Citat:
Ursprungligen postat av
Sandtag
Hur vet du det? För att han har skrivit det? Varför skulle han inte kunna ha sålt men mörkat det, t.ex. genom någon bulvan?
Kan de visa att han har satt det i system i vinstsyfte kommer han 100% att torska. Hela upplägget är genomskinligt.
För ett det är hans kompis Örjan som köper, och ibras sambo. Går du in på avanza så ser du att dom 2 är med på listan över största ägare. Den listan är kanske inte uppdaterad dock, men än så länge står dom där.
Sen skrev någon annan en intressant sak. OM dom dumpat varför har inte kursen rasat då?
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Han kommer åka dit på marknadsmanipulation. Han och alla som hjälpt till. Allt EBM behöver är meddelandena från social media, vilket de kommer få ut. Det spelar ingen roll om han sålt eller inte. Har han och andra använt flera konton för att skapa intryck av en hausse så räcker det.
Men allt är inte dåligt för Ibra. Tack vare de kommande böterna kommer han bergis kvala för skuldsanering, eventuellt. Böterna kommer nämligen vara baserade på omsättningen av aktier i haussen och det innebär att han aldrig kommer kunna betala.

Enligt lagen så står det att han isåfall måste ha dragit nytta av det och såvitt jag vet har han inte gjort det. Som sagt så ser det ut som att Ingen av dem har sålt. Och oooom dom har sålt så har det isåfall inte påverkat kursen för kurserna i samtliga bolag har ju fortsatt klättra? Borde dom inte vara helt dumma i huvudet snarare som sålt aktier i bolag som fortsatt växa om dom nu dumpat?
Och om dom TÄNKER dumpa borde dom inte bara ännu dummare? Jag vet inte så mycket om dom andra bolagen men clemondo går det hur jävla bra som helst för. Förvärv är nästa steg på agendan för dom, dom växer alltså som fan. Jag skulle tycka Örjan va riktigt dum i huvudet om han säljer.
Jag säger dock inte att jag litar på Ibra, han är en riktigt flummig person och har sett ganska skumma rykten om honom, men jag ska följa hur det här utvecklar sig och om det kommer några bevis på att han faktiskt fifflat. Och isåfall hur mycket?