2020-09-08, 18:59
Medlem
Nå er det funnet enda et uidentifisert lik.
Det blir jo litt sånn at hver gang det skjer spør man seg selv, jan det være AEH. Særlig oss som leser om saken daglig.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mBg7Jg/doed-person-i-skien-funnet-i-sentrum-av-brannen
Citera
2020-09-08, 21:07
Medlem
Når tror dere det smeller?

Det smeller før 2-årsdagen etter min mening. Nå har det snart vært like stille som det var før de forrige arrestene.

Fy faen, det blir show. Og det blir så spennende å se hvem som arresteres. Men vi må nok vente litt til.
Citera
2020-09-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det kom en bil 0856 og dro etter 20 sek, deretter kom en annen bil ryggende opp gangveien 0905, «likbilen».

Sjåføren av likbilen tror jeg ble sluppet av 0856. Sjåføren til 0856 bilen tror jeg dro hjem for å få alibi 0914.

0910 var en kodet sms om forsinket start, noe jeg tror 0856-sjåføren hadde fått med seg, fordi den sto i nærheten og ventet på klarsignal fra TH om å komme helt fram, straks AE avsluttet samtalen med lønn.

I følge min hypotese.

Edit: Alle MGM i min teori, bortsett fra D2, bodde i maks 15 min kjøreavstand fra S4, og kunne derfor både kjøre til S4 0856 og innfinne seg til enten sms 0910 eller telefon 0914.

TH var på Futurum 0910 og D2 var igjen i huset for dytting/ordning av lik, staging og betjening av AE’s telefon.

Alibiene ble på denne måten spredd vekk fra S4, og dødstidspunktet ble forskjøvet med ca en halvtime.

Egentlig en «genial» plan, hadde det ikke vært for...

Hvorfor skulle sjåføren av «likbilen» settes av i S4? Hvor var «likbilen», mens «likbilsjåføren» var passasjer i den første bilen?

Hvorfor kjørte den første bilen vanlig, mens «likbilen» rygget?
Citera
2020-09-08, 22:19
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Når tror dere det smeller?

Det smeller før 2-årsdagen etter min mening. Nå har det snart vært like stille som det var før de forrige arrestene.

Fy faen, det blir show. Og det blir så spennende å se hvem som arresteres. Men vi må nok vente litt til.

Er du klar over at det her har skjedd grusomheter mot et menneske? Og skjebnen til en hel familie står på spill? Jeg synes bare det ar noe usmakelig med den kommentaren din.
Citera
2020-09-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.

I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting:

Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.

tv2.no/a/11538725/

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
9.05-bilen:
Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.
vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video

Dette fra artikkelen over kan tolkes slik at 9.05-bilen ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet mellom kl 9.16 og ca kl 10. (9.14-samtalen ble avsluttet kl 9.16)

Klokken 09.48: Elektriker Tommy Skansen ringer til Anne-Elisabeth Hagen. De hadde en avtale, men hun svarer ikke.
Minuttene går. Ifølge VGs opplysninger ringer et familiemedlem like etter klokken 10, men uten å få svar.
Har det på dette tidspunktet skjedd noe med Anne-Elisabeth Hagen?
Politiet har tidligere sagt at hun kan ha blitt utsatt for en alvorlig kriminell handling tidlig på formiddagen.
Ifølge VGs opplysninger har tidsrommet fra 09.14-samtalen og til rundt klokken 10 vært av særlig interesse for politiet.

vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje

Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hvorfor skulle sjåføren av «likbilen» settes av i S4? Hvor var «likbilen», mens «likbilsjåføren» var passasjer i den første bilen?

Det er 8.56-bilen dette med eventuell rygging er beskrevet om i artikler. Se artikler og linker over.

I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting: Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.

Edit: Jeg tok feil:

Ifølge avisa viser videoen at bilen rygger opp på gangveien på baksiden av ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog. Observasjonen av bilen skal være gjort klokka 9.05 på formiddagen 31. oktober 2018.
nettavisen.no/nyheter/innenriks/aftenposten-bil-rygget-inn-til-hagens-bolig/3423964017.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-08 kl. 22:49.
Citera
2020-09-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ja, det kom en bil 0856 og dro etter 20 sek, deretter kom en annen bil ryggende opp gangveien 0905, «likbilen».

Sjåføren av likbilen tror jeg ble sluppet av 0856. Sjåføren til 0856 bilen tror jeg dro hjem for å få alibi 0914.

0910 var en kodet sms om forsinket start, noe jeg tror 0856-sjåføren hadde fått med seg, fordi den sto i nærheten og ventet på klarsignal fra TH om å komme helt fram, straks AE avsluttet samtalen med lønn.

I følge min hypotese.

Edit: Alle MGM i min teori, bortsett fra D2, bodde i maks 15 min kjøreavstand fra S4, og kunne derfor både kjøre til S4 0856 og innfinne seg til enten sms 0910 eller telefon 0914.

TH var på Futurum 0910 og D2 var igjen i huset for dytting/ordning av lik, staging og betjening av AE’s telefon.

Alibiene ble på denne måten spredd vekk fra S4, og dødstidspunktet ble forskjøvet med ca en halvtime.

Egentlig en «genial» plan, hadde det ikke vært for...

Fetad: Jeg tror ikke at jeg har lest i noen artikler at 9.05-bilen eventuelt skal ha rygget. Se sitater i mitt forrige innlegg.

Edit: Jeg tok feil:

Ifølge avisa viser videoen at bilen rygger opp på gangveien på baksiden av ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog. Observasjonen av bilen skal være gjort klokka 9.05 på formiddagen 31. oktober 2018.
nettavisen.no/nyheter/innenriks/aftenposten-bil-rygget-inn-til-hagens-bolig/3423964017.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-08 kl. 22:49.
Citera
2020-09-08, 23:09
Medlem
Farkostens avatar
Hvem tror du det varsom rygget opp gangveien?
Jeg er ganske sikker på at det var en mann
Citera
2020-09-08, 23:18
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten

Ja, kvinner er ofte smartere. De vet at det er mer hensiktsmessig å ha bilen snudd rett vei.
Citera
2020-09-08, 23:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Du spør som om jeg var til stede, det var jeg nok ikke. Alt baserer seg på en hypotese utifra det som er gitt i media, så nøyaktig hvorfor ting skjedde blir ren spekulasjon.

«Likbilen» ble trolig parkert på Andebrygga på forhånd, klargjort av andre enn sjåføren.

Bilen måtte være mest mulig anonymisert, uten mulighet for å bli avslørt av f.eks. bompasseringer.

Likbilsjåføren satt som passasjer i 0856 bilen sammen med denne sjåføren og ventet i umiddelbar nærhet av S4.

Straks AE avsluttet samtalen med lønn kl 0856 fikk de signal fra TH om å komme, og Likbilsjåføren ble sluppet av utenfor huset 0856 for å bistå TH inne, bl.a. med å ta hånd om valpen.

Det er uklart om 0856 bilen også rygget, men jeg tror den uansett kom Sl*raveien, den andre rygget opp gangveien, kanskje fordi det er enklere å kjøre inn porten til S4 på den måten.

AE ble trolig angrepet rett etter 0856, før TH dro på jobb.
Citera
2020-09-08, 23:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
I min hypotese må det ha vært en kvinne, for begge mennene hadde alibi. Det tror jeg denne kvinnen greide utmerket godt, og har trolig også øvd seg på slik rygging på forhånd.

Denne planen er så nøye gjennomtenkt at det ville ikke spilt noen rolle om det var kvinne eller mann som rygget.
Citera
2020-09-08, 23:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
I min hypotese må det ha vært en kvinne, for begge mennene hadde alibi. Det tror jeg denne kvinnen greide utmerket godt, og har trolig også øvd seg på slik rygging på forhånd.

Denne planen er så nøye gjennomtenkt at det ville ikke spilt noen rolle om det var kvinne eller mann som rygget.

Rygge opp en smal vei for å hente sin nydrepte mamma som egentlig skulle sitte barnevakt på kvelden? Neppe presten eller hun med hesten.
Citera
2020-09-08, 23:41
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:

Passer det ennå bedre hvis man bytter om på hvem som kjørte hvilken bil?
Senast redigerad av Enneagram 2020-09-08 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in