og kost seg som andre ektepar, og AEH har fått smykker og gaver hos sin ektemann. Helt normalt mao.
Citera
2020-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hun kom seg fort ned på jorden igjen etter sin trivelige utenlandsreise med kommentaren at rastafletter ikke tar seg ut på en 60-åring. Synes avslutningen på den meldingen på FB er trist, og tyder på at hun har fått en gledesdrepende kommentar.

Jeg nevnte dette med rastafletter for dattera vår. Hun har runda 40.
Vet du hva hun svarte? : "Hadde mamma(62) kommet fra frisøren med rastafletter, ville jeg blitt flau. Et krampaktig forsøk på å se yngre ut".
Det var hennes mening, men jeg har respekt for at andre har andre meninger.
Citera
2020-11-02, 21:38
Medlem
Hva er det med Nrk, som får de til å lage noe slikt som dette? :
https://www.nrk.no/satiriks/advokat-svein-holden-rader-tom-hagen-til-a-si-nei-til-politiet-og-ja-til-skal-vi-danse-_satiriks_-1. 15226663
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-02 kl. 21:43.
Citera
2020-11-02, 21:44
Medlem
Citat:
Jeg håper at vitner har gått til politiet med det de vet om at hun måtte dele på utgifter, hvis de ikke fant bevis på det blant kvitteringer og notater. De vet jo allerede at hun ikke hadde råd til en helgetur, for det lå jo åpent.

Jeg har allerede kommentert dette med at hun ikke hadde råd til en helgetur. Sakset fra en kommentar til Gina33:

"Jeg tror ikke AEH hadde det så vanskelig økonomisk, at hun var tvunget til å arbeide på Fut*rum. Jeg har forstått det slik at hun hadde en deltidsstilling. Jeg tror motivasjonen for å jobbe, var å møte tidligere kolleger, folk hun sikkert har kjent i mange år. Og hvorfor søkte hun seg til Fut*rum.? Valgte hun frivillig å dele enda mer tid med den påstått psykopatiske TH?

Denne er et svar til FB-kommentaren

"Jeg kan ikke kommentere meldinger på FB, da må jeg lese hele dialogen. Og nå er de slettet. Vedkommende som reagerte på dette, burde tatt et skjermbilde, hvis h*n fant dette oppsiktsvekkende. Det kan ikke vært andre enn AEH som slettet disse påståtte kommentarene. Hvorfor gjorde hun i så fall det?"
Citera
2020-11-02, 21:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jeg håper at vitner har gått til politiet med det de vet om at hun måtte dele på utgifter, hvis de ikke fant bevis på det blant kvitteringer og notater. De vet jo allerede at hun ikke hadde råd til en helgetur, for det lå jo åpent.
Är det inlägget där hon skämtar om att hon inte har råd som du syftar till?
Citera
2020-11-02, 21:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva er det med Nrk, som får de til å lage noe slikt som dette? :
https://www.nrk.no/satiriks/advokat-svein-holden-rader-tom-hagen-til-a-si-nei-til-politiet-og-ja-til-skal-vi-danse-_satiriks_-1. 15226663
När syftet med avhör enbart är till för att sätta dit klienten och få den att framstå i dålig dager så ska man som försvarsadvokat avråda sin klient från vidare möten med polisen. Det är polisen som har bevisbördan, inte den misstänkte.
Citera
2020-11-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg nevnte dette med rastafletter for dattera vår. Hun har runda 40.
Vet du hva hun svarte? : "Hadde mamma(62) kommet fra frisøren med rastafletter, ville jeg blitt flau. Et krampaktig forsøk på å se yngre ut".
Det var hennes mening, men jeg har respekt for at andre har andre meninger.

Rastafletter ser kun bra ut på afroafrikanere eller unger. Veldig lite pent på alle andre
Citera
2020-11-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Man finner sikkert en eller annen som mener å ha forsket seg fram til at man ikke kan se at folk lyver. Og man finner forskere som sier at jorden er flat, og kommer med masse argumenter for det.
Et av argumentene er at hvis et fly skulle fly til Asia, og det var innstilt på autopilot, så ville det kommet lengre og lengre fra jorden hvis jorden var rund, og til slutt ende opp i verdensrommet. Ergo må jorden være flat.
Tilbake til det med løgn. Du nevner pokerspillere. Har du lagt merke til at mange pokerspillere bruker solbriller? Hva tenker du at grunnen er? At man ikke skal se reaksjonene? Om de blir glad, sint, redd eller skuffet osv. Og det samme er det med å se om man lyver. Det handler om reaksjoner som ikke kan kontrolleres. Du kan søke på youtube og skrive inn: how to see if somebody lie.
En av videoene er av en gammel etterforsker fra FBI, og han sier at han kan se umiddelbart om noen lyver. Det er ikke så vanskelig se her at TH lyver.
Og det at han plutselig knekker sammen å begynner å gråte. Bare psykopatisk skuespill. Typisk psykopater å spille på samvittighet for å bli trodd. Man ser ingen tegn til at han skal begyne å gråte. Ikke blank i øynene eller skjelven på lippene. Plutselig lukker han øynene og later som at han begynner å gråte. Men ingen tårer eller hiksting etter luft.

Bevier som ikke er tunge nok sier du. Men de er vel ikke ferdig med etterforskningen. Og det som man ser så langt, tegner et klart bilde av at han er skyldig.

Du demonstrer at du ikke forstår så mye av vitenskap.

For å finne frem til om noe er sannsynlig, må man sammenstille mange forskningsresultater. Det holder ikke at en forsker har funnet ut at jorden er flat. Det holder heller ikke å bruke YouTube som kilde, og at pokerspillere bruker solbriller er altså ikke et bevis på at folk som sitter og ser på Dagsrevy-innslaget med TH er i stand til å se at TH ljuger.

Her er en artikkel fra New York Times som forteller litt om hvor liten sjanse vi har til å ferske folk som ikke snakker sant ved å lese kroppsspråket deres.

https://www.nytimes.com/1999/05/11/health/to-tell-the-truth-it-s-awfully-hard-to-spot-a-liar.html

Og jeg tror du egentlig er enig. Tenk deg om bevisene i en rettsak skulle være basert på «jeg ser på ham at han lyver.»

Det er ikke jeg som sier at politiet ikke har tunge nok bevis. De sa det selv i helgen.

« - For å ta ut en tiltale skal de samlede bevisene være så gode at det holder til en domfellelse i retten. Vi er fortsatt midt i en etterforskning. På nåværende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjør at vi kan ta ut en tiltale, sier politiinspektør Agnes Beate Hemiø til Nettavisen.»
Senast redigerad av Sandemose 2020-11-02 kl. 22:29.
Citera
2020-11-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
gjelder dette alle i politiet eller er noen verre enn andre. Hvilke personer eller stillinger mener du er mest idioter. Hva med innleid ekspertise. Disse er ikke politi, men må også være idioter styrt av politiet. Kan du nyansere litt mer så vi får vite mer om disse idiotene. Mulig du forveksler de med de du ble offer for om du var uskyldig da. Du får saksøke politiet så vinner du nok fram skal du se.

Ja, jeg mener alle.
Citera
2020-11-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
McCann är inte uppklarat men han hade sannolikt rätt anser många i polisen. Sorry off topic.

Morsomt at det er politiet som mener han har rett.
Citera
2020-11-02, 22:01
Medlem
Jeg vet ikke om TH har drept sin "kjære" hustru. Mye tyder på det, men ingen VET! Derfor diskuterer vi her, for å FORSTÅ hva og hvem som kan ligge bak. Jeg skjønner bare ikke at noen kan mene at ekteskapet bar preg av likeverd. Mange her synes det er helt ok at TH prioriterte egne interesser, altså jobb og at hun ikke hadde grunn til å klage over å ikke få ta del i godene. Han har ikke på noen måte trygget AEH`s økonomiske status. Jeg kan ikke begripe det. Dette handler ikke om dyre møbler eller jåleri, men om trygghet for begge parter. IKKE bare for TH. Argumenter gjerne, men jeg nekter å tro at noen på alvor mener at TH har vært en real ektemann mht til det økonomiske.
Citera
2020-11-02, 22:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg vet ikke om TH har drept sin "kjære" hustru. Mye tyder på det, men ingen VET! Derfor diskuterer vi her, for å FORSTÅ hva og hvem som kan ligge bak. Jeg skjønner bare ikke at noen kan mene at ekteskapet bar preg av likeverd. Mange her synes det er helt ok at TH prioriterte egne interesser, altså jobb og at hun ikke hadde grunn til å klage over å ikke få ta del i godene. Han har ikke på noen måte trygget AEH`s økonomiske status. Jeg kan ikke begripe det. Dette handler ikke om dyre møbler eller jåleri, men om trygghet for begge parter. IKKE bare for TH. Argumenter gjerne, men jeg nekter å tro at noen på alvor mener at TH har vært en real ektemann mht til det økonomiske.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in