2020-11-02, 17:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag läste på halfchan att man inte kommer kunna utropa president imorgon. Det kommer tydligen dröja. Kanske fram till jul.

Någon som förstår varför?
2020-11-02, 17:17
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Tror ingen med samröre till denna administration kommer komma i närheten av en offentlig position i framtiden om Biden vinner. Ligger hur många stämningar som helst och väntar på dem vid en eventuell förlust.
De är ju allihop kriminella, så vad skulle de ha i regeringen att göra? Hela den nuvarande administrationen hör hemma i fängelse. Lock em up!
https://abcnews.go.com/Politics/trump-associates-prison-faced-criminal-charges/story?id=68358219
Citat:
Trump associates who have been sent to prison or faced criminal charges
https://www.axios.com/trump-associates-convicted-mueller-investigations-206295a1-5abc-4573-be25-4da19d9adcc9.html
Citat:
All the Trump associates convicted or sentenced in the Mueller investigation
https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/
Citat:
The Actual Laws Trump Has Broken, Just With the Ukraine and China Affairs, Could Land Him 10 Years in Prison

Ska respekten för ämbetet och statsmakten återupprättas duger det inte med att låta Donald slippa undan som man gjorde med Nixon; att GOP kom undan med brott är orsaken till den röta av korruption som partiet nu befinner sig i!

Avskummet som nu förpestat hela Vita Huset ska sitta i fängelse, bara för sin långa vana av grova sexövergrepp, innan man ens hinner börja försöka nysta i de otal brott mot fosterlandet som begåtts...
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-54710200
Citat:
Donald Trump setback in rape defamation case
A US federal judge has dismissed an effort by the Department of Justice (DoJ) to defend President Donald Trump
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag läste på halfchan att man inte kommer kunna utropa president imorgon. Det kommer tydligen dröja. Kanske fram till jul.

Om det blir väldigt jämt hänger det väl på poströsterna och de tar längre tid att räkna. Eller är jag fel ute?
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Kan stämma! I USA 2016 var det ganska stigmatiserande att säga att man skulle rösta på Trump. Ungefär som idag när man säger att man ska rösta på SD.
Sen håller många amerikaner stenhårt på röstsekretessen.

Det är troligt att det är ännu mer stigmatiserat under detta valår med tanke på dem attacker och kritik Trump har fått utstå under dem här fyra åren vilket indirekt kopplas till hans väljare.
Medlem
Citat:

Dels har så många röstat redan som räknas senare och dels kan resultat överklagas.

Sen är ju valet i morgon så i morgon blir det inget oavsett.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Perfekt exempel!

För sakens skull så säger vi att Republikanerna är 50% fler än Dems online.

I exemplet jag tog med videos så är överpresentationen av likes mycket större än 50%.

Trumps 50.000 likes och 1250 dislikes och 870000 views

vs

Bidens 9700 likes och 5100 dislikes. och 500.000 views.

Slutsats: Röd våg och landslide.

OK, du har full rätt att tro och hoppas på det. Själv tror jag inte det blir landslide för Trump.

Om ca 40 timmar vet vi.
Medlem
happilappis avatar
Citat:

För att det kommer vara så jämnt på valnatten att man måste vänta på att alla poströster räknas innan någon kan utropas vinnare.
2020-11-02, 17:18
Medlem
kubuns avatar
Vad jag tycker är märkligt är att färgerna är tvärtom i USA. Hur kommer det sig att inte demokraterna har den röda färgen och republikanerna den blå, så det skulle vara konsekvent med hur färgerna är fördelade i resten av världen, för de politiska partierna, där högern/konservativa har den blå färgen och vänstern/demokraterna den röda? Finns det en story och varför byter de inte?
2020-11-02, 17:18
Medlem
fendadens avatar
Är det inatt svensk tid man dygnar eller imorgon natt? Tacksam för svar.
2020-11-02, 17:19
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är troligt att det är ännu mer stigmatiserat under detta valår med tanke på dem attacker och kritik Trump har fått utstå under dem här fyra åren vilket indirekt kopplas till hans väljare.
Mitt i covid och BLM är nog inte alla särskilt sugna på att stoltsera med att de röstar på den sittande presidenten, som dessutom utmålas som djävulen själv.
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
OK, du har full rätt att tro och hoppas på det. Själv tror jag inte det blir landslide för Trump.

Om ca 40 timmar vet vi.

Republikanerna är röda i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Om ca 40 timmar vet vi.
När exakt är det här valet, i svensk tid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in