Citat:
Ursprungligen postat av
habilgerbil
Drack ett te häromdagen som jag tyckte smakade nyckelpiga. Ni vet, det där orangegula kladdet de kan släppa ifrån sig som luktar och smakar väldigt speciellt. Förmodligen smakar nyckelpiga och bärfis likadant. I alla fall, vid närmare inspektion såg jag att teet innehöll koriander. Mitä helvettiä, vad är det med detta jävla vider till krydda?
Är det möjligt att den stora mängd människor som gillar smaken av koriander aldrig har smakat på nyckelpiga eller bärfis och därför inte kopplar den till det obehaget? Och att alla vi som hatar koriander bär på ett eller flera barndomstrauman där vi råkat äta fis?
Ursäkta, men vem fan smakar på nyckelpigebajs? Man kan ju inte normalt funtad om man tar avföring från en skrämd insekt och stoppar i munnen för framtida referenser.
Vidare är det fullt möjligt att ogilla koriander helt utan att ha ätit insektsbajs. Personligen tycker jag koriander är äckligt. Jag har varit i Thailand många gånger och rest runt och i vissa områden så har de i en jävla massa koriander i sina soppor, och det är totalt vidrigt.
Att ha en liten mängd för en subtil smakförändring ser jag dock inga problem med. Jag har ätit rätter där koriandersmaken varit väldigt subtil och angenäm, men för mycket smakar röv.