2020-10-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Flere som så smile/latter-rykningen?

Dupers delight kalles det. Han skjulte det fort, men det var der. Og dagsrevyen kjørte det frem i starten av sendingen.

Patetisk fyr.

Nytt uttrykk for meg. Wikipedia, om duping delight; https://en.wiktionary.org/wiki/duping_delight

"The pleasure of being able to manipulate someone, often made visible to others by flashing a smile at an inappropriate moment."
Takk for info.

La merke til at Tom Hagens versjon av pågripelsen i dag "var sjokkerende". Han nevnte at han hadde hatt "et tillitsforhold til politiet frem til pågripelsen".

Mens ØM i VG snakket om at en annen versjon, Tom Hagen skal ha trodd at beredsskapstroppen "var kidnapperne som kom for å ta ham". ØM hørtes medfølende ut da han snakket om dette.

Det finnes sikkert flere versjoner. Egnet til å påvirke mottakerne følelsesmessig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Selvfølgelig sier det mye om situasjonen at politiet mener de har en for svak sak.

Men for svak sak sier ingenting om siktede er skyldig eller ikke. Kun at bevisene ikke anses tilstrekkelige for å ta ut tiltale.

Bevissituasjonen kan forandre seg i morgen. Neste uke. Neste måned eller neste år.

Denne kritiske situasjonen for Tom Hagen vil aldri blåse over. Drapssaker foreldes ikke lenger.
Citera
2020-10-31, 22:42
Medlem
Citat:
Hva var kynisk i det du så i dag?
Når han leser brevet og tar sats for å grine. Samtidig som stemmen hans er sterk og glassklar tross tårene.
Citera
2020-10-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, jeg har ikke tenkt å gi meg. Og i allefall ikke etter ordre fra deg!
Prøver du å begrense andres rett til å ytre seg?
Har du noe å klage over, ta det med moderator.
Du har liret ut av deg noen merkeligheter, men jeg har ikke brydd meg med å svare.
Dette er et unntak, dette fjolleriet er på nivå med nevropatieksperten.
Du har ikke nådd bunnivået, men du er ganske NÆRMT.

Ja jeg forventer at du ikke drar AE ned i allskens løgnteorier. Du har skrevet motbydelige saker om AE. Hun er død. ..med mindre du er nær betrodd venninne så vet du ikke så vet du ingenting om private detaljer fra AEs liv. Og om du er venninne så sjikanerer du henne ikke her.

Kan hende jeg er en ekte nevropstiekspert, hva vil du vite?
Citera
2020-10-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
ikke meg heller

Jeg synes han gjør det best når han forteller om starten på forvinningsdagen til han kommer tilbake til huset, som trolig er sant/fra episodisk minne, og om Elisabeth og ekteskapet, der man ser antydning til at han kommer på gråten på slutten.

Gråten når han leser fra trusselbrevet virker påtatt.

Det mest påfallende er nok spørsmålet hva han vil si til kidnapperne.
Dette kommer overraskende på.
Om AEH virkelig var kindnappet av ukjente gjerningsmenn, så er det iallefall en ting han skulle ha tenkt på omtrent daglig i to år, ikke noe han måtte tenke seg om for å svare på og kjøpe seg tid ved å gjenta spørsmålet.

Jeg synes noen følelser mangler hos han, fortvilethet, sorg, savn, ...

på slutten synes jeg å spore at han er ukomfortabel, og et hint av irritasjon eller forakt mot intervjuer skinner gjennom.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å være så fordomsfull.

Hva ville ditt budskap vært til kidnapperne?

Du glemmer at TH vet at mange tror han er skyldig.
Citera
2020-10-31, 22:46
Medlem
Citat:
Jo, man kan nikke og svare nei. Riste på hodet og svare ja. Man kan gråte når man er glad og smile når hele verden er gått i grus.

For mange nordmenn er dette den første dagen de noensinne har sett TH snakke.

Jeg, som er overbevist om at politiet har gjort en elendig jobb, har hatt en god dag.

Jeg tviler på at alle som vet at TH er en psykopat eller narsissist, har hatt en like god dag.
Takk for informasjon! :-) Det er trist at det er så mange egenerklærte "spesialister" på kroppsspråk og diagnoser m.m. her i diskusjonen som tolker alt som TH gjør og alt som TH ikke gjør som tegn på at han er skyldig. Det er veldig bra at TH har venner og familie som tror på han og som støtter han.
Tror du at politiet snart kommer til fornuft og begynner å etterforske mer i andre retninger, slik at det kan bli mulig å oppklare denne saken?
Citera
2020-10-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Et oppriktig spørsmål til de det gjelder:

Hvordan føles det å være så forhåndsdømmene og å komme med grove påstander og beskyldninger om og til mennesker som kan være uskyldige og hvordan føles det å tolke alt i verste mening? Og hva gir det dere å drive på slik?

Vi snakker om en av norgeshistoriens mest etterforskede saker. Bevisene er vurdert av internasjonal kompetanse. Likevel mener du at man er forhåndsdømmende dersom man tror at TH er skyldig. Med den logikken blir det ikke lett å mene noe om noe som helst.

Jeg vil gjerne stille et spørsmål tilbake. Du har postet frenetisk om saken i gjennomsnitt 14,76 innlegg per dag konstant gjennom 5 måneder. Dag og natt, side opp og side ned. Det meste er enten svada eller "heiarop" til meningsfeller. Du forsøker så godt du kan å male et bilde av en uskyldig TH for enhver pris. Hvorfor? Hva driver deg?
Citera
2020-10-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nytt uttrykk for meg. Wikipedia, om duping delight; https://en.wiktionary.org/wiki/duping_delight

"The pleasure of being able to manipulate someone, often made visible to others by flashing a smile at an inappropriate moment."
Takk for info.

La merke til at Tom Hagens versjon av pågripelsen i dag "var sjokkerende". Han nevnte at han hadde hatt "et tillitsforhold til politiet frem til pågripelsen".

Mens ØM i VG snakket om at en annen versjon, Tom Hagen skal ha trodd at beredsskapstroppen "var kidnapperne som kom for å ta ham". ØM hørtes medfølende ut da han snakket om dette.

Det finnes sikkert flere versjoner. Egnet til å påvirke mottakerne følelsesmessig.

Men for svak sak sier ingenting om siktede er skyldig eller ikke. Kun at bevisene ikke anses tilstrekkelige for å ta ut tiltale.

Bevissituasjonen kan forandre seg i morgen. Neste uke. Neste måned eller neste år.

Denne kritiske situasjonen for Tom Hagen vil aldri blåse over. Drapssaker foreldes ikke lenger.

En siktet er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og så lenge idiotpolitiet selv, etter to år!!!, mener de har en for svak sak, blir TH aldri skyldig.
Senast redigerad av Sandemose 2020-10-31 kl. 22:55.
Citera
2020-10-31, 22:48
Medlem
Citat:
Selvfølgelig sier det mye om situasjonen at politiet mener de har en for svak sak.

Ja, men det hjelper jo ikke hva politiet sier!
Du kan sitere nevnte uttalelse i en kommentar om to dager, men det blir garantert avvist.
Jeg vurderer sterkt å ikke kommentere mye av det verste tøvet. Det er bortkastet tid. Du har valgt en smartere stragegi. Jeg burde ha innsett dette tidligere.
Citera
2020-10-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Når han leser brevet og tar sats for å grine. Samtidig som stemmen hans er sterk og glassklar tross tårene.

En kyniker er en person som ikke tror på ideelle motiver, jeg så en fyr som savner kona si.
Citera
2020-10-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon! :-) Det er trist at det er så mange egenerklærte "spesialister" på kroppsspråk og diagnoser m.m. her i diskusjonen som tolker alt som TH gjør og alt som TH ikke gjør som tegn på at han er skyldig. Det er veldig bra at TH har venner og familie som tror på han og som støtter han.
Tror du at politiet snart kommer til fornuft og begynner å etterforske mer i andre retninger, slik at det kan bli mulig å oppklare denne saken?

Nei.

Men jeg konstaterer at VG er i ferd med å snu. Og at de tydeligere enn før er mindre bastante.

Det må på HELT nye folk, med en klar beskjed om å slutte prøve å bevise at de hadde rett for to år siden om politiet skal komme på sporet.
Citera
2020-10-31, 22:56
Medlem
Citat:
Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å være så fordomsfull.

Hva ville ditt budskap vært til kidnapperne?

Du glemmer at TH vet at mange tror han er skyldig.

Slett ikke. Om du leser mine tidligere innlegg så vil du se at jeg har tidvis hellet mot at TH kan være uskyldig, og at jeg ikke får det til å rime at han har tatt livet av AHE pga penger eller av hevnmotiver. Etter å ha sett intervjuet, ble jeg desverre ikke overbevist om at han er en uskyldig mann.

mitt budskap til kidnapperne ville vært, f.eks.: meld dere og fortell hva som har skjedd med AEH.
eller: hva har dere gjort med AEH? og hvor er AEH.
Citera
2020-10-31, 22:58
Medlem
Citat:
Nei.

Men jeg konstaterer at VG er i ferd med å snu. Og at de tydeligere enn før er mindre bastante.

Det må på HELT nye folk, med en klar beskjed om å slutte prøve å bevise at de hadde rett for to år siden om politiet skal komme på sporet.
Jeg forstår. Jeg håper at politiet gjør slik som du mener at det bør gjøres.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in