2020-11-02, 17:00
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Sluta dröm. Acceptera verkligheten istället. Ingen gillar Biden. Ingen kommer stå i kö för att rösta på den korrupta pedofilen.

Jävlar vad mysigt om du har rätt. Kommer nog hosta mig igenom segerchampagnen för att jag är så uppspelt i så fall.

Dock, så tror jag att precis som många röstade mot Clinton och inte på Trump, så är det nog många nu som röstar mot Trump och inte på Biden
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Va?
Var inte Trumps fans en massa lågutbildade rednecks? Sköljer de nu över hela internet också?
Röda vågen är alltså överallt.
Svensk liberal gammelmedia har mycket svårt att komma till rätta med dessa konservativa störningsmoment (ungefär halva USA:s befolkning). Helst skulle de väl rapportera att Biden vann även om Trump vann, så att det politiskt och ideologiskt korrektas krav skulle tillgodoses. TT breder ut sig med över fyra sidor liberal propaganda i min lokaltidning: Trump är hemsk och USA är impregnerat av rasism. Det är vad de kallar Kvalitetsjournalistik.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump ligger lika bra till nu i General Election (Popular Vote) som innan Covid-.19 träffade USA. 44.4% och det pekar uppåt. Biden pekar nedåt, men han har 5% medelvärde i förväg. Men detta låg han även innan USA träffades av Covid-19.

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html

Hur ser ekonomin ut?
2020-11-02, 17:02
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ändå inte ens 2000 kommentarer?
Nä men en helt galen livechatt. Vet inte om man kan se antal svar i chatten men några miljoner var det iallafall.
2020-11-02, 17:03
Medlem
Citat:
Jävlar vad mysigt om du har rätt. Kommer nog hosta mig igenom segerchampagnen för att jag är så uppspelt i så fall.

Dock, så tror jag att precis som många röstade mot Clinton och inte på Trump, så är det nog många nu som röstar mot Trump och inte på Biden

Människan fungerar inte så. Man står inte i kö i 5h för att man hatar någon. Inte heller någon man ogillar.

Covid-rädda DemocRats kommer stanna hemma.
2020-11-02, 17:05
Medlem
Citat:
Människan fungerar inte så. Man står inte i kö i 5h för att man hatar någon. Inte heller någon man ogillar.

Covid-rädda DemocRats kommer stanna hemma.

Så hur förklarar du de väljare 2016, som uttryckligen säger i intervjuer, att de köade i timmar för att rösta mot Clinton och inte på Trump?
2020-11-02, 17:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De är företag som vill göra sina kunder nöjda.
Företag brukar göra sina kunder nöjda genom att leverera så bra som möjligt.

Att leverera felaktiga analyser är inget man blir rik på.
Fråga Nixer hur mycket han tjänar på sina analyser.
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nä men en helt galen livechatt. Vet inte om man kan se antal svar i chatten men några miljoner var det iallafall.
Ja men precis, men dessa människor ser vad de vill se och blundar när det behagar dem. Världen är en fiktiv konstruktion för dem.
Om Trump vinner får jag en fniss- och "what?"-fest när jag läser de svenska etablissemangens analyser över hur det kunde gå så "fel".
Men det kommer nog i så fall att bli kravaller (CNN: mostly peaceful protests) att uppröras över först. Aktivister (busar och skurkar) planerar redan.
Medlem
Citat:
Så hur förklarar du de väljare 2016, som uttryckligen säger i intervjuer, att de köade i timmar för att rösta mot Clinton och inte på Trump?

De röstade såklart FÖR Trump.
2020-11-02, 17:11
Medlem
Citat:

Så även fast de uttryckligen säger att deras syfte är att rösta mot Clinton, så menar du att de har fel om deras rationaliserandet av det egna röstandet? Det finns inga proteströster?
2020-11-02, 17:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Kan stämma! I USA 2016 var det ganska stigmatiserande att säga att man skulle rösta på Trump. Ungefär som idag när man säger att man ska rösta på SD.
Sen håller många amerikaner stenhårt på röstsekretessen.
2020-11-02, 17:14
Medlem
Oj det verkar som om klumpige store Trump hinner ifatt den tunne China-Joe precis vid målsnöret. Där Kinesens ledning varit 7%---9% eller den nu bara 1%---5%. Det är mycket hårdare än vad dom flesta här har förstått.

General election:

IBD/TIPP ger Biden 50% mot Trump 45%

Rasmussens Report ger China-Joe 48% mot Trump 47%

Båda undersökningarna gäller tiden 28 oktober----1 november

Rasmussen kan faktiskt ligga rätt. Och racet är inte över. Det pågår hela tiden opinionsförflyttningar ända in i valkloaken. Hinner Trumpanhängarna in i lokalen i tid? Eller måste dom bryta sig in när Demokratiska vaktmästare stänger??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in