Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Jag ser inget som motsäger det jag skrev: Blev vi lurade? Var vi naiva? Grattis, vi var dumma i huvudet och lät oss styras som får. Vilken jävla ursäkt.
På en trött nivå håller jag med dig.
Men ha i åtanke att evolution kommer med egenskaper som inte alltid kommer att vara passande (för den enskilde och för gruppen) under alla ideologiska tak (särskilt ju mer framskridet "det ideologiska" blir) eller att det medvetet handlar om det från evolutionens vinkel. I viss mån lider gruppen nu av dess genetik och långsamma utveckling.
Problemet är att människor kan tänka alla sorters tankar, och har därför miljoner saker att förhålla sig till. Det lägger grunden för en ganska så drömmande tillvaro, där testlusten blir hög och ideologisk förblindelse en ny identitet. Man kollar inte på vad som fungerat bäst genom vår historia utan vad man genom olika uppställningar och modeller vill ska vara bäst. En ideologisk etik vill segra över en naturlig etik. Men som också blir extra lätt att ta till sig för svenskarna. Så det är helt klart mycket bekymmersamt. Att det ideologiskt smält samman "för bra" med genetiska egenskaper. Då blir överlevnadsprocessen väldigt krånglig.
Det går att argumentera för att den genetiske svensken vill detta. Tyvärr leder det ju också till utplåning. Haha, splittrad paradox!
Men det finns en del forskning kring att gener styr till 50% om man vill hjälpa eller skada någon. Då blir ingången för "flyktingarna" genast enklare om den bilden har lagts fram av media och politiker, att det är människor i trasor och sönderkrigade kroppar som kommer. Addera sedan rasistkortet och risken att förlora inkomst och vänner om man nu skulle vilja sjunga ut. Trycket på svensken är omänskligt, både det inre och det yttre. Många svenskar kommer dö i mångkulturen som en följd av det. Cyniskt måste jag då hoppas på att mer "genetiskt skadat material" (sett till gruppen svenskar) förblir majoriteten av de överlevande.
Regellydnad, och homogenitet som kanske övergick i en slags naivitet om omvärlden, tjänade ett stort syfte för vita i kallt klimat och senare för ett civilisationsbygge. Det sitter fortfarande kvar, men nu är det faktiskt inte bra för oss längre, alla egenskaper kan ju utnyttjas för saker som inte handlar om gruppens intressen mer, utan om andras grupper överordnande intressen och som använder yttre påtryckningsmedel i media och tankekedjor och subtil manipulation. Det är vad vi upplever. Ett välstånd låser frågan ytterligare.
Jag ursäktar inte svenskarna, för svenskarna har något som andra inte hade: Internet. Vilket gör att tanken/intelligensen kan vara mer fri och det går att bilda sig en bättre helhetskänsla om tillståndet.
Men det finns förklaringar till varför svenskar är så enformiga över tid.