2020-11-02, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Samme svar som sist.

Ja, det er jo noe som heter at den som tier samtykker.
Citera
2020-11-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hør om Monero-tracing. Fra firmaet som selger tracing tools til myndighetene.
Jeg skal kose meg, vet ikke hvor bra "toolen" funker dog. Men tror ikke dette er den eneste digitale innfallsvinkelen. En annen mulighet er tradisjonell bank/nettovervåkning, dersom de allerede kan identiteten til gjerningsmennene.

https://www.youtube.com/watch?v=w5rtd3md11g

Jeg tror denne saken står og faller på kryptosporet. Knekkes denne koden, har man løst saken. Først da vil man få tilståelser. Skjønner en eller flere gjerningspersoner at de sitter i garnet, vil de begynne å snakke. Og det første de tenker på, er strafferabatt.
Jeg håper inderlig på en oppklaring, men per nå ser det mørkt ut.
Citera
2020-11-02, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ja, sikkert. Greit nok at hun ikke var jålete og kravstor, men en mann med enorm rikdom burde for skams skyld vært litt opptatt av å glede sin kone med ferier, oppussing hvis hun ønsket det og vært raus med henne på alle måter. Jeg hadde vært så til de grader irritert hvis min mann hadde vært styrtrik og gjerrig mot meg som han liksom elsker over alt på jord. Ingen skal få meg til å tro at AE syntes det var greit å spinke og spare til det mest nødvendige. Det betyr ikke at jeg mener hun var forsagt og ikke motsa TH, hun virker som en utadvent og oppegående dame, forhåpentligvis med meningers mot. Vil tro TH ikke er til å rikke i uoverenstemmelser. Sta og vrang vil jeg tro.

Ja, de var nok ikke mye på ferier. Det kan vi se utav hennes facebookprofil.
Sist, var mange år siden, da hun kom hjem med rastafletter som det sto. TH var ikke med på ferie. Virker ikke som han brydde seg så mye om å pleie forholdet.
Antakelig har hun betalt for det selv med arvepengene av sin mor.
Citera
2020-11-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er jo noe som heter at den som tier samtykker.

Et annet uttrykk: Tomme tønner ramler mest.
Citera
2020-11-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg har forstått det slik at hun arvet litt penger som hun brukte på ferier etc, dvs at hun spanderte på TH! Du synes han virker som en raus, god ektemann?

Ja, du har forstått det slik. Dette vet hverken du eller jeg noe om.
Derfor er du med på et spre et rykte. Men det var kanskje det som var meningen?
Jeg vet ikke om han var en god og raus ektemann. Men hvis jeg ukritisk tar alle rykter for god fisk, så var han ikke det.

Jeg tar ikke alle rykter for god fisk. Der for kan jeg heller ikke besvare spørsmålet.
Det er mange i tråden som har en agenda. Den går ut på spre flest mulig rykter, det hele er veldig lett å gjennom å gjennomskue.
Det ble fortalt at AEH måtte betale husleie i S4. Er du en av de som virkelig tror på dette?
Citera
2020-11-02, 18:44
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Siden i går har denne tråden flommet over av innlegg fra selvoppnevnte eksperter på kroppsspråk.

Morsomt.

Særlig siden den tyngste forskningen på dette området kan fortelle at det ikke finnes beviser på at man kan finne ut om folk ljuger ved å tolke kroppsspråk.

(Enhver pokerspiller vet selvfølgelig at kroppsspråk kan avsløre deg. Men, når de flinkeste forskerne oppsummerer all forskning på dette, er altså konklusjonen at man ikke kan bruke kroppsspråktolkning som en løgndetektor. Det er alt for mange feilkilder, alt for mye conformation bias inne i bildet, og konklusjonen er at man ikke kan finne ut om folk ljuger eller snakker sant ved å se om de flakker med blikket eller flytter på fingrene.)

Jeg forstår at mange vil at TH skal være skyldig, men sorry folkens, et intervju på TV bidrar ikke i så måte.

Det som derimot er sikkert er at politiet nylig fortalte at de ikke har beviser som er tunge nok til å tiltale TH.

Hva kan de gjøre med det? Redde sin egen karriere. Hvordan? Ved å frafalle siktelsen på et tidspunkt hvor det er mye støy i mediebildet, for eksempel til onsdag når Trump taper valget, eller litt senere i år når politiet innhøster en velfortjent seier, og Bertheussen dømmes til noen måneder i fengsel.

Helt til sist: Slutt med dette kroppsspråkvrøvlet nå!

Bruk heller tiden på å tenke gjennom hva politiet burde gjort annerledes for å oppklare kidnappingen.

Kanskje har det vært noen innom denne tråden som er gjerningsmenn?

Kanskje noen har glemt å fortelle noe om fiskerne med kamera på bryggen?

Kanskje noen av dere har hørt et rykte fra kriminelle miljøer i Sverige?

Jag är inte insatt i fallet över huvudtaget, jag noterar bara att det är stor sannolikhet att han ljuger i denna intervju enligt allt jag lärt mig i mitt yrke och under min utbildning. Det behöver inte betyda att han är skyldig men det är mycket som är märkligt i själva intervjun.

Jag skriver för övrigt vad jag vill och jag trodde den psykologiska forskningen nått Norge. Om så inte är fallet - desto viktigare att då skriva detta som tillägg till alla möjliga inlägg om möbler och planlösningar.

Du kan ju börja med att se detta om du inte har någon kunskap alls

https://youtu.be/uS6ucYudNAo
Senast redigerad av Rikskrim08 2020-11-02 kl. 18:51.
Citera
2020-11-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag är inte insatt i fallet över huvudtaget, jag noterar bara att det är stor sannolikhet att han ljuger i denna intervju enligt allt jag lärt mig i mitt yrke och under min utbildning. Det behöver inte betyda att han är skyldig men det är mycket som är märkligt i själva intervjun.

Jag skriver för övrigt vad jag vill och jag trodde den psykologiska forskningen nått Norge. Om så inte är fallet - desto viktigare att då skriva detta som tillägg till alla möjliga inlägg om möbler och planlösningar.

Har sett videon på Youtube, var det inte denne expert som uttalade sig om att föräldrarna ljög och hade orsakat f,ickans försvinnande. Det visade sig senare att han hade 100 % fel.
Citera
2020-11-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Sorry, det skulle stått «Det er ikke slitsomt å kalle politiet for idiotpolitiet.»
gjelder dette alle i politiet eller er noen verre enn andre. Hvilke personer eller stillinger mener du er mest idioter. Hva med innleid ekspertise. Disse er ikke politi, men må også være idioter styrt av politiet. Kan du nyansere litt mer så vi får vite mer om disse idiotene. Mulig du forveksler de med de du ble offer for om du var uskyldig da. Du får saksøke politiet så vinner du nok fram skal du se.
Citera
2020-11-02, 19:44
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har sett videon på Youtube, var det inte denne expert som uttalade sig om att föräldrarna ljög och hade orsakat f,ickans försvinnande. Det visade sig senare att han hade 100 % fel.

McCann är inte uppklarat men han hade sannolikt rätt anser många i polisen. Sorry off topic.
Citera
2020-11-02, 20:14
Medlem
Citat:

Haha, Fyren (Hyatt) er en episk fraud.
https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/22587/Rachlew_avhandling.pdf?sequence
Citera
2020-11-02, 20:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Och just därför att den inte är en spontan direktändning, förstår vi att journalisten ch TH har gått igenom frågorna tillsammans innan intervjun.
Trots det svarar TH liksom innesluten i temat, polisens stående tema. Inte med distans och riktigt egna ord.
Kortfattat och som om han vore trött.
Jag kan inte säga att det påverkar min inställning om att han inte är delaktig.
Han varken 1. ville vara (känslomässigt) GM eller 2. skulle ha klarat det (förmåga till) med tanke på alla läckage som hade uppstått. all publicitet som medföljer, oavsett skuldfrågan.
Att leva som vanligt är ju vad han alltid velat.

att han inte är GM eftersom han inte vill ha förändring och han är inte GM eftersom han kände till frågorna innan intervjun ??
Det är inte logiskt på något sätt...
Citera
2020-11-02, 20:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Tja, ska se nu hur polisens graverande bevisning mot TH ser ut. Den bygger främst på uteslutning av spår men höll dessvärre inte ens för en utredningshäktning i lagmansrätten. Det är misstänkeligt att hans skospår inte finns i huset, att det saknas fingeravtryck på några av arken i trusselbrevet samt på kuvertet. Det är misstänkeligt att hans DNA finns på AEH's kläder och på kardborrebandet till hennes sandaler. Att han avsatt en blodfläck på ytterdörren och på hennes ring och att han ringde hem till henne flera gånger på försvinningsdagen och att hon sex år innan försvinningen ville skilja sig. Allt detta är mye misstänkeligt enligt polisen. I samband med försvinningen undersöktes han av läkare två gånger som fastslog att TH inte hade några sår.

Vad är det du finner misstänkeligt i intervjun? Är det för att man tvingas bryta flertalet gånger på grund av att han bryter ihop och börjar gråta? Är det skuldkänslor som får honom att gråta för att han lejde in mördare att döda henne? Det är konkluderat att han måste ha haft hjälp med den biten. Eller är det för att han är påtagligt nervös under intervjun? Är nervositet tecken på skuld? Han kan inte vara nervös för att han vet att han ska bli skärskådad av en massa människor? Vad säger din lögndetektorexpertis? Vad sa dina lärare på din expertutbildning om hur människor som mist en närstående men som inte får se kroppen förhåller sig till förlusten? Han behandlar sin kona som om hon fortfarande vore i livet när han pratar om henne. Det är helt tvärt emot föräldrarna McCann när dom pratar om sin dotter. Dom behandlade henne som död redan från första stund. Hängde ett kors över hennes fotografi och besökte påven för att få ett foto av henne välsignat. I brist på riktig gravläggning.

TH vill tillochmed bo i huset som AEH försvann ifrån. Varför, frågar sig folk. Det krävs enbart simpel psykologi för att fatta att huset är den första plats hon skulle söka sig till om hon fortfarande är i livet och lyckas rymma från kidnappare eller blir frisläppt. TH finns där för henne ifall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in