Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Svenskar utmärker sig i världen genom att i det närmaste enhälligt ha accepterat och tagit till sig skadlig kulturmarxism, materialism, feminism, egalitarism m.fl. dåliga ideer. Det är så att detta "förakt" fyller en funktion och den hjärntvättade svenken kommer ändra sina dåliga värderingar om den får höra att någon annan inte alls tycker dessa ideer är positiva utan att den är en idiot som borde tycka annorlunda.
Det stämmer inte riktigt. Kollar man på Storbritannien, Tyskland, Holland, Kanada etc är de på många sätt och vis minst lika liberaliserade. Pendeln håller dock på att svänga tillbaka något även I Väst och det är därför vi allt mer ser repressiva beteenden från våra globaliststyrda/liberala statsmakter.
Jag håller med om att förakt för skadliga idéer absolut fyller en avgörande funktion i sig, men du får det att låta som om varje svensk man och kvinna tycker feminism, bögeri och transpedofiler på dagis är det bästa sedan skivat bröd. Så är det naturligtvis inte. Dessa idéer är inte naturliga hos något folk inklusive svenskar.
Citat:
Om jag hade dåliga värderingar tidigare i livet så skulle det nog varit positivt och långsiktigt bra för mig om någon visade "förakt" för dessa värderingar och påpekade dessa värderingars uselhet och destruktivitet.
Men föraktar jag dig så skiljer jag inte på dig och dina "värderingar", eller? Blir inte det mer demoraliserande just eftersom förakt går ut på att döma ut och se något som värdelöst?