2020-10-31, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Jag kör en Google Chrome klone, Vivaldi och en kobination av Privacy Badger och uBlock Origin tar bort i princip all reklam på PC:n. På smart TV:n har jag inte kommit på något bra sätt att ta bort det.

https://chrome.google.com/webstore/d...djhbjlgp?hl=sv

https://chrome.google.com/webstore/d...jbkeiagm?hl=sv

Helt komplicerat helt i onödan. Har inte stött på en enda reklam för att Opera är bäst. Har inbyggd vpn och addblock.

Bild:

http://www.bilddump.se/bilder/202010...25:1b::11b.png

Google vill ju tjäna pengar, så varför använda deras tjänster liksom, de kommer trycka reklam överallt. Plus de lagrar all info om folk.
Citera
2020-10-31, 17:21
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sincerele9
Helt komplicerat helt i onödan. Har inte stött på en enda reklam för att Opera är bäst. Har inbyggd vpn och addblock.

Bild:

http://www.bilddump.se/bilder/202010...25:1b::11b.png

Google vill ju tjäna pengar, så varför använda deras tjänster liksom, de kommer trycka reklam överallt. Plus de lagrar all info om folk.

Det är möjligt, jag har kört Opera förut, jag kommer inte ihåg exakt varför jag bytte tillbaka, var väl något add-on som jag använde som funkade på Chrome men inte på Opera.
Citera
2020-10-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
ja men de flesta använder adblock nu mera så hur kan då över 100 000 youtubes kunna få betalt

Som jag nämnde tidigare så är annons/reklamintäkter från Youtube inte den enda inkomstkällan. Det finns youtubers som har betalda samarbeten. Företagen betalar då för exponering i minst ett youtubeklipp (och de kan ha samarbeten med flera influencers som har varsitt youtubekonto). Youtubers får viss inkomst därifrån.

Sedan går det att läsa mer här.. Där nämns bland annat Kanalmedlemskap och Youtube premium-intäkter.
Citera
2020-10-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Oj och sen ska de betala ut pengarna till alla youtubers med som är jäkla många
Det är nettovinst jag pratar om!
Citera
2020-10-31, 20:03
Medlem
Bara pröjsa 100 riksdaler i månaden så slipper man

Det är kreatörerna själva som sätter ut reklampauserna inte YouTube själva.

Men med mycket reklam så minskar intresset för tittarna, jag provade men la ner då det inte gick som planerat
Citera
2020-12-27, 23:44
Medlem
bees avatar
https://vancedapp.com/

den går köra på tex din android smart tv....
Citera
2021-01-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booomie
Bara pröjsa 100 riksdaler i månaden så slipper man

Det är kreatörerna själva som sätter ut reklampauserna inte YouTube själva.

Men med mycket reklam så minskar intresset för tittarna, jag provade men la ner då det inte gick som planerat
Skulle aldrig få för mig att betala för att glo på Youtube där videos försvinner pga upphovsrätt med mera. Halva min favoritlista på Youtube (musikvideos) har tagits bort pga upphovsrätt samt att videos har blivit privata.
Citera
2021-01-02, 17:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Den som inte betalar något till Youtube, och dessutom använder blockers för att blocka reklam gör världen en tjänst, även om det kan vara synd att det slår mot en del privata skapare.
Citera
2021-01-11, 17:00
Medlem
Lamperouges avatar
Bara slänga in valfri ad/popup-blocker
Citera
2021-01-13, 02:03
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Jag kan varmt rekommendera att ni börjar använda er av Firefox med addon så som; "ublock origin" som några tidigare rekommenderade samt "noscript" och "Privacy Badger". Jag har inte haft problem med irriterande reklam sedan jag upptäckte denna kombination.

Edit; syftningsfel.
Citera
2021-03-28, 09:39
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Har under senaste veckan märkt att reklamen på youtube har ökats väldigt markant, knapp så att man titta på nåt överhuvudtaget utan att behöva ta del av jävla reklam....till o med när man ska "spola fram" så kommer det reklam....

jag kan inte vara den ende som märkt att detta jävla pest har ökat markant på sistone...senaste veckorna.

Frågan är då, har youtube gått för långt? utbudet utan det tvingade reklamen lockade, men är lika jävla jobbigt som tv nu. Eller är youtube kaxiga nog efter att ha blivit så stora och kan styra o ställa som de vill, o vi måste anpassa oss snällt och titta på det förbannande reklamen?
Följdfrågan isf, jag kan inte va ensam om att va trött på den kapitalism yt bedriver, så när dyker alternativa sidor upp? o vilka kan tänkas konkurrera me yt? Tips o ideer?

Kan väl inte va svårt att skapa en youtube alternativ med mindre reklam?

- Med tanke att redan 2007 då TS ställde funderingen om reklamhetsen på YouTube

Nu är vi inne på 2021 och YT erbjuder en betalnings funktion om man vill slippa reklamhetsen
bevisar väl att YT får miljontals klagomål att reklamen har tagit över helt på plattformen
Jag vägrar betala för att slippa skiten men försöker att gilla läget, men hatar denna reklamstrategi.
Många klipp, tog det upp till 25 klick för att sen kunna se ett klipp om man väljer att stoppa
reklamhetsen och börja om, rätt kul o testa Man kan svajpa lite på klippet för komma undan.

- Tror om 3-7 år så är det bara reklam på YouTube och på TV kanalerna.
Känns om att strategin från TV-jättarna lägger alla program via appar som Discovery + osv.
Och tvingar in tittarna i ett hörn, "Betala eller Stäng"
Citera
2021-03-28, 10:07
Medlem
hippilis avatar
Reklamen är jobbig, blir att jag inte tittar så mycket nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in