2020-11-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Helseappen er en del av bevismaterialet i denne saken fra Snartemo i Agder:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R991kO/bildrapet-paa-snartemo-vil-bruke-helseapp-som-bevis-mot-22-aaring

Kan ikke være så usikkert som Elden vil ha det til denne appen. Hvis politiet skal bygge nok en sak på dette.
Citera
2020-11-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg opplever det samme.
I tillegg registrerer jeg en forskjell i kroppsspråk og væremåte når han snakker om:

1) kona og dagen hun forsvant (stivt og kunstig, og flakkende- han veier sine ord)
2) seg selv og sine følelser (uanstrengt og naturlig)

At han omtaler AE som «det» er ufattelig, men forståelig på et vis; det kalles distansering. Et klart tegn på skyld. Sjelden man er vitne til et så tydelig lærebok eksempel som dette, dog.

Et helt, langt intervju i beste sendetid uten en eneste innstendig oppfordring til kidnapperne- det ville vært min første, instinktive tanke, en inderlig bønn:
Vær så snill- fortell oss hvor Lisbeth er så vi kan få henne hjem!

Interessante og reflekterte betraktninger fra NRK/Rønneberg etter intervjuet.

Glad for at du skrev dette, nå betyr dine tidligere innlegg her enda mindre. Den dagen den skyldige tas så håper jeg at du og flere andre her inne unnskylder dere til TH personlig!
Citera
2020-11-01, 16:22
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
God-dag-mann-økseskaft. Og ellers har du det bra.

Ja. Det er oppsiktsvekkende at TH bestemte at han ikke skulle kontakte angivelige kidnappere slik de ba om.

Men tvinge angivelige kidnappere over på en mer egnet kommunikasjonsplattform ved å forholde seg helt taus.

Det henger ikke på greip. Om TH selv trodde kidnappingen var ekte.

Takk for god underholdning! Må jo bare sende det ordtaket tilbake til deg da!
Ikke ta svar personlig til deg da. Ikke alle er på et barnslig kranglete nivå,så respekter det.
Citera
2020-11-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hagen sin mål med intervjue er å påvirke info, oss som følger saken. Satser han på å få mer støttespillere?deretter hoved målet hans og sh å få saken henlagt.(?)
Det høres som han ikke snakker spontan men med innlærte setninger og trente på det i mange ganger.
Men allikevel sliter han å overbevise. Lagt merke til ansikts mimikk og kroppsspråk.
Det er synlig at han føler seg ukomfortabel. Og det gjør mann vanligvis når mann må lyve. Klør seg på nesa - og dekker munn m hånda. slik gjør barn som lyver -dekker munn med hånda.
Det kommer et merkelig smil like etter han svarte på spørsmålet Har du drepte henne?Har du medvirket? Og svaret hans veldig kort,akkurat det same som han brukt mange ganger før. Ikke noe nytt og uten innspill. Hvorfor smiler han ?Er det fordi han er fornøyd med at han klarer å svare Nei og han har lurt alle?
Tar seg litt for langt pause med å finne ord om kone...
At han ikke opptatt av penger og sosial status er ikke sant.
Man kan også se latent aggresjon når han dytter vekk kameraet.en tåre kommer frem da han ikke klarer å lese brevet.Skrev han det selv og nå må står ansvarlig for det ?Sliten og føler synd på seg selv?
Rettferdighet skal seire,hans ord. Han er opptatt av det. Ordet" rettferdighet "står i trusselbrevet. Og det er neppe tilfeldige.

Interessant at TH i intervjuet nevner rettferdighet, det samme stod i trusselbrevet.
Citera
2020-11-01, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
Før du spyr ut det innlegget der bør du vurdere om du har faglig bakgrunn/kompetanse på kroppsspråk. Det bør også flere av dere andre. Det er pinlig å se flere brukere forsøker å gjette seg fram til hvordan man egentlig skal tolke TH i intervjuet.

Jeg har sett mange youtubevideoer om hvordan avsløre en løgner, og jeg har levd endel år. Trenger ikke være utdannet spesialetterforsker i FBI for å kunne se at TH lyver her.
En video var laget av en pensjonert FBI-avhører. En annen var av en dame som jobbet med noe innen psykologi. Og en rekke andre videoer. Alle nevnte dette med blikk mot høyre før at svaret kom.
Det er også en rekke andre smådetaljer man kan se etter. Små bevegelser på lippene, øyenbrynene osv.
Men at han sitter å vrir fingrene er et klart tegn.
Citera
2020-11-01, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Fikk også info om at BB fra Drøbak var ansatt hos TH nå. Det er vel han som har skrevet epostene til Politiet for TH.

Bjørnar Borlaug fra Drøbak, gift med operasanger Solveig Kringebotn. Dette er mannen som tidligere jobbet som journalist i Romeriksposten og Romeriksen. Det er han som har skrevet alle E-postene bl.a.
Han og Kringlebotn har 10% i et av THs og Sneves selskaper.
Mange har forvekslet Bjørnar Borlaug med advokat Bjørn Broadwall siden begge omtales som BB.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-01 kl. 16:52.
Citera
2020-11-01, 16:49
Medlem
Jeg blir kvalm av de ondskapsfulle innleggene til enkelte her. Det er ikke spor av empati å lese fra enkelte.

Dette er en sørgende uskyldig mann i dyp krise som snakker og alt dere gjør er å lete etter ting som bekrefter deres hypotese. Dere burde virkelig skamme dere.

Ja, han er verbalt klønete og tankene hopper litt hit og dit og alt han tenkte kommer ikke ut i riktig rekkefølge, men slik jeg hører dette, så var det første han tenkte hjerteinnfarkt og så så han trestokken forran døra og skjønte at noe var galt, men på dette tidspunktet ikke hva det var. Det er dessuten ikke lett å huske på hvilket tidspunkt han tenke de forskjellige tingene i en slik situasjon.

Det er en grunn til at han har vært mediasky. Han er ikke flink til å uttrykke seg og han har vært den som har holdt seg i bakgrunnen. Det var kona som snakket og var den sosiale av de to. Mange menn er som han er, dårlige på å uttrykke seg.

Han virker å være en gammeldags mann og det har sikkert vært irriterende for kona at det har vært vanskelig å få han med på oppussing og slike ting. At hun har tenkt på skilsmisse mange ganger også, alt dette tror jeg på.

Men likevel, det er ikke en drapsmann som snakker her. Dette er ikke en mann som bytter ut verken møbler i huset eller kona si.

Skam dere folkens og forsøk å være litt menneskelige.
Citera
2020-11-01, 17:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
Se här:
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller
Kan det vara hon själv som försvunnit och iscensatt utpressningen? Det är ju inte helt omöjligt om det nu är så att hon inte skulle få något med vid en skilsmässa. Hon kan sitta i utlandet tillsammans med nya mannen i sitt liv och hjärnan bakom hela storyn. Ja inte kunde jag iaf utröna om han är skyldig eller ej efter den där intervjun. Dock, om jag suttit i hans situation och var oskyldig så hade jag absolut varit mer i affekt och visat det, men det kanske han redan har varit så många gånger under dessa två åren....
Citera
2020-11-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Hagen sin mål med intervjue er å påvirke info, oss som følger saken. Satser han på å få mer støttespillere?deretter hoved målet hans og sh å få saken henlagt.(?)
Det høres som han ikke snakker spontan men med innlærte setninger og trente på det i mange ganger.
Men allikevel sliter han å overbevise. Lagt merke til ansikts mimikk og kroppsspråk.
Det er synlig at han føler seg ukomfortabel. Og det gjør mann vanligvis når mann må lyve. Klør seg på nesa - og dekker munn m hånda. slik gjør barn som lyver -dekker munn med hånda.
Det kommer et merkelig smil like etter han svarte på spørsmålet Har du drepte henne?Har du medvirket? Og svaret hans veldig kort,akkurat det same som han brukt mange ganger før. Ikke noe nytt og uten innspill. Hvorfor smiler han ?Er det fordi han er fornøyd med at han klarer å svare Nei og han har lurt alle?
Tar seg litt for langt pause med å finne ord om kone...
At han ikke opptatt av penger og sosial status er ikke sant.
Man kan også se latent aggresjon når han dytter vekk kameraet.en tåre kommer frem da han ikke klarer å lese brevet.Skrev han det selv og nå må står ansvarlig for det ?Sliten og føler synd på seg selv?
Rettferdighet skal seire,hans ord. Han er opptatt av det. Ordet" rettferdighet "står i trusselbrevet. Og det er neppe tilfeldige.

Har du faglig bakgrunn på kroppspråk? Føler du at du har kompetanse på det du skriver som du kan stå inne med?
Citera
2020-11-01, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg blir kvalm av de ondskapsfulle innleggene til enkelte her. Det er ikke spor av empati å lese fra enkelte.

Dette er en sørgende uskyldig mann i dyp krise som snakker og alt dere gjør er å lete etter ting som bekrefter deres hypotese. Dere burde virkelig skamme dere.

Ja, han er verbalt klønete og tankene hopper litt hit og dit og alt han tenkte kommer ikke ut i riktig rekkefølge, men slik jeg hører dette, så var det første han tenkte hjerteinnfarkt og så så han trestokken forran døra og skjønte at noe var galt, men på dette tidspunktet ikke hva det var. Det er dessuten ikke lett å huske på hvilket tidspunkt han tenke de forskjellige tingene i en slik situasjon.

Det er en grunn til at han har vært mediasky. Han er ikke flink til å uttrykke seg og han har vært den som har holdt seg i bakgrunnen. Det var kona som snakket og var den sosiale av de to. Mange menn er som han er, dårlige på å uttrykke seg.

Han virker å være en gammeldags mann og det har sikkert vært irriterende for kona at det har vært vanskelig å få han med på oppussing og slike ting. At hun har tenkt på skilsmisse mange ganger også, alt dette tror jeg på.

Men likevel, det er ikke en drapsmann som snakker her. Dette er ikke en mann som bytter ut verken møbler i huset eller kona si.

Skam dere folkens og forsøk å være litt menneskelige.

Det er bare å slutte med dette. Du, Havhest, Hellsculls, z-z-z. Dere kommer ingen vei med deres kampanje. Det har blitt klarere og klarere i det siste at TH står bak. Dagbøkene, skilsmissepapirene, løgnene, og nå sist men ikke minst intervjuet.
TH er en stor manipulerende, kontrollerende og løgnaktig psykopat. Flere og flere ser dette nå. Hans familie splittes. Det er mange der som ser nå hvem han egentlig er.
Jeg skjønner godt at det må ha vært svært utfordrende å ha denne manipulatoren i avhør.
Og jeg skjønner godt hvis Holden har fått seg enda en rynke i sin panne.
Citera
2020-11-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
Før du spyr ut det innlegget der bør du vurdere om du har faglig bakgrunn/kompetanse på kroppsspråk. Det bør også flere av dere andre. Det er pinlig å se flere brukere forsøker å gjette seg fram til hvordan man egentlig skal tolke TH i intervjuet.
Er helt enig 👍 flaut å lese . Akkurat som han skulle ligget i fosterstilling å gråtet i intervjuet .
Citera
2020-11-01, 17:23
Medlem
Det har blitt spekulert i hvem som har bistått TH med utforming av blant annet e-poster til politiet. Jeg tror dette er BB, bosatt i Drøbak, gift med en kjent operasangerinne.
Jeg mener å huske at han på 90-tallet var redaktør for Romeriksen.
https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Romeriksen

BB er styreleder i et av THs selskaper:
https://www.proff.no/roller/financial-funds-as/oslo/finans/IG8LP9Z0RSY/

BB og kona har en eier andel på 10% via deres selskap Mu*ik A/S. Omtalte BB, må ikke forveksles med advokaten BB. Sistnevnte er bosatt i Sør*msand.
Han kan bistått med juridiske innspill, men det er nok eks-redaktøren som har hjulpet TH med utformingen av disse e-postene.
Advokaten har en rolle i flere av THs selskaper,
https://www.proff.no/rolle/bj%C3%B8rn-brodwall/s%C3%B8rumsand/65900/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in